Suzette weer gebeten...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door esther-sarah »

Bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik ben net met Suzette naar de d.a. geweest. Haar wang bloedde vanmorgen nog steeds, dus ik wilde het even na laten kijken. De d.a. heeft het wondje schoongemaakt en zag dat er inderdaad een tand flink door was gegaan. Als Suzette dus wél terug had gevochten was het een scheur geworden... Maarja, Suzette was perplex, en ik ben op een gegeven moment maar over haar heen gaan staan, terwijl die k*t-Jack Russel om ons heen bleef rennen en naar haar bleef happen. Grrrrr......... :twisted:

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je, om a-socialen tot rede te brengen, zelf steeds a-socialer gedrag moet gaan vertonen, en daar pas ik voor. Ik ga vanmiddag even met de rekening langs, en als ze me weer een grote bek geeft ga ik inderdaad een gesprek met de wijkagent aanvragen.

Suzette is koelbloedige Suzette. Denk (en hoop) niet dat ze er last van krijgt psychisch. Ze mag zondag naar de Jachthondenshow, dus daar heeft ze ook weer lekker veel hondjes om zich heen. Ben benieuwd wat de keurmeester van haar vindt. De dierenarts wist al te vertellen dat Suzette nooit een U-tje of een 'veelbelovend' zal krijgen... :confused:

Vanmorgen stond één van de buurvrouwen met een andere buurtbewoner te kletsen, en maar naar me kijken. Ik kan niet liplezen, maar ik wéét dat het gesprek over mij ging. De sfeer wordt er op die manier niet beter op.

Toen Suzette een week of 16 was kwam ik het stel ook eens tegen. Die Jack Russel is net zo oud als Suzette. Die pup komt op Suzette af rennen, blaffend en wel, en het zoontje pakt het hondje op, en het hondje hing toen grommend en met zijn tandjes bloot in zijn armen. Het jochie gaf die Jack Russel een tik op zijn kop. Dat mocht niet van moeders... Maar goed, nu zie je wat er van komt...
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

Wat een vervelende vrouw. En wat vervelend voor Suzette :( . Mensen hebben tegenwoordig een steeds korter lontje :evil: :evil: . Zijn steeds onverdraagzamer. Ik zou zeker contact opnemen met de dierenarts om het letsel te laten zien (en laat de da het eea op papier zetten voor de evt. aangifte). Maak dan ook meteen een paar gewone foto's van van het letsel. Daarna kan je aangifte bij de wijkagent doen van een bijtincident door de andere hond (bekende dader). Voor wat de zoon betreft; Tja ik zou wel een sfeerplaatje schetsen richting wijkagent. Of je aangifte wilt doen vwb belediging moet je zelf weten (Bedreiging is het zeker niet). Je hebt dan echter wel kans dat je een onhoudbare situatie krijgt binnen je woonomgeving omdat zich er ws. steeds meer mensen mee gaan bemoeien en er wat van moeten vinden. Ben wel benieuwd hoe het verder verloopt. Succes en sterkte in ieder geval. :goodluck:
Lapje

Ongelezen bericht door Lapje »

Je moet het inderdaad maar overlaten straks
aan die wijkagent. Met sommige mensen valt
gewoon geen gesprek aan te gaan en je hebt
ook groot gelijk om hún aso-gedrag niet na
te gaan doen. Verlaag je niet tot hun soort maar
blijf er boven staan. Hopelijk kan die wijkagent
je verder helpen.
Heel veel succes ermee :wink:

Groetjes Lapje :pootje:
Mariska&Noa

Ongelezen bericht door Mariska&Noa »

Het lijkt soms wel of de meeste baasjes het prima vinden als kleine keffertjes naar onze 'grote' honden grommen, blaffen en uitvallen. Ho maar als ie van ons dat een keer naar de kleintjes zou doen en die ervan schrikt!! Dat is iets wat mij de laatste tijd ook verschrikkelijk stoort. Staan ze ook nog een beetje dom bij te lachen :? :? :?
Hier in de buurt loopt echt een oude grimmige jack-russel rond. Beestje heeft al bijna geen tanden meer, maar valt uit naar elke hond. En het baasje maar lachen en mij vertellen dat ik vooral consequent moet zijn in de opvoeding... PARDON??? :shock:
Het moest er dan ook ooit van komen.. het beest is vorige week in zijn poot gebeten toen hij uitviel naar een andere hond. Spijtig, maar misschien wel een les voor de baas...
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Dit slaat werkelijk wel weer alles!!!! :evil:
Arme Suus.. :groteknuffel:
Ze kunnen een da rekening verwachten, en honden mogen niet los
in de bebouwde kom, dus aangifte en dan krijgt ze ook nog een boete.. :eusanaughty:
En dat optillen na een aanval, is dat mens wel goed wijs, je zou ze toch!!!! :smackBottom:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Ach arme Suusje en ja het lijkt inderdaad of men steeds a socialer wordt ik wil me daar ook niet toe verlagen maar soms is het nodig en dan baal ik zo van mezelf ik ben wel heel benieuwd hoe ze gaan reageren als je de rekening brengt. Niet alle Jackies zijn zo hoor bij mij loopt een schatje en ze is nog jarig ook vandaag.
Succes vanmiddag
Groetjes van Erna
Elise93

Ongelezen bericht door Elise93 »

Wat een vreselijk mens zeg!! :evil:
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Je kunt er weinig aan doen dat anderen zich zo opstellen maar je kunt in ieder geval wel instaan voor jezelf.. Er zijn denk ik ook maar weinig mensen die ZOVEEL om hun hond geven als de meesten hier op het forum.. En daardoor raak je ook sneller van streek als je hondje aangevallen wordt (moet er niet aan denken hoe ik zou reageren hoor, ik zou die andere hond echt wegschoppen ofzo :oops: )..

De kleinere hondjes staan er ook echt om bekend veel agressiever te zijn.. Simpelweg omdat ze veel opvoeding nodig hebben (jaja Animal Planet Dogs 101 gekeken ;) ) en wanneer deze opvoeding dus niet goed gaat of gebrekkig is dan wordt zo'n hond onhandelbaar en vooral dus ook agressief...

Hopelijk houdt Suzette er inderdaad psychisch niets aan over...
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Tjonge jonge, ze moeten Suzette wel hebben zeg.... hoe is het nu met haar? en met jou....
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Ronduit ASOCIAAL!

Jij hebt niks verkeerd gedaan, echt niet! Je hebt zelfs nog gewaarschuwd dat die hond eraf moest omdat je anders fysiek zou ingrijpen (ja, schoppen is de enige remedie, alsof jij voor je lol een hond gaat schoppen..).

Wat ik me afvraag: Kan jij nu de kosten verhalen op dat mens? Moet je dan eerst aangifte doen en zo? Ik neem aan dat je bewijs nodig hebt.
Ik zou zeker de kosten verhalen, die vrouw heeft haar hond én kind niet in de hand, daar ben jij de dupe van. (Zo, mijn hond en kind zouden het goed weten wanneer ze zulk gedrag zouden vertonen.. phoe..)

Sterkte!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik ben heel benieuwd wat ze zegt over de rekening. Hou ons op de hoogte 8)

Gelukkig heeft Suzette er geen last van :)
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Ik zou ook in ieder geval de rekening van de dierenarts bij hen bezorgen,
sámen met de wijkagent :twisted:

En dus aangifte doen. Dat mens moet d'r onopgevoede hond aan de lijn houden.
En ook als 'ie wel opgevoed was moest hij ook aan de lijn in de bebouwde kom!

En ja, misschien was jij onaardig, nou, en?
Daar had je ook alle recht toe.

En dat dat kind jou uitschold...
dat vind ik helemaal te erg voor woorden,
maar daar kun je niks aan doen.
waar bemoeit die snotneus zich mee zeg :evil:

Laat je weten wat je gedaan hebt?
en hoe het afloopt?

Succes!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

Nou ja!!!
Iedere simpele ziel weet toch dat je hoe dan ook aansprakelijk bent als jouw hond schade toebrengt aan een andere hond, helemaal als hij losloopt waar het niet mag :confused:
nadat je de rekening hebt gevorderd even een foldertje van een hondenschool in de brievenbus doen 8)
Het valt me trouwens op dat zoveel mensen die kleine mormeltjes niet opvoeden. Rocco wordt altijd in zijn neus en poten gebeten door die ukkies..en veel baasjes lachen het weg...maar die mini's hebben ook gewoon scherpe tanden, zo blijkt nu maar weer..
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door esther-sarah »

Ik heb de rekening vanmiddag gebracht, en ze zei meteen dat ze niet had verwacht dat het zo ernstig was. Ze had er wel van wakker gelegen, dat ze zo tekeer was gegaan tegen me. Maar...haar hond is vorige week door een Sint Bernhard gebeten, en daar is ze zó van ondersteboven. En ze denkt dat haar JR daarom aanviel, maar dat hij dat anders NOOIT doet... Ennnn, dat het niet had geholpen dat ik ook nog tegen haar zei dat ze die hond niet op moest tillen en aaien nadat hij een hond had gebeten. want zij wilde me helpen door haar hond weg te halen (ooit van een riem gehoord...?)

Ik heb niks teruggenomen van wat ik gezegd heb gisteren. Ik heb haar alleen aangehoord, en de eer aan mezelf gehouden. Ik heb alleen gezegd "het is ook stom om je hond te belonen voor bijtgedrag, en ik ben er ondertussen ook wel achter dat het totáál geen nut heeft kritiek te hebben op andermans opvoeding van hond of kind". Het muntje viel niet erg bij haar, maar misschien komt dat vanavond...als ze hopelijk weer wakker ligt.

Met Suzette gaat het vooralsnog pico bello. Het wondje bloedt niet meer, en ze kreeg van haar Beauceron-vriend Hooch een zak runderlong en een pakje Renske, dus haar dag kon niet meer stuk. En het bezoek aan de dierenarts is ze alweer vergeten. Hoe ze vanaf nu op Jackies of andere keffende apparaten reageert is nog afwachten...
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Fijn dat het met haar gewoon goed gaat tot op heden.. En tsja bij sommige mensen dring je gewoon niet door als je advies geeft... Maar goed..
Plaats reactie