hars van populierenboom aan pootjes

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
nikkie

hars van populierenboom aan pootjes

Ongelezen bericht door nikkie »

hoi

op de dijk bij ons waar we gijs altijd uitlaten staan populierenbomen deze zijn aan het uitvallen daarbij liggen er blaadjes op de grond, die warm worden en dat wordt een soort hars. als we nu gijs uitgelaten hebben zitten heel zn pootjes onder vast geplakte blaadjes met hars wie weet hier iets op wat kun je er tegen doen dat de blaadjes niet aan zn pootjes plakken of weten jullie iets wat helpt hoe wij die hars van zn pootjes krijgen?
marions
Speurneus
Speurneus

Re: hars van populierenboom aan pootjes

Ongelezen bericht door marions »

nikkie schreef:hoi

op de dijk bij ons waar we gijs altijd uitlaten staan populierenbomen deze zijn aan het uitvallen daarbij liggen er blaadjes op de grond, die warm worden en dat wordt een soort hars. als we nu gijs uitgelaten hebben zitten heel zn pootjes onder vast geplakte blaadjes met hars wie weet hier iets op wat kun je er tegen doen dat de blaadjes niet aan zn pootjes plakken of weten jullie iets wat helpt hoe wij die hars van zn pootjes krijgen?
Ik herken het :(
Mijn advies is om de pootjes thuis schoon te maken in een bakje lauw water.
Je kunt dan die plaktroep gemakkelijk tussen de zooltjes verwijderen.
Nog beter is, een andere route nemen (tijdelijk)!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
toos

Ongelezen bericht door toos »

Ik ken het ook hoor...Hier ligt het ook volop maar echt overal. Ik was het idd er tussenuit als het te gek word!
nikkie

ja met water helpt ook bijna niet.. ik probeer de hars er zoveel mogelijk af te pulken er blijven zelfs steentjes tussen plakken.. lijkt mij niet erg lekker lopen maar ja echt een andere route gaat niet want op de andere dijk ist het ook..
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

misschien helpt het als je de voetzolen van tevoren invet met b.v. uiervet of vaseline? geen idee of dat helpt hoor maar ik zou het zelf proberen.

Of kijk hier even of er een tip bijzit: http://www.vooroma.nl/vlekkengids/harsvlekken.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Dana heeft liggen rollen over de grond en heeft dus nu hars in haar vacht zitten. Ik heb geen idee hoe dit eruit te krijgen. Ben bang dat het morgen maar wegknippen moet worden..... :(
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

chantal-77 schreef:Dana heeft liggen rollen over de grond en heeft dus nu hars in haar vacht zitten. Ik heb geen idee hoe dit eruit te krijgen. Ben bang dat het morgen maar wegknippen moet worden..... :(
Insmeren met pindakaas, dat lost het op, tenminste dat is met kauwgom wel zo :D
Succes :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Lunatic schreef:
chantal-77 schreef:Dana heeft liggen rollen over de grond en heeft dus nu hars in haar vacht zitten. Ik heb geen idee hoe dit eruit te krijgen. Ben bang dat het morgen maar wegknippen moet worden..... :(
Insmeren met pindakaas, dat lost het op, tenminste dat is met kauwgom wel zo :D
Succes :klasse:
Hmm, pindakaas. Dat ga ik zeker proberen morgen. Ben benieuwd, het zou fijn zijn als het werkt. Bedankt voor de tip!
*linda*

Ongelezen bericht door *linda* »

ja pindakaas gaat zeker helpen,
heb er vaker hars mee uit de vacht gekregen.
nikkie

pindakaas? dan gaat tie toch aan zn poot zitten eten dan krijg tie dat spul binnen :p
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

nikkie schreef:pindakaas? dan gaat tie toch aan zn poot zitten eten dan krijg tie dat spul binnen :p
kan geen kwaad en zeker niet als je de pindakaas van ah erogen merk zoutloos gebruikt.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lapje

Ongelezen bericht door Lapje »

Als ik vroeger, ( toen ik nog heerlijk in de
bomen klom 8) ) hars aan m'n handen of
zo had dan smeerde m'n moeder die eerst
in met boter. Eventjes goed insmeren en
dan weer met lauw water afspoelen.
Volgens mij werkte dat ook altijd, het is
al zó lang geleden :lol: