vanmorgen met roef en 2 kennissen buiten met de honden in het park,heerlijk in het zonnetje en de honden waren aan het spelen met elkaar en lekker in het water en de bazen hadden het ook naar hun zin.
nu is roef een hitsig manneke en hou ik de omgeving altijd goed in de gaten voor andere (vreemde) honden. zo gauw als ik die zie lijn ik roef aan,roef heeft geen neigingen bij de teefjes van mijn ene kennis en de ongecastreerde lab.reu van mijn andere kennis is roef de baas.
dus aan de lijn met hitsige henkie en dat gaat 9 van de 10 keer goed.
behalve vanmorgen dus.
er liep een man met zijn golden retriever (maat obese kamer olifant) en roef was sneller dan ik en rende er naar toe,ik rende er snel achter aan en de man was al aan het schreeuwen en slaan naar roef

ik kom er aan en de man sleept roef aan de hals band mee roef hing in de halsband en met de voorpoten in de lucht.
ik riep : laat mijn hond los idioot je keelt hem!!!

(roef draagt een halsband zoals een jachtlijn,dresuurband geloof ik)
op de een of andere manier glipt roef gelukkig uit zijn halsband en ik gris de band uit de man zijn handen en vraag of hij wel helemaal lekker is. waarop de man mij een stomp tegen mijn arm geeft

en toen werd het even rood voor mijn ogen

normaal bied ik altijd mijn excuses aan als roef hinderlijk is,maar nu...ik heb gezegt dat als hij echt niet wil dat zijn hond (liep los) met andere honden in contact komt hij niet op een losloop gebied moet gaan lopen en dat als hij dit nog eens doet ik hem aan geef.
nogmaals ik hou roef altijd bij me en als het soms eens mis gaat bied ik mijn exuses aan want ik vind het ook vervelend,maar dit ???
eenmaal thuis kwamen de bibbers en even wat tranen

tis een heel verhaal,maar ik moet het even kwijt