Stretchbed voor honden
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Stretchbed voor honden
Ik heb een vraag.
Heeft iemand ervaring met een stretchbed voor je hond? Bij onze hondenpension hebben ze deze bedjes in de kennel staan. Nou wordt Kira al wat ouder (is nu 8 en een half) en heeft af en toe al een beetje moeite met opstaan. Heeft ook last van artrose, maar dat is met Glucosamine goed onder controle.
Ik dacht dat dat misschien wat voor haar was. Ze ligt nu in zo'n harde kunstof mand of op de tegelvloer, we hebben ook een kussen liggen maar dat vindt ze gauw te warm.. Dit leek me wel wat voor onze hondjes.
Heeft iemand ervaring met een stretchbed voor je hond? Bij onze hondenpension hebben ze deze bedjes in de kennel staan. Nou wordt Kira al wat ouder (is nu 8 en een half) en heeft af en toe al een beetje moeite met opstaan. Heeft ook last van artrose, maar dat is met Glucosamine goed onder controle.
Ik dacht dat dat misschien wat voor haar was. Ze ligt nu in zo'n harde kunstof mand of op de tegelvloer, we hebben ook een kussen liggen maar dat vindt ze gauw te warm.. Dit leek me wel wat voor onze hondjes.
-
Legend Hessel
- Speurneus

- Contacteer:
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Missy heeft er jaren op geslapen.
Maar doordat Mevrouw de gewoonte had eerst een 'kuiltje' te graven ging steeds het tijk stuk. Mijn echtvriend heeft toen nog een paar keer zelf een nieuw tijk gemaakt. Hij kreeg er echter genoeg van.........
Nu heeft ze een hard plastic stretcher met een vetbed erop. Ligt ze toch van de grond af, maar ik vind het eigenlijk te hard voor haar op haar oude dag.......... alhoewel ze zelf het liefst op de grond ligt uitgestrekt en die is net zo hard natuurlijk.
Wij hebben nu nog 1 stretcher, die gaat mee als we kamperen.
Nu heeft ze een hard plastic stretcher met een vetbed erop. Ligt ze toch van de grond af, maar ik vind het eigenlijk te hard voor haar op haar oude dag.......... alhoewel ze zelf het liefst op de grond ligt uitgestrekt en die is net zo hard natuurlijk.
Wij hebben nu nog 1 stretcher, die gaat mee als we kamperen.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
AnjaS
- Speurneus

Onze vorige hond had een stretcher.. daar sliep ze altijd op...
Dus toen onze monstertjes T&T kwamen weer nieuwe gekocht, de dames liggen dus vaak samen op de stretcher!
Dus toen onze monstertjes T&T kwamen weer nieuwe gekocht, de dames liggen dus vaak samen op de stretcher!

Dank je wel Anca
-
Jamiedepemie
- Hele grote hondenneus

't ligt eraan hoe Kira slaapt
ligt ze vaak ondersteboven? of opgerold?
voor Jamie was een stretcher niets; hij ligt vaak op een klein rolletje en nooit op zijn rug.
Mijn vorige hond (golden retriever) lag altijd ondersteboven te slapen en daar was de strecher ideaal voor
voor Jamie was een stretcher niets; hij ligt vaak op een klein rolletje en nooit op zijn rug.
Mijn vorige hond (golden retriever) lag altijd ondersteboven te slapen en daar was de strecher ideaal voor

de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika
-
corretje
- Hele grote hondenneus

-
Petra8888
Re: Stretchbed voor honden
Het voordeel van zo'n stretchbed is dat het zich helemaal vormt naar het lichaam van de hond en dus ook zeker in het geval je hond artrose heeft een zeer goede oplossing zijn.
Het enige gevaar schuilt erin dat als deze stretchbedden wat minder worden gedurende de tijd en alleen nog maar een kuil vormen waar de hond inligt dan is het zeker voor een hond met artrose een wat minder goede oplossing. Kuilvorming vindt ook plaats bij de varianten van wat minder goede kwaliteit. Dus pas op dat je kwaliteit koopt.
Het enige gevaar schuilt erin dat als deze stretchbedden wat minder worden gedurende de tijd en alleen nog maar een kuil vormen waar de hond inligt dan is het zeker voor een hond met artrose een wat minder goede oplossing. Kuilvorming vindt ook plaats bij de varianten van wat minder goede kwaliteit. Dus pas op dat je kwaliteit koopt.
-
Susan78
- Grote hondenneus

Re: Stretchbed voor honden
Ik heb voor Lex een matras (10cm dik) met luchtgaatjes erin op maat laten maken voor 30 euro. Het is een ovaal traagschuim-matras en past perfect in zijn kunststof mand.. Hij ligt heel graag met zijn kop op een rand of verhoging als hij in zijn mand ligt. Voor Lex is dit een ideale oplossing!!