Zo trots op mijn lieve Dana!!!
-
chantal-77
Zo trots op mijn lieve Dana!!!
We zijn de laatste tijd wat nieuwe dingen aan 't oefenen (trucjes eigenlijk). Vandaag heb ik haar geleerd koekjes te apporteren, zo knap van Dana, die niets liever doet dan eten!!! Ze gaat het koekje braaf halen en neemt het voorzichtig in haar bek om het vervolgens aan mij terug te geven. Ik was al apetrots dat ik een snoepje op haar pootjes kon leggen en dat ze die dan niet op at, maar dit vind ik echt superknap van haar.
-
sharon66057
- Speurneus

-
EricaM
- Speurneus

-
Elz
Wat knap! Dat hoeven we met Noa niet te proberen, die brengt uberhaupt niks terug. Dat krijgen we d'r gewoon niet in. Maar ze kan wel heel stil zitten met een koekje op d'r kop. Dan zeggen we 'kop stil' en blijft ze heel stil zitten. Vooral met appels of tomaten is dit een komisch gezicht. Ze kijkt er ook bij alsof ze wil zeggen: "het is dat jullie het zo leuk vinden en dat ik het straks mag opeten, maar ik zit hier verdorie mooi voor paal."
-
chantal-77
Balletjes en dergelijken kon ze al apporteren dus ze wist het principe al. Ik heb haar eerst het koekje vast laten houden: Vast! Als ze wilde gaan eten eh eh (dat zeg ik als iets niet mag). Vervolgens weer los. Daarna koekje op de grond waar ik nog bij stond en laten oprapen en afgeven en vervolgens steeds verder weg gaan staan.FannyS schreef:Heel erg knap!
Mag ik misschien vragen hoe je dat hebt aangeleerd? Ben benieuwd!
De beloning voor het teruggeven van het koekje was natuurlijk nog lekkerder dan het koekje zelf (een stukje worst) en uiteindelijk mag ze het koekje ook opeten. Nu doet ze het al zonder worst en is het koekje uiteindelijk beloning genoeg.
Ze kon zich trouwens al wel redelijk beheersen met koekjes. Ik leg ook vaak verschillende objecten op een rijtje: bal. bot, sok en koekje bv en dan moet ze de bal zoeken. Bij deze oefening liet ze uiteindelijk het koekje ook braaf liggen.
-
chantal-77
Ik vergeet er nog bij te zeggen dat ik dit soort dingen met de clicker train met Dana.chantal-77 schreef:Balletjes en dergelijken kon ze al apporteren dus ze wist het principe al. Ik heb haar eerst het koekje vast laten houden: Vast! Als ze wilde gaan eten eh eh (dat zeg ik als iets niet mag). Vervolgens weer los. Daarna koekje op de grond waar ik nog bij stond en laten oprapen en afgeven en vervolgens steeds verder weg gaan staan.FannyS schreef:Heel erg knap!
Mag ik misschien vragen hoe je dat hebt aangeleerd? Ben benieuwd!
De beloning voor het teruggeven van het koekje was natuurlijk nog lekkerder dan het koekje zelf (een stukje worst) en uiteindelijk mag ze het koekje ook opeten. Nu doet ze het al zonder worst en is het koekje uiteindelijk beloning genoeg.
Ze kon zich trouwens al wel redelijk beheersen met koekjes. Ik leg ook vaak verschillende objecten op een rijtje: bal. bot, sok en koekje bv en dan moet ze de bal zoeken. Bij deze oefening liet ze uiteindelijk het koekje ook braaf liggen.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer: