Meestal laat ik Bram al vrij snel los gaan, omdat het hier is toegestaan en meestal erg druk met hondjes is. Maar vandaag vooral joggers en fietsers. Dus maar even aangelijnd gehouden. Kom ik bij de plas aan zit daar een turks gezinnetje aan de waterkant. Dus ik dacht, geen goed plan, want die houden meestal niet zo van honden. Bram blijft vast, helaas.
Toen komt er aan de andere kant een hond aan waar Bram altijd heerlijk mee kan spelen. Dus, hij trekt me richting hond en water. Nou ja, dat kan geen kwaad dacht ik, even spelen en zwemmen samen. Maar Bram is de gekste niet, maakt een schuinbeweging richting zijn speelmaatje, en keert vervolgens rechtsomkeert in grote spoed naar het gezinnetje toe. Op zich nog niet direct een probleem, ware het niet dat die een lekkere tonijn pizza zaten te eten. Nou, ik kan je vertellen, nu niet meer

Die doerak is ook zo snel. Ik schaam me dood. Heb wel 1000x excuses aangeboden, en aangeboden een nieuwe pizza te halen, maar dat was niet nodig. Maar blij waren ze natuurlijk niet met ons

Kijk, slim is het natuurlijk niet om op een hondenstrand te gaan zitten picknicken, maar ja.... Ik kan natuurlijk alleen mezelf de schuld geven omdat ik Bram loslaat, terwijl er, ondanks alle cursussen, nog steeds een groot risico is dat Bram op iedereen afrent, die voor hem aantrekkelijk is. Als ik in de gaten had, dat ze pizza's zaten te eten had ik Bram niet eens losgelaten, maar ja... Uiteindelijk de rest van de pizza meegenomen en in de prullebak gegooid.
Bram zal misschien nog gestraft worden met een diareetje, maar hopelijk valt dat nog mee.
Wij zijn in ieder geval nog niet uitgeleerd.