Elke dag tanden poetsen?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
whermsen

Elke dag tanden poetsen?

Ongelezen bericht door whermsen »

Ik heb even een vraagje over het poetsen van de tanden van een labrador.
In het boek van de labrador retriever (uitgaven van de NLV) staat dat je elke dag de tanden bij je hond moet poetsen met tandpasta (of in ieder geval is dit gewenst).
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand de tanden van zijn hond poetst en zeker niet met (speciale honden-) tandpasta.Wat is jullie ervaring hier mee?
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik heb nog nooit de tanden van Bob gepoetst en Bob zijn tanden blinken van schoonheid 8) . Bob krijgt rauw en dat poetst ook zijn tanden.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

bij het barfen is het inderdaad niet nodig, echt en natuurlijke tandenborstel! Ik geef brokken en poets wel de 1 vind het niet erg en bij de ander is het weer een heel karwei. ik heb een speciale hondentandenborstel met speciale hondentandpasta.
bij degene die het hier niet fijn vinden doe ik een gaasje om mijn vingers en dan gaat het beter. :)
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Onze Harpo krijgt Duck, af en toe rauw vlees en been, en af en toe Farmfood brokken.

Tanden zijn na anderhalf jaar nog altijd blinked wit, nooit gepoetst...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Yaartje poetst elke dag op natuurlijke wijze haar tanden, omdat zij rauwe vleesbotten e.d. eet. :)
Maar als je brokken of kvv geeft, dan zou ik wel met regelmaat de tanden poetsen ja. Is zo vreemd niet. :wink:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Jess

Ongelezen bericht door Jess »

Ik heb mijn honden altijd gewoon brokken gegeven en nooit de tanden hoeven poesten.
Wel altijd in de gaten gehouden, maar was gewoon nooit nodig. Scheelt ook wel of ze af en toe wat te kluiven hebben in de vorm van een botje oid.
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Hier ook geen tanden gepoetst hoor. Kaya is bijna 3 en haar tanden zijn nog steeds heel mooi. Hier worden brokken afgewisseld met vers en af en toe iets om op te kluiven. Weet ook zeker dat het hier een gevecht zou worden, af en toe een oorreiniger is al een heel karwei :twisted:
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Wij poetsen wel met een speciale tandenborstel... en speciale trandpasta.. zonder fluoride... maar maar 1x per week
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wij poetsen ook de tanden van de honden. Van Ghost poetsen we regelematig omdat hij veel last heeft van tandplak/tandsteen op zijn tanden en van Basco af en toe zodat hij eraan is gewent voor als het nodig is
Bobo

Ongelezen bericht door Bobo »

Wij hebben Bobo sinds eind feb in huis en we poetsen hem af en toe met hondentandenborstel en speciaal hondentandpasta. Eerst met je vingers over de tanden, zodat hij went dat er iemand aan zijn tanden zit. En daarna hebben we hem de pasta laten likken. We hebben het opgebouwd, eerst een paar seconden en een paar tandjes, daarna het hele gebit. Hij vindt het niet leuk, maar hij krijgt alleen brokken en af en toe een bot.
Plaats reactie