hoe oren schoonmaken ??
-
- Kleine hondenneus
hoe oren schoonmaken ??
Hoi hoi
Max heeft zo ongeveer 2x per jaar last van zijn oren. hij begint dan te klapperen
we gaan altijd naar de dierenarts maar e r is nooit iets aan de hand dan alleen maar smerige oren
nu begon hij vrijdag weer te klapperen en ik heb de dierenarts gebeld en we konden een oorreiniger ophalen
hij heeft nu otoclean gekregen maar hoe kan je die nu het beste gebruiken en hoe vaak ??
en komt er gelijk troep uit of ????
hoe kan je anders eigenlijk nog zijn oren schoonmaken ??
alvast bedankt
groetjes Annemarie en een poot van Max
Max heeft zo ongeveer 2x per jaar last van zijn oren. hij begint dan te klapperen
we gaan altijd naar de dierenarts maar e r is nooit iets aan de hand dan alleen maar smerige oren
nu begon hij vrijdag weer te klapperen en ik heb de dierenarts gebeld en we konden een oorreiniger ophalen
hij heeft nu otoclean gekregen maar hoe kan je die nu het beste gebruiken en hoe vaak ??
en komt er gelijk troep uit of ????
hoe kan je anders eigenlijk nog zijn oren schoonmaken ??
alvast bedankt
groetjes Annemarie en een poot van Max
Wij hebben epi-optic van de dierenarts en doen dit 1 keer per week/2 weken in beide oren, op advies van de DA trouwens.
Er komt dan geen oorsmeer uit, dit spul lost het gewoon op. Weet niet hoe dit bij octoclean werkt, kun je denk ik het best aan de dierenarts vragen hoe vaak je het moet toedienen.
Als Kaya erg vieze oren heeft moeten we het drie dagen achter elkaar geven.
Er komt dan geen oorsmeer uit, dit spul lost het gewoon op. Weet niet hoe dit bij octoclean werkt, kun je denk ik het best aan de dierenarts vragen hoe vaak je het moet toedienen.
Als Kaya erg vieze oren heeft moeten we het drie dagen achter elkaar geven.
-
- Speurneus
Ik gebruik bij Terra ook Otoclean. Ik verdeel 1 keer per week à 2 weken 1 tube over beide oren.. Wat ik bij Terra zie is dat de Otoclean er dan uitloopt, met wat viezigheid erbij.. Je kan dan eventueel met een wattenschijfje de oorschelp wat schoonmaken, nooit te diep in het oor hè 
Maar ik zou ook zeker naar het advies van de DA luisteren, want het kan natuurlijk per hond verschillen hoe en hoe vaak je het moet toepassen

Maar ik zou ook zeker naar het advies van de DA luisteren, want het kan natuurlijk per hond verschillen hoe en hoe vaak je het moet toepassen

Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

In loving memory

-
- Kleine hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
Ik ben zelf erg tevreden over Otoclean. Als hij veel klappert mag je het volgens mij als kuur toepassen en dan een tijdje iedere dag gebruiken. Staat dat niet op de bijsluiter ? Anders even DA vragen.
Onze vorige hond klapperde af en toe ook en dan was het weer tijd voor een behandeling met Otoclean. Daarna bleef het weer een hele tijd weg.
Onze vorige hond klapperde af en toe ook en dan was het weer tijd voor een behandeling met Otoclean. Daarna bleef het weer een hele tijd weg.
-
- Beheerder
- Contacteer:
Otoclean is vrij verkrijgbaar, niet alleen via de DA. Hondenshop heeft het ook...