Zo trots op mijn lieve Dana!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
chantal-77

Zo trots op mijn lieve Dana!!!

Ongelezen bericht door chantal-77 »

We zijn de laatste tijd wat nieuwe dingen aan 't oefenen (trucjes eigenlijk). Vandaag heb ik haar geleerd koekjes te apporteren, zo knap van Dana, die niets liever doet dan eten!!! Ze gaat het koekje braaf halen en neemt het voorzichtig in haar bek om het vervolgens aan mij terug te geven. Ik was al apetrots dat ik een snoepje op haar pootjes kon leggen en dat ze die dan niet op at, maar dit vind ik echt superknap van haar.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Dat is echt heeeeel knap! :applaus:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:shock: wauw wat knap! Keo blijft er wel vanaf als ik ze op zijn pootjes leg, maar in zijn bek en dan terugbrengen???? Ik betwijfel of ik hem dat kan leren!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is hartstikke knap! :D
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Dat is zeker knap, ik denk niet dat ik Bowie zover zou krijgen ze naar mij te brengen ipv ze op te eten als hij ze eenmaal in zijn bek heeft.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Goed zo dana :applaus:
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Jeetje dat is knap, hier een die ze veelste lekker vind daarvoor :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Dat is wel heel erg knap zeg! Wat een knappe hond heb jij.

Lijkt me een uitdaging om dit ook aan Bram te leren.
Als ik een koekje op z'n pootje leg, kan hij wel wachten, maar verder.... Ik ben benieuwd.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Anne.

Ongelezen bericht door Anne. »

Echt heel erg knap! :klasse:
FannyS

Ongelezen bericht door FannyS »

Heel erg knap!

Mag ik misschien vragen hoe je dat hebt aangeleerd? Ben benieuwd! :)
Elz

Ongelezen bericht door Elz »

Wat knap! Dat hoeven we met Noa niet te proberen, die brengt uberhaupt niks terug. Dat krijgen we d'r gewoon niet in. Maar ze kan wel heel stil zitten met een koekje op d'r kop. Dan zeggen we 'kop stil' en blijft ze heel stil zitten. Vooral met appels of tomaten is dit een komisch gezicht. Ze kijkt er ook bij alsof ze wil zeggen: "het is dat jullie het zo leuk vinden en dat ik het straks mag opeten, maar ik zit hier verdorie mooi voor paal."
chantal-77

FannyS schreef:Heel erg knap!

Balletjes en dergelijken kon ze al apporteren dus ze wist het principe al. Ik heb haar eerst het koekje vast laten houden: Vast! Als ze wilde gaan eten eh eh (dat zeg ik als iets niet mag). Vervolgens weer los. Daarna koekje op de grond waar ik nog bij stond en laten oprapen en afgeven en vervolgens steeds verder weg gaan staan.
De beloning voor het teruggeven van het koekje was natuurlijk nog lekkerder dan het koekje zelf (een stukje worst) en uiteindelijk mag ze het koekje ook opeten. Nu doet ze het al zonder worst en is het koekje uiteindelijk beloning genoeg.
Ze kon zich trouwens al wel redelijk beheersen met koekjes. Ik leg ook vaak verschillende objecten op een rijtje: bal. bot, sok en koekje bv en dan moet ze de bal zoeken. Bij deze oefening liet ze uiteindelijk het koekje ook braaf liggen.
chantal-77

chantal-77 schreef:
FannyS schreef:Heel erg knap!

Balletjes en dergelijken kon ze al apporteren dus ze wist het principe al. Ik heb haar eerst het koekje vast laten houden: Vast! Als ze wilde gaan eten eh eh (dat zeg ik als iets niet mag). Vervolgens weer los. Daarna koekje op de grond waar ik nog bij stond en laten oprapen en afgeven en vervolgens steeds verder weg gaan staan.
De beloning voor het teruggeven van het koekje was natuurlijk nog lekkerder dan het koekje zelf (een stukje worst) en uiteindelijk mag ze het koekje ook opeten. Nu doet ze het al zonder worst en is het koekje uiteindelijk beloning genoeg.
Ze kon zich trouwens al wel redelijk beheersen met koekjes. Ik leg ook vaak verschillende objecten op een rijtje: bal. bot, sok en koekje bv en dan moet ze de bal zoeken. Bij deze oefening liet ze uiteindelijk het koekje ook braaf liggen.
Ik vergeet er nog bij te zeggen dat ik dit soort dingen met de clicker train met Dana.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wow, helemaal geweldig!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Super Dana...!! Knap gedaan!!
Plaats reactie