"Zo kweek je een agressieve hond hoor!"

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Mariska&Noa

"Zo kweek je een agressieve hond hoor!"

Ongelezen bericht door Mariska&Noa »

Ik liep vanochtend met Noa door het parkje. Omdat hij nog verschrikkelijk druk is als hij andere honden ziet probeer ik zijn aandacht zo lang mogelijk vast te houden en als we dicht bij een hondje zijn hem netjes te laten zitten om te voorkomen dat hij een spurtje trekt. Daarna mag hij snuffelen. Nu heb ik niet zo'n bijzonder goede ervaringen met kleine hondjes en daarom houd ik hem dan goed bij me.

Vanochtend dus een oude dame tegengekomen met een klein hondje en Noa wilde er zowat op afstuiven, dus ik zei heel streng "NEE" en hield hem bij me. Begon de dame in kwestie boos te vertellen dat ik hem moest laten snuffelen. Dus ik zei dat ik wilde dat hij dat rustig doet en niet als een gek. Zegt ze: "nou, je bent goed op weg om een agressieve hond te kweken als je ze niet laat snuffelen" :confused: :confused: :?

Doe ik iets fout??? Noa is gewoon nog vreselijk 'speels' c.q. druk als hij een andere hond ziet en aangezien ik er vanuit ga dat echt niet iedereen daar blij mee is probeer ik hier iets aan te doen. Hij hoeft toch niet aan elke hond te snuffelen :confused: :confused:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

nee hoor je doet niets fout Shanna heeft er ook een handje van om of een spurt te nemen of om plat te gaan nu leid ik haar af met een brokje om er voorbij te zijn en als ze rustig is mag ze ook ff snuffelen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Het is goed dat je Noa afleert om op andere honden af te spurten. Niet alle honden zijn daar van gediend, dus het lijkt me dat je je best doet om agressie te voorkomen! :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik ga mee met m'n voorgangers hoor; niets van aantrekken!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Becky&Nero

Ongelezen bericht door Becky&Nero »

Hoe had mevrouw het gevonden als Noa op het kleine hondje was afgerend en met volle kracht erop was gedoken ( uit speelsheid ) en kleine hondje pijn had gedaan?
Dan was jij de achterlijke en weet ik niet allemaal.Omdat je je hond niet onder controle hebt. :roll:
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

:D sommige mensen :wink:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ik snap wat je bedoeld, het is wel goed dat je hem onder controle kan houden, dat hij niet op elke hond afvliegt.
Maar ik zou het niet met een strenge 'nee' doen, helemaal geen nee.
Soortgenoten moeten leuk zijn en als jij het commando nee gebruikt, kan het voor de hond overkomen dat het niet leuk is. Want meestal is 'nee' toch een straf, iets wat niet mag.

Als jij wil dat hij niet naar de hond gaat, lijn hem dan aan en zorg dat hij alle aandacht voor jou heeft (koekjes/speeltje) Het is nog een jonge hond, dus ik denk dat hij nog moet leren om bij jou te blijven.
Groetjes Lisanne
Mariska&Noa

Ongelezen bericht door Mariska&Noa »

Ik had hem ook netjes aan de lijn ;) Hij spurt dan gewoon weg (ik probeer niet erachter aan te worden gesleurd) en ik zie graag dat hij leert dat dat geen zin heeft en juist averechts werkt. Vandaar de 'nee'.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik geef je groot gelijk.
Hier ook NEE als Bowie iets van plan is dat ik niet wil.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Ik vind dat je groot gelijk hebt. Niks zo vervelend als wanneer je door je hond van hond naar geurtje, naar andere hond enz. word gesleurd.
Dana is mijn eerste hond en van te voren had ik mezelf 2 speerpunten voorgehouden:
1. ik wil dat ze komt als ik haar roep.
2. ik wil dat ze normaal aan de riem kan meelopen.
Natuurlijk vind ik de rest van de opvoeding ook belangrijk, maar deze 2 punten vond ik erg belangrijk. Gelukkig gaan beide punten nu redelijk goed, maar in haar enthousiasme gaat het aan de riem soms nog mis dus we zijn er nog niet helemaal :wink: .

Ik zou zeggen gewoon doorgaan met oefenen en het lijkt mij dat je dan een welopgevoede hond krijgt ipv een agressieve. Ik heb trouwens van het begin af aan niet toegestaan dat Dana contact maakt met andere honden als zij aan de riem is en ze is echt niet agressief geworden hoor, integendeel.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik geef je groot gelijk hoor, die vrouw snapt er niet veel van, iets met klok en klepel :D
Waarom zou je hond agressief worden als hij niet zomaar lomp op elke hond mag springen? Slaat werkelijk nergens op....gewoon lekker doorgaan met trainen zo :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Je doet niets fout ,ik ben het dus met m'n voorgangers eens .
Juno
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Juno »

Buddy007 schreef:Ik snap wat je bedoeld, het is wel goed dat je hem onder controle kan houden, dat hij niet op elke hond afvliegt.
Maar ik zou het niet met een strenge 'nee' doen, helemaal geen nee.
Soortgenoten moeten leuk zijn en als jij het commando nee gebruikt, kan het voor de hond overkomen dat het niet leuk is. Want meestal is 'nee' toch een straf, iets wat niet mag.

Als jij wil dat hij niet naar de hond gaat, lijn hem dan aan en zorg dat hij alle aandacht voor jou heeft (koekjes/speeltje) Het is nog een jonge hond, dus ik denk dat hij nog moet leren om bij jou te blijven.
Even hier op inhaken:
Het commando "nee" is geen straf.
Nee betekent: nee, je mag iets niet op dit moment. Op dit moment ben je aan de lijn (of los onder appèl) en wil ik dat je aandacht voor mij hebt.
Je moet je hondje laten weten wat je van hem verwacht... en dat doe je met nee (of eheh of whatever, maar nee is wel zo duidelijk :wink: ).

Kijkt je hondje (weer) naar je, dan beloon je met je stem met braaf en goed zo (en desgewenst even een lekkertje) en doet ie een poging om naar een andere hond (mens, poes etc.) te gaan, dan is het "nee". Vindt hij het echt heel moeilijk, dan hou je iets heel lekkers (kaas) voor zijn neus en leid je hem langs het hondje. Ga niet in discussie en zeg hooguit iets van "ik ben aan het trainen".

Je bent dus hartstikke goed bezig!!

Nog even iets, soortgenoten moeten helemaal niet leuk te zijn...in ieder geval niet leuker dan de baas. Tuurlijk mogen ze als ze los zijn best rennen en "spelen" met soortgenoten, maar aan de lijn is er aandacht voor de baas.
Groetjes, Milou
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ik wist niet dat Noa aangelijnd was, maar dat maakt niet uit.
Je moet je hondje laten weten wat je van hem verwacht... en dat doe je met nee (of eheh of whatever, maar nee is wel zo duidelijk ).
Maar hoe weet de hond dan wat er van hem wordt verwacht?
Hij mag dat niet, maar wat moet hij dan wel doen....
Het is toch de bedoeling dat hij de aandacht voor jou krijgt, dus gebruik je toch bijvoorbeeld het commando 'kijk eens' of 'let op'. En dan het vervolg commando 'volg' o.i.d. Met lekkers uiteraard.
Groetjes Lisanne
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Buddy007 schreef:Ik wist niet dat Noa aangelijnd was, maar dat maakt niet uit.
Je moet je hondje laten weten wat je van hem verwacht... en dat doe je met nee (of eheh of whatever, maar nee is wel zo duidelijk ).
Maar hoe weet de hond dan wat er van hem wordt verwacht?
Hij mag dat niet, maar wat moet hij dan wel doen....
Het is toch de bedoeling dat hij de aandacht voor jou krijgt, dus gebruik je toch bijvoorbeeld het commando 'kijk eens' of 'let op'. En dan het vervolg commando 'volg' o.i.d. Met lekkers uiteraard.
door hem te belonen zodra hij het gedrag laat zien wat je wel wilt :wink: . In dit geval kan dat dus zijn: rustig zitten, alleen aandacht voor de baas. Iedereen gebruikt iets anders maar ik gebruikte ook NEE of eheh als Cooper iets niet mocht en beloonde uitbundig als hij het goed deed. Een commando let op deed ik alleen als hij daarna iets moest doen en het ging prima hoor. Hij weet precies wat hij wel en niet mag :)
Plaats reactie