Kennel bij de Efteling??

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

En toch vind ik het jammer waarom je je hond niet gewoon mee mag nemen, al doen wij de hond dan een dagje naar de buuf. Die heeft een golden retriever, en Max is helemaal dol op hem.

Kijk een dierentuin begrijp ik wel.
De dieren zouden er dol van kunnen worden.

Misschien een gat in de markt?
Een 4 sterren pension bij een pretpark cq. dierentuin?? :wink:
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Rocco schreef:
Nino&Toosje schreef:Nou, ik kan vertellen, ik heb ze een keer in de Efteling kennel gedaan. :) Mooie ruime, schone kennels, vers water, lekker koel.
Er is altijd iemand aanwezig, alleen beginnen ze er niet aan om honden uit te laten, en terecht, want ze kennen de honden immers niet.
Ze vragen je mobiele telefoon nummer voor noodgevallen.
Wij waren toen in de buurt op vakantie en ik had ze liever in de kennel van de Efteling dan alleen in een vreemd huisje.
Ik heb ze een matje mee gegeven, en een kluifje. Ben terug gekomen om ze uit te laten en ze hebben genoten van de koelte en waren heel erg rustig.
Ik zou het zo weer doen.

Zet mij maar onder de deurbellen. :)
zoals jij het beschrijft klinkt het zo erg nog niet...op de site stond alleen dat kleine stukje tekst. en op basis daarvan zou ik t toch niet durven!
Inderdaad...klinkt al een heel stuk anders.
Maar het kan ook voor toeristen een hele uitkomst zijn. Die hebben hier niet zomaar een oppas voor de hond voor de hele dag...
Maar of ik het zou doen??? Ik ben wat dat betreft een hele zeikerd...(ik breng ze nog niet eens naar het pension welke van de fokker van de vader van Kiaora is...En je zou kunnen zeggen ;waar kan een lab beter zijn dan bij een goede,erkende labrador fokker)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Jess&Max schreef:En toch vind ik het jammer waarom je je hond niet gewoon mee mag nemen, al doen wij de hond dan een dagje naar de buuf. Die heeft een golden retriever, en Max is helemaal dol op hem.

En dan? Kinderen die bang zijn voor honden, mensen die weigeren ontlasting op te ruimen, honden die overal piesen?
Ik vind dat er best plaatsen mogen zijn die hondvrij zijn. :wink:
Idd, dierentuinen willen het niet meer omdat de bewoners gestrest worden op 2 uitzonderingen na, te weten Ouwehands en Amersfoort.
Dan maar een dagje oppas regelen of gebruik maken van de mogelijkheden die worden geboden door het park in kwestie indien aanwezig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Vind het ook niet meer dan normaal dat een hond daar niet mee naar toe mag.. Let ook even op de hondenpoep die niet door iedereen opgeruimd wordt :)
En niet iedereen is gesteld op honden, kinderen die bang zijn inderdaad en dat soort situaties.. Een hond gaat toch niet mee in de attracties en hoeft dus ook niet mee naar een dergelijk park :) Maar dat is mijn mening!
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Els schreef:
Jess&Max schreef:En toch vind ik het jammer waarom je je hond niet gewoon mee mag nemen, al doen wij de hond dan een dagje naar de buuf. Die heeft een golden retriever, en Max is helemaal dol op hem.

En dan? Kinderen die bang zijn voor honden, mensen die weigeren ontlasting op te ruimen, honden die overal piesen?
Ik vind dat er best plaatsen mogen zijn die hondvrij zijn. :wink:
Idd, dierentuinen willen het niet meer omdat de bewoners gestrest worden op 2 uitzonderingen na, te weten Ouwehands en Amersfoort.
Dan maar een dagje oppas regelen of gebruik maken van de mogelijkheden die worden geboden door het park in kwestie indien aanwezig.
Ja daar heb je weer gelijk aan. :oops:
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

met uitzondering van een geleide-/hulphond heeft een hond niks te zoeken in zo'n park. In uiterste nood kan ie in zo'n kennel...zo vreselijk als het op mij overkwam blijkt het dus niet te zijn, al zou ik mijn hond er nooooit in doen. die komt er gegarandeerd met een trauma uit!
Laatst gewijzigd door Rocco op 18 jul 2010, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Sorry Els had over jouw stukje een beetje heen gelezen :oops: Nu herhaal ik precies wat je zegt lekker handig!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Rocco schreef:met uitzondering van een geleide-/hulphond heeft een hond niks te zoeken in zo'n park. In uiterste nood kan ie in zo'n kennel...zo vreselijk als het op mij overkwam blijkt het dus niet te zijn, al zou ik mijn hond er nooooit in doen. die komt er gegarandeerd met een trauma uit!
Ja, daar moet ik zeggen, bof ik ook mee. Ik kan die van mij overal achter de deur zetten. Het zinnetje: " lief zijn, moet werken" kennen ze. Weten zij veel dat ik ondertussen iets anders doe :lol: Maar ze zijn altijd braaf ( laat ik het afkloppen) en hebben er nog nooit iets van over gehouden. Ik heb ze zelfs bij een B&B 's nachts op de afgesloten binnenplaats in de auto laten slapen. Toen ik de volgende dag weer weg ging, vroeg de eigenaar mij of ik de honden toch niet had mee genomen ( daar had ik van tevoren toestemming voor gevraagd). Hij had ze niet gezien, laat staan gehoord. Dus die van mij zijn wel wat gewend, en het scheelt, ze zijn niet alleen. :)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Rocco schreef:met uitzondering van een geleide-/hulphond heeft een hond niks te zoeken in zo'n park. In uiterste nood kan ie in zo'n kennel...zo vreselijk als het op mij overkwam blijkt het dus niet te zijn, al zou ik mijn hond er nooooit in doen. die komt er gegarandeerd met een trauma uit!
waarom denk je dat?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Els
Speurneus
Speurneus

Zootje schreef:Sorry Els had over jouw stukje een beetje heen gelezen :oops: Nu herhaal ik precies wat je zegt lekker handig!
:D :D geen probleem
Groetjes,
Els

Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Op een show is het niet anders hoor, zitten ze ook in een hok met een bak water. Baasje staat te kijken bij de ring. Komt af en toe terug voor wat aandacht en een P&P rondje. Traumatisch vind ik een groot woord. En er zijn natuurlijk mensen die op vakantie zijn in een huisje, caracan of tent die kunnen de hond niet bij de buuf brengen en dan is dit een prima oplossing :klasse: Nee ik heb er niet zoveel moeite mee.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Ik kan er over meepraten hoor en kan het echt zeggen dat het heel goed is gegaan. Vorig jaar zijn we 2 keer geweest en Quasar trok mij er bijna naar toe :shock: :D . Er mag maar 1 persoon mee naar binnen. Ze schrijven dan je dan je gegevens op en krijg je 1 penning mee waar het nummer op staat van je kennel. Als je naar buiten gaat mag de volgende persoon met hond pas naar binnen. Je mag dan zelf de hond uitlaten in een afgezet stukje (het is niet groot en alleen met zand, maar toch)
Nee ik kan zeggen als (volgens mij binnenkort) we weer gaan gaat hij weer mee. Ze hebben ook tegen mij gezegt dat het een heerlijke hond is :oops: lekker rustig en krijg dan de voldoende aandacht he :twisted:

Maar zeg nou zelf een hond, die dus tijdens je werk of met de boodschappen ofzo, in de bench zit vind ik dit hetzelfde. Je kunt zelf bepalen wanneer je weer naar je hond toe gaat.

Ik had een kong meegenomen en een kluifje die hij zo lekker vind. De eerste keer gaf ik zijn kong en na het uitlaten gaf ik de kluif.
Oh ja ik had ook voor in de bench zo'n ophangsysteem voor het waterbakje, die had ik meegenomen en zo werd dus niet heel de kennel nat. Volgens mij hadden ze wel waterbakjes hoor, maar dat weet ik dus niet meer.

Ik vind dit een goede oplossing :klasse:
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik zou Olly, mijn blindengeleidehond, gewoon nooit meenemen naar een attractiepark; zij heeft daar gewoon niets te zoeken en zou dan telkens door iemand anders vastgehouden moeten worden terwijl ik in een attractie ga. Dan moet ik al mensen meenemen die weinig tot niet ergens in gaan, want onze 'roedel' (mijn ouders en zus) willen bijvoorbeeld ook wel overal in en dan is het toch telkens 2x aanschuiven als iedereen er in wil.

Andere mensen vertrouw ik dan weer minder wat het bijhouden van Olly betreft (let op: Olly is @ work want anders mag ze daar niet binnen dus zo'n hond geef je uiteraard niet aan de eerste de beste mee om vast te houden!). Ik zou het dan dus eerder een last dan een lust vinden op zo'n ogenblik en ook zou ik het me erg aantrekken dat men iets fout doet met of zegt tegen Olly.

Zelf ga ik dus nooit naar een attractiepark en dat ben ik ook niet meteen van plan. Ik geef haar liever lekker veel boswandelingen; daar geniet ze meer van dan zo'n dagje door iedereen vastgehouden te worden en eigenlijk niets te moeten doen (dat is echt ontzettend saai voor een woef).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Els
Speurneus
Speurneus

In de meeste dierentuinen geld: Geen honden en ook geen blindegeleidehonden/ hulphonden.

Voor zover ik weet word die regel ook doorgetrokken bij andere atractieparken, omdat het o.a. anders heel moeilijk word om aan het publiek uit te leggen waarom die ene hond wel en die andere hond niet naar binnen mag.. En ellenlange discussies aan je kassa's wil je echt niet op drukke dagen. :wink:
Groetjes,
Els

ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

sbientje schreef:
waarom denk je dat?
nou ik denk dat het met Cooper ook zou gebeuren hoor, die vind het soms al moeilijk om alleen in zijn eigen huis alleen te blijven laat staan dat ik hem zomaar in een kennel drop met vreemden :oops:
Plaats reactie