één van onze kippen opgepeuzeld

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
bieke

één van onze kippen opgepeuzeld

Ongelezen bericht door bieke »

Ons Quatta heeft gisteren één van onze kippen opgepeuzeld. Er lag enkel nog een afgeknabbelde karkas.

Ons Quatta is nog maar 20 weken . Ik wist niet dat ze tot zoiets in staat was . Het is een echte kanibaal.

Ze heeft nochthans een tijd geleden in het kippenhok rondgewandeld toen gebeurde er niks maar nu.....

We zijn toch wel verschoten van haar.
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Eh... ga je me nou vertellen dat je hond een levende kip heeft gedood om vervolgens op te eten? :confused:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

dit vind ik eerlijk gezegd wel vreemd :confused:
sorry maar ik vind het een beetje ongeloofwaardig :oops:
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Nou dat kan echt wel hoor, bij mijn buren is er zo ook een kip verdwenen. Die hebben dan wel geen labjes, maar westies, maar een hond is een hond.
Sjakie heeft ook wel eens fazanten en haasjes gevangen. En ik weet haast zeker dat ze die zou hebben opgegeten als ik niet gezegd had dat ze ze los moest laten.
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Dus hij heeft geen jachttraining nodig (of juist wel)
Groetjes van Erna
Boukje

doggie schreef:Nou dat kan echt wel hoor, bij mijn buren is er zo ook een kip verdwenen. Die hebben dan wel geen labjes, maar westies, maar een hond is een hond.
Sjakie heeft ook wel eens fazanten en haasjes gevangen. En ik weet haast zeker dat ze die zou hebben opgegeten als ik niet gezegd had dat ze ze los moest laten.
Hier in huis wordt geleerd de overige dieren in en om huis met rust te laten. Maar ik snap dat het met 20 weken misschien nog iets te veel gevraagd is.
Toch vind ik dat het doodbijten van dieren niet getolereerd moet worden.
Boukje

Miep schreef:Dus hij heeft geen jachttraining nodig (of juist wel)
Volgens mij is het bij de jacht zo dat de hond geschoten wild ophaald en hij ze dus niet zelf een koppie kleiner maakt. :wink:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

sorry ik vond het een beetje raar.
Maar zoals ik nu hoor kan het dus wel.
Sorry dat ik mijn twijfels erover had maar had het namelijk nog nooit gehoord.

Dat word dus zorgen dat jullie pup niet meer bij de kippen kan voor je er geen meer over houd
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

jahoor dit is echt mogelijk hoor...zelfs labjes doen dat!! (helaas)
Groetjes Miranda (cosy cottage)
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Boukje schreef:
doggie schreef:Nou dat kan echt wel hoor, bij mijn buren is er zo ook een kip verdwenen. Die hebben dan wel geen labjes, maar westies, maar een hond is een hond.
Hier in huis wordt geleerd de overige dieren in en om huis met rust te laten. Maar ik snap dat het met 20 weken misschien nog iets te veel gevraagd is.
Uiteraard moet het niet getolereerd worden, maar ja, het blijven wel dieren met hun instinct. Dus als Sjakie de bosjes induikt en er met een fazant weer uit komt, kan ik niet meer doen dan haar bij me roepen en haar de fazant af laten geven.
Het is me overigens nooit gelukt om Sjakie rustig met onze konijnen om te laten gaan, dus we hielden ze altijd goed gescheiden. Totdat het konijn een keer ontsnapte en Sjakie hem dus te pakken kreeg.
Ik moet er wel bij zeggen dat Sjakie pas als volwassen hond in aanraking kwam met konijnen. Ik denk dat een pup heel makkelijk te leren is dat hij de konijnen met rust moet laten.
Wat ik me dan wel afvraag: wat doet jouw hond als ze een konijn of een haas in het bos ziet lopen? Laat ze die ook met rust?
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: één van onze kippen opgepeuzeld

bieke schreef:Ons Quatta heeft gisteren één van onze kippen opgepeuzeld. Er lag enkel nog een afgeknabbelde karkas.

Ons Quatta is nog maar 20 weken . Ik wist niet dat ze tot zoiets in staat was . Het is een echte kanibaal.

Ze heeft nochthans een tijd geleden in het kippenhok rondgewandeld toen gebeurde er niks maar nu.....

We zijn toch wel verschoten van haar.
Ze is pas een kannibaal als ze haar soortgenoten opeet... :wink:
Maar als ze een kip opeet volgt ze gewoon haar instinct, een hond is nou eenmaal een vleeseter....
Boukje

doggie schreef:
Boukje schreef:
Uiteraard moet het niet getolereerd worden, maar ja, het blijven wel dieren met hun instinct. Dus als Sjakie de bosjes induikt en er met een fazant weer uit komt, kan ik niet meer doen dan haar bij me roepen en haar de fazant af laten geven.
Het is me overigens nooit gelukt om Sjakie rustig met onze konijnen om te laten gaan, dus we hielden ze altijd goed gescheiden. Totdat het konijn een keer ontsnapte en Sjakie hem dus te pakken kreeg.
Ik moet er wel bij zeggen dat Sjakie pas als volwassen hond in aanraking kwam met konijnen. Ik denk dat een pup heel makkelijk te leren is dat hij de konijnen met rust moet laten.
Wat ik me dan wel afvraag: wat doet jouw hond als ze een konijn of een haas in het bos ziet lopen? Laat ze die ook met rust?
IK heb sinds 2 weken een konijntje en leer Sara dat ze er niet bovenop mag duiken. Dit gaat prima, Sara gaat zitten of liggen en verroerd zich niet. Ik laat het konijn wel alleen los onder toezicht moet ik zeggen, want precies wat jij zegt ze hebben wel een instinct en ik vertrouw haar
(nog) niet alleen met het konijn.

Een konijn in het bos of een kat op straat wordt achterna gezeten (waar ik trouwens wel wat van zeg). Maar eigen dieren, hier in huis dus (en ik vind dat je eigen kippen daar ook onder vallen) worden met rust gelaten. :wink: Ik denk dat je ook meer controle over de situatie in en om huis hebt dan in het bos of waar dan ook. En wat ik al eerder zei nooit de hond alleen laten met het dier(en).
Jess

Ongelezen bericht door Jess »

Jeetje, heb wel een keer gezien dat de husky van een vriendin dat deed. Ging zo snel.
Maar en lab van 20 weken.... :shock:
Heb je gezien dat zij de kip pakte? Of zag je haar aan het karkas knagen. Misschien dat de kip al dood was en zij het opat?
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

opjagen ja, vangen en vervolgens oppuizelen?? :confused:

als het wel zo is heb je je pup toch echt uit het oog verloren (een behoorlijke tijd) Hoe dan ook, ook niet slim met een pup van 20 weken...
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
ine-m

Ongelezen bericht door ine-m »

het is wel een pup die alles nog moet leren ..ik vind het niet zo gek hoor..het is gewoon het instinkt ..net zo goed van een labje

gr ineke
Plaats reactie