Dit verwacht je niet wanneer je rustig door het park wandelt

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
MarlinH

Dit verwacht je niet wanneer je rustig door het park wandelt

Ongelezen bericht door MarlinH »

Vanmorgen ging ik met Isa wandelen in het park. Allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment begon ze iedere keer te snuffelen en hield maar niet op. Ik haar maar aangelijnd. Zie ik in de verte iets vreemd liggen..

Ik loop in die richting en zie iets liggen, kon niet goed zien wat. Ik ging nog dichterbij en schrok me dood! :shock: Een dood schaap, aan de waterkant... Helemaal nat en vies van het zand... Haar ogen waren al helemaal wazig en doorzichtig geworden... erg treurig beestje heeft waarschijnlijk voor z,n leven gevochten vanacht en toen op de kant gestorven omdat ze het toch niet aan kon... :( Het beestje is nog niet zo oud denk ik, hij heeft nog helemaal mooie tandjes en hoeven..

Snel naar huis gerend en de politie gebeld. Uitgelegd waar het was. Vrouw dacht volgens mij dat ik gek was, ze vroeg: En het was echt niet in een weiland mevrouw? Neeeee echt niet, en aan de waterkant, hij is uit het water gekomen... Nou goed, ze zouden hem weggaan halen.

Hoe het dier er gekomen is weet ik niet, we hebben hier helemaal geen schapen in de buurt?! Er vliegen dan weer direct de ergste gedachtes door mijn hoofd. Zou niemand hem van de brug hebben gegooid? Of ie hij misschien ergens verder weg wel uitgebroken?

Maargoed, uit school maar gekeken of ie er nog was en ja hoor, hij is er nog.. Ik heb wat foto's gemaakt en toen weer weggegaan..

Wel stom dat ze niet sneller actie ondernemen, als je niet oplet rent je hond er zo heen!! En het gaat natuurlijk ook rotten ed...
Ik ga straks maar weer eens bellen of ze het komen weghalen..

Voor het baasje van Roef:
Het is in het park waar jij elke ochtend staat.. Alleen dan wat verder naar voren richting de hannie schaftweg, aan de water kant... Dan weet je dat in elk geval...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

he bah, idd akelige gedachte hoe dat beestje daar terecht gekomen kan zijn :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

O wat zielig :(
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

oh bah daar loop ik idd ook altijd,er staat wel een enorme stroming altijd in de espelervaart.dus ik denk dat het schaap uit de buurt van espel of urk komt en met de stroming is mee gedreven.
ik zal zo even kijken of wollewitje er nog rond dobbert,beetje onfris is het wel. :kots:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

O bah, vies!
Zielig schaapje.... :cry:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat sneu zeg! :( Het zou inderdaad slim zijn om het gauw weg te halen.. Hopelijk hebben ze dat ondertussen gedaan :)
MarlinH

Ongelezen bericht door MarlinH »

Helaas niet, ben er net geweest en hij ligt er nog, baasje van Roef gaat zo ook de politie erover bellen :)
roef
Speurneus
Speurneus

nou ik heb net de sterke arm aan de lijn gehad en ook bij mij dachten ze dat ik gek was :?
uitgelegt dat er een flinke stroming staat en dat het beest zelf op urk in de plomp gevallen kan zijn.
de mevrouw wist zich er geen raad mee en verbond me uiteindelijk door met de meldkamer,gelukkig trof ik iemand van de politie die ik goed ken en die twijfelde gelukkig niet aan mijn verstandelijk vermogen :D
(alle telefoontjes komen eerst binnen bij politieflevoland en als het ernstig genoeg is gaat het naar de meldkamer van je woonplaats)
als het goed is gaan ze nu dat beest ophalen en als ze het niet kunnen vinden rijden ze langs mijn huis en mag ik wollewitje(zo wit is het niet meer) aan gaan wijzen.
roef vond het schaap trouwens heel erg lekker ruiken :kots:
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

He arm schaap !! :(

Heb hier een keer gebelt omdat er een koe los in het bos liep.. toen werd er ook getwijfelt aan wat ik vertelde... :roll: overigens hebben we met wat medewandelaars toen de koe terug naar de wei kunnen ``jagen`` uiteindelijk. ( althans een wei :roll: ) Als het aan de politie had gelegen had hij gewoon blijven lopen.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Hmm dat is nou niet bepaald iets wat je verwacht inderdaad... En waardeloos eigenlijk dat er niks mee gedaan wordt!! Althans pas na zoveel keren bellen en er iemand moeten kennen voordat ze je geloven :S
Kwulletje

Ongelezen bericht door Kwulletje »

Als ze er nou echt niets mee doen, is het dan niet beter om de dierenbescherming te bellen? Die nemen je waarschijnlijk wel serieus.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hopelijk is dat schaap snel weg; wel schrikken zeg!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

of de gezondheidsdienst, lijkt me nou niet zo gezond een rottend schaap in het openbaar
al me kinders uitgevlogen
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Ah arm beest... wel belachelijk dat jullie zo vaak meoten bellen en er nog niks gedaan wordt.... Hoop dat het beetje snel weg gehaald wordt.
roef
Speurneus
Speurneus

ik zal het zo wel gaan zien of het schaap weg is,zo niet dan bel ik met de gemeente werken.volgens mij moeten die ook kadavers weg halen.
ben blij dat het beest er nu ligt en niet midden in de zomer :roll:
Plaats reactie