Guus wordt volwassen!?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
marit

Guus wordt volwassen!?

Ongelezen bericht door marit »

Onze Guus is nu 1,5 en we hebben eigenlijk nooit echte problemen met hem gehad, natuurlijk er zijn dagen dat ik denk dat alle training en energie die we er de afgelopen tijd in hebben gestopt verloren tijd waren maar over het algemeen heeft hij altijd redelijk geluisterd.
Maar de laatste week ik weet niet wat er gebeurd gewoon hij is zo keurig en luisterd zo goed dat ik haast bijna ga denken dat hij......volwassen aan het worden is, hij lijkt veel stabieler te worden gaat rustig liggen als we met hem op een terrasje zitten, blaft veel minder naar dingen die hij voorheen :shock: vond en van de week op strand hoefde ik maar NEE te roepen en hij rende niet meer achter kleine kinderen aan.
Natuurlijk doet hij nog wel stoute dingen want vanmorgen stond hij ineens in de slaapkamer terwijl hij niet boven mag komen, we hoorde gestommel de deur werd heel voorzichtig opzij geschoven en daar stond hij met zijn oren naar achter en heel trots zo van kijk nou eens wat ik gedurft heb :? ik vind het op dat soort momenten heel moeilijk om consequent te zijn maar door de baas werd hij gelijk naar beneden gestuurd en dat deed hij dan ook heeel snel.
Maar wat er van de week gebeurde was wel heel knap van hem hij had wat diaree en om 2 uur snahtes piepte hij wat hij normaal nooit doet dus wij eruit naar beneden en even buiten gelaten om te poepen, daarna om 5 uur nog een keer wij weer naar bed en toen ging hij zitten blaffen echt een monotome blaf geen piepen en geen geblaf van er loopt iemand voorbij maar omdat we dachten dat hij zat te blaffen omdat het al ochtend was ofzo reageerde we er niet direct op maar na een kwartiertje zijn we toch maar gaan kijken wat er nou aan de hand was.........
Guus zit in het halletje beneden in zijn mand en de buitendeur stond dus gewoon opengewaaid die hadden we blijkbaar niet goed dichtgedaan dus die lieverd heeft ons goed gewaarschuwd niet naar buiten gegaan keurig in zijn mand gebleven, en toen we de deur dicht deden slaakte hij een zucht en ging weer lekker verder slapen :klasse:
Wat is dit genieten zeg als je gaat zien dat alle energie en tijd die we er 1,5 jaar ingetsoken hebben zijn vruchten gaat afwerpen, er zullen best nog dagen of situaties komen dat je denkt :eusashhh: en Guus hoeft geen robot te worden maar we gaan voorlopig op dezelfde voet verder met opvoeden en vooral genieten van onze grote bruine beer!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Wauw goed zo Guus :applaus: :klasse:
Wat fijn dat het zo goed gaat!
En helemaal een applaus waard dat hij niet naar buiten is gegaan zeg :applaus:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

knappe hond ben je Guus :klasse:
je stopt er zoveel tijd in en als je dan uiteindelijk resultaat ziet dan weet je dat het niet voor niets is geweest heerlijk is dat 8)
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Geweldig dat het nu zo goed gaat :)
Ga zo door Guus :)
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Guus is geweldig! :applaus:
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Zo wat fijn dat hij binnen gebleven is zeg!

En wat fijn dat hij zo goed luistert. Jaja uiteindelijk komt het wel goed :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Goed zo Guus.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

:eausadance: Wow... er is dus nog hoop? :giechel:
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Ik hoop dat dat in de naam zit ;)

Ik ga het allemaal nog beleven :)

Maar Guus gedraagd zich dus voorbeeldig, wat een heerlijke hond! :verliefd1:
marit

Ongelezen bericht door marit »

Maar Guus gedraagd zich dus voorbeeldig, wat een heerlijke hond! :verliefd1:[/quote
:grinnik: nou voorbeeldig wil ik niet zeggen hoor! maar het is gewoon ineens alsof alles op zijn plaats valt en hij gewoon wat beter begrijpt wat er van hem verwacht wordt ofzo .......... :D
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

Guus is helemaal geweldig. :applaus: :applaus:
Plaats reactie