één van onze kippen opgepeuzeld
-
bieke
één van onze kippen opgepeuzeld
Ons Quatta heeft gisteren één van onze kippen opgepeuzeld. Er lag enkel nog een afgeknabbelde karkas.
Ons Quatta is nog maar 20 weken . Ik wist niet dat ze tot zoiets in staat was . Het is een echte kanibaal.
Ze heeft nochthans een tijd geleden in het kippenhok rondgewandeld toen gebeurde er niks maar nu.....
We zijn toch wel verschoten van haar.
Ons Quatta is nog maar 20 weken . Ik wist niet dat ze tot zoiets in staat was . Het is een echte kanibaal.
Ze heeft nochthans een tijd geleden in het kippenhok rondgewandeld toen gebeurde er niks maar nu.....
-
Boukje
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Nou dat kan echt wel hoor, bij mijn buren is er zo ook een kip verdwenen. Die hebben dan wel geen labjes, maar westies, maar een hond is een hond.
Sjakie heeft ook wel eens fazanten en haasjes gevangen. En ik weet haast zeker dat ze die zou hebben opgegeten als ik niet gezegd had dat ze ze los moest laten.
Sjakie heeft ook wel eens fazanten en haasjes gevangen. En ik weet haast zeker dat ze die zou hebben opgegeten als ik niet gezegd had dat ze ze los moest laten.
-
Boukje
Hier in huis wordt geleerd de overige dieren in en om huis met rust te laten. Maar ik snap dat het met 20 weken misschien nog iets te veel gevraagd is.doggie schreef:Nou dat kan echt wel hoor, bij mijn buren is er zo ook een kip verdwenen. Die hebben dan wel geen labjes, maar westies, maar een hond is een hond.
Toch vind ik dat het doodbijten van dieren niet getolereerd moet worden.
-
Boukje
-
renate
- Speurneus

-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Uiteraard moet het niet getolereerd worden, maar ja, het blijven wel dieren met hun instinct. Dus als Sjakie de bosjes induikt en er met een fazant weer uit komt, kan ik niet meer doen dan haar bij me roepen en haar de fazant af laten geven.Boukje schreef:Hier in huis wordt geleerd de overige dieren in en om huis met rust te laten. Maar ik snap dat het met 20 weken misschien nog iets te veel gevraagd is.doggie schreef:Nou dat kan echt wel hoor, bij mijn buren is er zo ook een kip verdwenen. Die hebben dan wel geen labjes, maar westies, maar een hond is een hond.
Het is me overigens nooit gelukt om Sjakie rustig met onze konijnen om te laten gaan, dus we hielden ze altijd goed gescheiden. Totdat het konijn een keer ontsnapte en Sjakie hem dus te pakken kreeg.
Ik moet er wel bij zeggen dat Sjakie pas als volwassen hond in aanraking kwam met konijnen. Ik denk dat een pup heel makkelijk te leren is dat hij de konijnen met rust moet laten.
Wat ik me dan wel afvraag: wat doet jouw hond als ze een konijn of een haas in het bos ziet lopen? Laat ze die ook met rust?
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Re: één van onze kippen opgepeuzeld
Ze is pas een kannibaal als ze haar soortgenoten opeet...bieke schreef:Ons Quatta heeft gisteren één van onze kippen opgepeuzeld. Er lag enkel nog een afgeknabbelde karkas.
Maar als ze een kip opeet volgt ze gewoon haar instinct, een hond is nou eenmaal een vleeseter....
-
Boukje
IK heb sinds 2 weken een konijntje en leer Sara dat ze er niet bovenop mag duiken. Dit gaat prima, Sara gaat zitten of liggen en verroerd zich niet. Ik laat het konijn wel alleen los onder toezicht moet ik zeggen, want precies wat jij zegt ze hebben wel een instinct en ik vertrouw haardoggie schreef:Uiteraard moet het niet getolereerd worden, maar ja, het blijven wel dieren met hun instinct. Dus als Sjakie de bosjes induikt en er met een fazant weer uit komt, kan ik niet meer doen dan haar bij me roepen en haar de fazant af laten geven.Boukje schreef:Hier in huis wordt geleerd de overige dieren in en om huis met rust te laten. Maar ik snap dat het met 20 weken misschien nog iets te veel gevraagd is.doggie schreef:Nou dat kan echt wel hoor, bij mijn buren is er zo ook een kip verdwenen. Die hebben dan wel geen labjes, maar westies, maar een hond is een hond.
Het is me overigens nooit gelukt om Sjakie rustig met onze konijnen om te laten gaan, dus we hielden ze altijd goed gescheiden. Totdat het konijn een keer ontsnapte en Sjakie hem dus te pakken kreeg.
Ik moet er wel bij zeggen dat Sjakie pas als volwassen hond in aanraking kwam met konijnen. Ik denk dat een pup heel makkelijk te leren is dat hij de konijnen met rust moet laten.
Wat ik me dan wel afvraag: wat doet jouw hond als ze een konijn of een haas in het bos ziet lopen? Laat ze die ook met rust?
(nog) niet alleen met het konijn.
Een konijn in het bos of een kat op straat wordt achterna gezeten (waar ik trouwens wel wat van zeg). Maar eigen dieren, hier in huis dus (en ik vind dat je eigen kippen daar ook onder vallen) worden met rust gelaten.
-
Jess
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
-
ine-m