We begonnen met de H proef, over water. De enige proef waar ik mijn twijfels over had omdat Pandora soms kan mutsen bij het water of eerst gaat schudden voor ze de dummie brengt.
Mutsen bij het water deed ze, piepen, "Ieuwww, helemaal naar de overkant
Maar aangezien het pal naast de brug was wilde ze wel graag over de brug terug
Nu de G proef, markeren.
Het zag er niet al te moeilijk uit maar schijn bedriegt
Ze bleef netjes wachten op het commando en had de dummie goed zien vallen. Voortvarend ging ze op weg maar het terrein was zwaarder dan verwacht, ze moest echt haar weg zoeken door hoog gras, waar ze op sommige stukken nauwelijks bovenuit kwam, en onverwachte greppeltjes. Ze kon haar blik niet op de valplek houden en kwam zo bij de werper uit. Ze liep een rondje om de werper "Halloooo! O, joh, een hele tás met dummies!
Dan de F proef, verloren zoek in het bos.
Pandora ging, vond en kwam terug
Dan de A en de B proeven, volgen en vooruitsturen.
Dit zag ik helemaal zitten
Ze liep weer als vanouds zeer gedrukt (staart laag, kop laag, oren laag... alsof ze geslagen wordt) een halve meter achter me aan te sjokken
Wat is dat toch met dat maffe beest
We hadden wel een 6.
Bij het vooruitsturen laat ze zich ook niet in de maling nemen: "Ik weet best dat er niks ligt, hoor!
Proef C dan maar, 2 minuten liggen.
Pandora vindt 2 minuten uitrusten over het algemeen geen probleem
Nu lag ze tegenover een KM die uitgebreid in zijn lunchpakket ging zitten graven
Ik haalde dus een hond op die twee halve meters kwijlslierten aan haar bek had hangen maar wel rustig was blijven liggen. Een 10
En dan nog proef D en E. Kort apportje op het land en een kort apportje uit het water.
Op zich netjes behalve dat ze bij het apport op het land zo'n anderhalve meter voor me ging zitten
Helaas, geen B voor Pandora maar wel nog een C.
Ik ga het nog 1 keertje proberen maar daarna benoem ik haar officieel tot huishond en gezelschapsdame. Trainen en oefenen is een feestje
Het was wel een prachtige zonnige dag
Rowan heeft deze dag zeer gelijkmatig gepresteerd
Ramses heeft nog wat kunnen flirten met zijn chica van de jachttraining, Sky