Eerste keer training gehad

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Ik ben op zoek naar iets en iemand anders.
Of ik hiermee doorga weet ik niet.
We hebben nog niet betaald (waren te laat)
en ik weet natuurlijk niet of ik ermee aan kan komen dat ik niet meer kom...

Misschien blijf ik toch ook wel daar trainen om 'uren te maken' met het hondje, en dan alleen voor mij eruit halen wat ik belangrijk vind.
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Wij betalen per 10 keer. Dus als je komt raak je 'strip' op je kaart kwijt. Voor hoeveel keer moet jij betalen dan?

Je kunt idd ook gaan en alleen op je eigen manier met je hond omgaan. Tips kun je ter harte nemen, bevallen ze je niet, naast je neer leggen. Maar streng en consequent zijn is niet hetzelfde als ruw toch? :wink:

En je hoeft je hond zeker niet "uit handen" te geven als iemand die wel ruw is het wel even voor wil doen. Dan zeg je vriendelijk doch beslist; als u het voor wil doen dan graag met een andere hond. Ik ben de enige die deze hond voorjaagd! :)

Maar als je het twee keer niks vind zou ik ze dat gewoon laten weten. En vragen wat je ze schuldig bent voor de PROEFles? 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Inmiddels trainen wij nu al een aantal jaartjes, afgelopen dinsdag weer gestart, maar ze zijn nu zover dat ze eigenlijk de gehele les los moeten.. dus onder appel, volgen en afliggen en hun oefeningen doen, natuurlijk.

Onze allereerste trainer( andere organisatie) wilde het eerste jaar wel dat we met slipketting trainden, voor te corrigeren,maar beslist niet aan oren of vel trekken, dat was ten strengste verboden, ligt eraan hoe en door wie je dingen geleerd worden, deze trainer had ook altijd zelf zijn hond( golden) bij zich.

Vind wel dat je jezelf ook op je gemak moet voelen in een groep en bij een trainer.

Qua reistijd, verschilt het nog al, waar train je en is dit op verschillende plaatsen..
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door esther-sarah »

Bij onze puppy-jachttraining leren we meteen dat de lijn als een draadje wol tussen baas en hond moet zijn. Duurt wel even voordat het zo ver is, maar goed :D . Slipketting, oren of nekvel vastpakken is ook hier verboden. Ik train trouwens via de KNJV.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Hoi Saskia,

Ik zie dat je in Rijnsaterwoude woont dus ik denk dat je naar de intro avond bent geweest van de knjv jachthondengroep Gouda. In het praatje werd daar inderdaad de slipketting genoemd wat mij hogelijk verbaasde. Ik train daar ook en bij mij in de groep gebruikt niemand zo'n ding. En als je aan je hond zit krijg je direct commentaar. En als je je hond schopt of slaat, mag je na een waarschuwing naar huis (dat werd trouwens ook gezegd in het praatje na de proefjes). De fokker van mijn hond en zijn vrouw geven ook training in deze groep en ik kan uit ervaring zeggen dat er op een prettige manier gewerkt word en dat je er veel leert. Ik rij niet voor niets vanuit Amsterdam helemaal naar Reewijk. Als het inderdaad om de trainingen bij de jachthondengroep Goudsa gaat, zou ik zeggen: Ga eerst eens een paar trainingen meedoen dan zul je hopelijk ervaren dat het er goed aan toe gaat.
En je moet niet vergeten dat Wim een staande hondenman is. En juist in de C en B groepen komen de retrievers vaak bij elkaar met een retrieverminded trainer erbij.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Hoi Lotte,

Ik heb je ook een PB gestuurd ;)
maar de training waar ik geweest ben was niet in Reeuwijk!
Daar wilden we wel graag trainen, maar de groepen zaten allemaal al vol toen. :?
Daarom ben ik gaan zoeken naar wat anders!
Dank voor je berichtje,
maar ik denk dat ik er al uit ben ;)
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Dank voor je PB.
En ik hoop dat je een groep vindt in de buurt waar je op een positieve manier met Benco aan de slag kunt.
Coco

Ongelezen bericht door Coco »

Ben ook op zoek naar jachttraining, maar schrik een beetje van wat ik hier lees. Honden aanpakken en afranselen, wat is dat voor gek wereldje :cry:? Gelukkig niet overal lees ik al, maar ik vind het sowieso te gek voor woorden dat dit gebeurd.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Coco schreef:Ben ook op zoek naar jachttraining, maar schrik een beetje van wat ik hier lees. Honden aanpakken en afranselen, wat is dat voor gek wereldje :cry:? Gelukkig niet overal lees ik al, maar ik vind het sowieso te gek voor woorden dat dit gebeurd.
Gewoon om een proefles vragen, dan heb je het sfeertje toch zo door? :) Want het is echt niet overal. Ik heb het zelf erg getroffen. :klasse:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie