Voorkomen na boete voor loslopen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kirsten&cacao

Voorkomen na boete voor loslopen

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Beste allemaal,

In Cacao's korte leventjes hebben we al een hoop meegemaakt, maar op het volgende wil ik jullie even wijzen. Lien heeft mijn verhaal laatst aangehoord, en zei afgelopen zaterdag; joh dat verhaal, dat moet je ter informatie eens op het forum zetten.

Dus zo gezegd zo gedaan.

Even de tekst gequote van een ander forum waar ik zit:
Vorig jaar maart (2009), ben ik op het veldje voor mijn flatgebouw aangehouden door twee verbalisanten van de gemeente Den Haag. Cacao was op dat moment 3 maanden oud, en ik was druk bezig met oefenen voor de puppycursus. Ook eventjes zonder de lijn.

Meteen op dat moment nogal bot aangesproken: jij krijgt een bekeuring enz.
Kon geen goedemorgen vanaf.

Ik heb toen bezwaar aangetekend, omdat ik het er niet mee eens was, dat een nieuwe hondenbezitter zodanig grof wordt behandeld, en ik met een waarschuwing de boodschap ook heel duidelijk had begrepen. Daarbij zijn de losloopveldjes veel te ver voor Cacao om te lopen op dat moment en ik was niet in het bezit van een auto.

Als laatst heb ik nog aangedragen dat ik op dat moment geen werk had, dus dat ik ook het geld niet had om die boete te betalen.

Heb later een brief ontvangen van het CVOM, dat mijn bezwaar was ontvangen. Meer niet.

Nu, bijna een vol jaar later, heb ik een gerechtelijke brief in de bus liggen, met de boodschap dat ik moet voorkomen over dit geval. Met andere woorden, voor een boete van 60 euro, laten ze mij naar de rechtbank komen, naar een Officier van Justitie te gaan die voor dat bedrag niet eens uit zijn bed komt.
Om mijn verhaal te doen. Prima natuurlijk, dat wil ik met liefde doen.
In een eerder topic heb ik jullie verteld dat ik moest voorkomen voor een boete (loslopen van de hond) omdat ik bezwaar had aangetekend.

Velen van jullie zeiden meteen al; geen schijn van kans.
Maar niets is minder waar.

Vanmorgen op de rechtbank geweest. En een hele aardig kantonrechter gehad, die vooral de foto van Cacao (4 maanden) heel leuk vond, en dat ook nog even met de officier wou delen. En toen ik zei dat ik ook de kleurenfoto had, wou hij die óók nog zien. Haha.

Ik mocht mijn verhaal doen, maar de kantonrechter was eigenlijk al heel positief jegens ons. Ik kreeg nog een vraag van de officier, maar ze zei dus dat ze niets anders kon doen dan ons vrijspreken van de aantijging. Omdat er ook een foutje stond in de beschikking. Dat ik op een weg was geweest, maar dat was niet zo, daar ik uit heb gelegd dat ik op gemeenschappelijke grond voor ons flat stond op het grasveld.

Ik kreeg overigens van de bode (die ons kwam halen voor de zitting) te horen dat het altijd handig is om bewaar aan te tekenen tegen dit soort dingen. De kans is er toch, dat ze positief zijn.

Dus, géén boete van 60 euro.

En Cacao? Die ligt lekker met een extra botje in haar hok. :-)
Wat ik er nog even bij wil vertellen is het volgende. Als je een boete krijgt, voor wat dan ook, is het belangrijk dat je de beschikking (met de details erop) goed doorleest. In mijn geval, werd er gesproken over de weg. Als of ik met mijn pup van 3 maanden midden op de weg zou gaan zitten oefenen van de lijn af. Dat klopte dus al niet. Uiteindelijk is door mijn verhaal en uitleg, en deze fout, mijn boete kwijtgescholden.

Ook is het van belang dat je bewijs aanvoert. Dus schrijf in je bezwaar waarom je dit of dat hebt gedaan. Neem eventueel foto's van de situatie. En een foto van je lieve hondje doet ook altijd goed ;)

Met andere woorden: niet geschoten, is altijd mis.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Daar kom je gelukkig goed vanaf!! Niet geschoten is idd altijd mis, maar ik denk dat het (schandelijk genoeg) ook heel erg van de rechter die je treft afhangt.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

altijd handig en ze kunnen er wat van hoor 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Kijk, dat doe je goed zeg!
Super!
Gefeliciteerd,
voor die 60 euro kan Cacao nog genoeg botjes krijgen :verliefd1:
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

Gefelicitieerd met de uitspraak. Gerechtigheid.!! 8)
Helaas zijn er jammer genoeg nog steeds "dienaren van de wet" de een beetje te overijverig zijn. :evil: :evil:
Dit geeft de mens weer moed.
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Ik werk op een advocatenkantoor je wilt niet weten wat je tegenkomt.. Maar het is inderdaad maar net welke rechter je treft...
Maar gefeliciteerd met deze overwinning!!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik vind het nog steeds te gek voor woorden, sta je met je pupje van 3 maanden op het grasveldje voor je huis te oefenen, krijg je een boete!

Heel goed dat je het hebt laten voorkomen, kost een hoop moeite maar het is het zeker waard. Niet eens om die 60,- maar gewoon omdat het onredelijk is.

Goed gedaan hoor en nogmaals gefeliciteerd met de overwinning :applaus:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Lunaatje schreef:Gefelicitieerd met de uitspraak. Gerechtigheid.!! 8)
Helaas zijn er jammer genoeg nog steeds "dienaren van de wet" de een beetje te overijverig zijn. :evil: :evil:
Dit geeft de mens weer moed.
Zeg dat wel...hier in het dorp heeft een vrouw een boete gehad omdat ze drol netjes had opgeruimd...MAAR...(en nu komt het)...niet in de juiste prullenbak had gegooid! :evil: Moet toch niet gekker worden!
Maar nu zou ik er dus ook werk van maken....
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Gelukkig moest je dat bedrag niet afdokken zeg!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

gefeliciteerd hoor :)
het zou idd van de zotte zijn dat je hier een boete voor zou krijgen,je moet je maar niet afvragen wat dit grapje uiteindelijk de belasting betaler gekost heeft door dat 2 overijverige wetshandhavers op hun strepen stonden :mad:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Inderdaad, ik heb me ernstig verwonderd over wat dit ochtendje op de rechtbank "ons" heeft moeten kosten.

Officier van justitie, kantonrechter, griffier, dienstdoende bode..

Overigens, er waren ook nog toeschouwers, haha, die hadden ook zoiets van ' watisdit?'
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Eigenlijk moet je altijd bekeuringen laten voorkomen....niet geschoten is altijd mis namelijk.

Ik ben laatst aangesproken door een politieagent (surveillant) of ik een poepzakje bij me had....nee want die had ik net gebruikt en weggemikt. Kwam het bonnenboekje al, nou ligt hier de boel open en tig bouwvakkers die al een paar maanden mij 2x per dag zien poep ruimen gelukkig.... want die hebben er met een man of twintig wat van gezegd, want ik ruim altijd de poep op. Geen bekeuring uiteindelijk dankzij de bouwvakkers.

wat een wonder dat respect tot het nulpunt is gedaald zo ondertussen met dit soort fratsen.

Vrees maar voor de invoering van de bestuurlijke boete=inkomsten gemeenten en er staan heel wat belachelijke regeltjes in de gemeentelijke apv's
Ine55

Ongelezen bericht door Ine55 »

Hier gaan ze gewoon verdekt opgesteld staan en zogauw ze denken dat je hond zijn behoefte heeft gedaan komen ze tevoorschijn en krijg je een boete.Ik had geluk want Luna hoefde alleen maar te plassen maar ook dat geloofde hij niet want zo zei hij IK HEB ZE TOCH ZIEN ZITTEN.
Ik er boven op ja gek he ze is een teefje en gaat altijd zitten om te plassen.Hij geloofde mij niet en liep de weg die ik gelopen had om te kijen of het wel waar was :evil: :evil: maar natuurlijk kon hij niets vinden.Droop spreekwoordelijk met zijn staart tussen de benen af en heb hem ook niet meer gezien.

Gr Ine
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Het is toch te gek voor woorden, wel heel goed dat je het hebt laten voorkomen.

De 'ergste' zijn nog wel die lui van de zogenaamde blauwe brigade, ik vind het niet verwonderlijk dat het respect voor de lui tot een nulpunt gedaald is. Bij ons in de wijk zijn ze vanwege parkeerproblemen ook niet geliefd, elke avond lopen ze een rondje om weer bonnen te schrijven. Maar doordat er nogal wat straten openliggen kun je nu echt werkelijk waar na een uur of 4 in de middag je auto al niet meer kwijt.
Maar ja...wet is wet :evil:
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Hier in België zijn ze gelukkig zo gek nog niet, alleen de zogenaamde stadswachten doen controle op kakzakjes.

Maar als ik me niet vergis hebben die lui geen machtiging om mijn identiteit vast te stellen, dus ik wacht vol ongeduld op de eerste controle :twisted:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Plaats reactie