hoe oren schoonmaken ??

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
annemarie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

hoe oren schoonmaken ??

Ongelezen bericht door annemarie »

Hoi hoi

Max heeft zo ongeveer 2x per jaar last van zijn oren. hij begint dan te klapperen

we gaan altijd naar de dierenarts maar e r is nooit iets aan de hand dan alleen maar smerige oren

nu begon hij vrijdag weer te klapperen en ik heb de dierenarts gebeld en we konden een oorreiniger ophalen

hij heeft nu otoclean gekregen maar hoe kan je die nu het beste gebruiken en hoe vaak ??

en komt er gelijk troep uit of ????

hoe kan je anders eigenlijk nog zijn oren schoonmaken ??

alvast bedankt

groetjes Annemarie en een poot van Max
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Wij hebben epi-optic van de dierenarts en doen dit 1 keer per week/2 weken in beide oren, op advies van de DA trouwens.
Er komt dan geen oorsmeer uit, dit spul lost het gewoon op. Weet niet hoe dit bij octoclean werkt, kun je denk ik het best aan de dierenarts vragen hoe vaak je het moet toedienen.

Als Kaya erg vieze oren heeft moeten we het drie dagen achter elkaar geven.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Ik gebruik bij Terra ook Otoclean. Ik verdeel 1 keer per week à 2 weken 1 tube over beide oren.. Wat ik bij Terra zie is dat de Otoclean er dan uitloopt, met wat viezigheid erbij.. Je kan dan eventueel met een wattenschijfje de oorschelp wat schoonmaken, nooit te diep in het oor hè ;-)

Maar ik zou ook zeker naar het advies van de DA luisteren, want het kan natuurlijk per hond verschillen hoe en hoe vaak je het moet toepassen :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
annemarie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door annemarie »

de dierenarts heeft niet veel gezegd eigenlijk.

hoelang duurt het voor meneertje stopt met klapperen ??

hij klappert niet de hele tijd maar toch zo af en toe ( paar keer per uur)

wil vanavond nog een keertje het spul gebruiken en anders toch maar een afspraak maken denk ik

groetjes
sophia
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sophia »

Ik ben zelf erg tevreden over Otoclean. Als hij veel klappert mag je het volgens mij als kuur toepassen en dan een tijdje iedere dag gebruiken. Staat dat niet op de bijsluiter ? Anders even DA vragen.
Onze vorige hond klapperde af en toe ook en dan was het weer tijd voor een behandeling met Otoclean. Daarna bleef het weer een hele tijd weg.
Knutselsmurf
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Knutselsmurf »

Otoclean is vrij verkrijgbaar, niet alleen via de DA. Hondenshop heeft het ook...
Afbeelding Al smurfende, leert men!
Plaats reactie