Jaarlijkse controle

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
AnoukenTimo

Jaarlijkse controle

Ongelezen bericht door AnoukenTimo »

Vandaag moest Timo naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse controle. Nou was onze dierenarts op vakantie en hadden we dus een vervanger. Nou had onze dierenarts een vaste vervanger maar die was er niet. Maar wat hij er nu had neergezet :?

Onze Timo is niet de makkelijkste bij de dierenarts. Hij is overenthousiast en blijft dus niet netjes staan. Nu is dit normaal voor de dierenarts geen probleem die pakt hem stevig vast en laat hem duidelijk merken dat hij niks te willen heeft. Deze vervanger wist echter niet wat ze met hem aanmoest en dat voelde Timo. Dus van die controle bleef niks over. Hij heeft zijn spuiten gehad en daar bleef het bij. Niet even voelen, niet even kijken of zijn heupjes het goed deden enz :mad: gelukkig bemoeide de assistente zich ermee enm gingen we hem ook nog even wegen. 33 kilo netjes dus dacht ik zo (schofthoogte ong. 54 cm) Maar helaas hij was toch aan de zware kant. Al met al is er dus niks gecontroleerd en konden we wel €72,- afrekenen :shock:

Wat denken jullie moet ik nog met hem terug als de dierenarts zelf er weer is om alles tcoh nog even te laten controleren??
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Mooi verhaal. Dat had ik niet geaccepteerd, een dierenarts hoort te weten hoe ze met "lastige" honden omgaat. Als ze dat niet kan moet ze een ander vak kiezen..

Ik zou zeker weten terug gaan naar mijn eigen da en het verhaal uitleggen en om een nieuwe controlle vragen. Dit is geen controlle, dit was gewoon een hele dure enting..En daarnaast vind ik 33 kilo helemaal niet te zwaar voor een lab met deze schofthoogte. :?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

fors bedrag............ dat is alleen voor de enting of voor meer? heb je de rekening nog?
ik zou gewoon terug gaan.... maar volgens mij had je nog wel even tijd voor de enting toch? Als je hondje in juli is geboren.... heeft hij in oktober/november zijn laatste enting gehad..... en daar een jaar bij op tellen.... dan hoefde hij pas in oktober zijn jaarlijkse enting te hebben. Over het gewicht.... klinkt niet gek hoor 33 kg voor 1 jaar en 54 cm.... maar daarvoor hebben we wel foto's nodig om dit te kunnen beoordelen.
Afbeelding
AnoukenTimo

@Els: Dat vond ik ook. Ik vond dat ze voor een dierenarts erg onprofessioneel bezig was :(

@Naomi: Dat bedrag was voor de entingen (wel incl. kennelhoest) en het consult. Volgens de dierenarts moest hij eind juli zijn entingen weer hebben. Hij moest met een half jaar komen en dan met een jaar weer. En vanaf nu 1x per jaar. Ik heb nog niet echt een duidelijke sta foto van hem, die volgt nog :wink:
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

AnoukenTimo schreef: Volgens de dierenarts moest hij eind juli zijn entingen weer hebben. Hij moest met een half jaar komen en dan met een jaar weer. En vanaf nu 1x per jaar. Ik heb nog niet echt een duidelijke sta foto van hem, die volgt nog :wink:
Yosca is van augustus. Heeft in december vorig jaar haar laatste entingen gehad. ... en dan na een jaar weer. Ik ging ervan uit dat het dan een jaar vanaf december is. Klopt dit niet dan? Moet ik een rond haar 1e verjaardag weer voor de entingen?

Even on topic... Raar consult op deze manier. Ik zou idd. ook terug naar mijn eigen dierenarts en de controle opnieuw laten doen (voor niks dan he), want €72,- betalen voor een enting vind ik te veel.
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
AnoukenTimo

Yosca is van augustus. Heeft in december vorig jaar haar laatste entingen gehad. ... en dan na een jaar weer. Ik ging ervan uit dat het dan een jaar vanaf december is. Klopt dit niet dan? Moet ik een rond haar 1e verjaardag weer voor de entingen?
Ik heb het even nagekeken in zijn paspoort. Hij heeft met 3 maanden entingen gehad, toen is hij met 6 mnd alleen op controle geweest, en nu met 1 jaar weer entingen.
Maar dit is mijn eerste hond dus ik weet niet hoe dat normaal gaat.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

yosca schreef:Yosca is van augustus. Heeft in december vorig jaar haar laatste entingen gehad. ... en dan na een jaar weer. Ik ging ervan uit dat het dan een jaar vanaf december is. Klopt dit niet dan? Moet ik een rond haar 1e verjaardag weer voor de entingen?
Klopt helemaal! Rond drie maanden krijgen ze de laatste puppy entingen en vanaf dat moment moeten ze elk jaar. In de meeste gevallen dus drie maanden na hun verjaardag :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
AnoukenTimo

Pandora schreef:
yosca schreef:Yosca is van augustus. Heeft in december vorig jaar haar laatste entingen gehad. ... en dan na een jaar weer. Ik ging ervan uit dat het dan een jaar vanaf december is. Klopt dit niet dan? Moet ik een rond haar 1e verjaardag weer voor de entingen?
Klopt helemaal! Rond drie maanden krijgen ze de laatste puppy entingen en vanaf dat moment moeten ze elk jaar. In de meeste gevallen dus drie maanden na hun verjaardag :wink:
Heeft Timo zijn entingen dan te vroeg gehad???
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Pandora schreef:
Oké, bedankt ... anders had ik nu snel een afspraak moeten maken :wink:
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

AnoukenTimo schreef:
Pandora schreef:
Heeft Timo zijn entingen dan te vroeg gehad???
Ehm, ja dan ... ik weet alleen niet of dat nadelig is??
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

is het niet de bedoeling dat je weegt VOOR dat ie zn prik krijgt? bij ons moet dat altijd..
Rocco toevallig gister ook laten enten..hij is niet echt grondig onderzocht maar gezien de hoeveelheid dat wij de afgelopen maanden een da gezien hebben hoefde dat voor mij ook niet.. hij vind het wel nog steeds leuk: de assistenten achter de balie lastig vallen (want dan krijg je aandacht en een koekje) die prik voelt ie niet en als ie weggaat even kroelen met de da en weer een koekje.. Rocco wil iedere dag wel zn prik halen :D
hij was 34,4 kg en ze vond hem iets te zwaar, zo'n 1,5 kilo..maak me daar niet druk om..hij schommelt altijd rond de 34.. prima.. en hij kreeg toch zn koekje van dr op het eind... hahaha (daar moest ze zelf ook om lachen) ...
Greetje

Ongelezen bericht door Greetje »

Ik zou zeker een klacht indienen want dit is niet normaal. Zo'n DA hebben wij ook die is bang voor honden dus ik vraag nooit naar haar en als de mijne er niet is en het is dringend dan ga ik naar een andere praktijk waar ik ook goede ervaringen mee heb.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

AnoukenTimo schreef:
Ik heb het even nagekeken in zijn paspoort. Hij heeft met 3 maanden entingen gehad, toen is hij met 6 mnd alleen op controle geweest, en nu met 1 jaar weer entingen.
Maar dit is mijn eerste hond dus ik weet niet hoe dat normaal gaat.
Normaal krijgt een pup de eerste entingen bij de fokker. Met drie maanden krijgt hij de laatste puppy-entingen, daarna elk jaar ongeveer drie maanden na zijn verjaardag.
Een controle bij 6 maanden heb ik nog nooit eerder gehoord, lijkt me meer een soort geldklopperij als dit van de DA uitgaat.

Bij een gezonde hond, die geen last heeft van de entingen, zal een beetje te vroeg niet heel erg zijn.

Als je niet tevreden bent over de controle zou ik een nieuwe afspraak maken en dit uitleggen bij het maken van de afspraak. Ze vullen in het paspoort ook het resultaat in van de 'keuringen' (of het gebit, het bewegingsapparaat, enz goed zijn) dan mag je ook verwachten dat ze hiernaar gekeken hebben.

Een algemene check bij de DA is overigens geen garantie dat alles ook echt goed is, daar zijn rontgenfoto's, oogspiegelingen en bloedonderzoeken voor nodig. Of je dit wil.... is aan jezelf.
Ik persoonlijk heb deze onderzoeken niet gedaan omdat ik geen fokplannen heb. Pandora is gesteriliseerd, Ramses is niet helemaal gezond. Er zijn wel eens foto's gemaakt maar dat was omdat er klachten waren, ik laat dus alleen uitgebreid onderzoek doen als ik denk dat er iets niet goed zit.
Er zijn ook zat mensen die deze onderzoeken wel laten doen (als ze 1 jaar zijn) en ook fokkers die dit eisen of aanmoedigen.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

Greetje schreef:Ik zou zeker een klacht indienen want dit is niet normaal. Zo'n DA hebben wij ook die is bang voor honden dus ik vraag nooit naar haar en als de mijne er niet is en het is dringend dan ga ik naar een andere praktijk waar ik ook goede ervaringen mee heb.
:shock: Een DA die bang voor honden is? Hahaha, wat belachelijk!!!

Ik zou ook ZEKER teruggaan. Kosteloos laten onderzoeken. Dit kan toch niet!
Plaats reactie