Jong geleerd is oud gedaan...?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Jong geleerd is oud gedaan...?

Ongelezen bericht door jolien »

Waar ik me hier toch altijd zo over verbaas zijn de foto's die ik regelmatig voorbij zie komen van nog maar kleine puppen labradors die al zo ontzettend mooi kunnen staan! Zou het nou echt zo zijn dat hoe eerder je er mee begint, hoe sneller ze het leren en des te beter ze het uiteindelijk kunnen? Of zou de ene hond het nou eenmaal beter liggen dan de ander?

Ik ben zelf ook met Pien aan het oefenen (en ga binnenkort op les bij juf toos.. :wink: ) en op zich gaat het best goed, maar toch heeft ze nog vaak de neiging om te gaan zitten, of met het lopen in het showlijntje te happen of gewoon niet meer mee te willen rennen etc.., lekker tegendraads dus.., terwijl ze toch 'al' 8 maanden oud is..

Nou snap ik natuurlijk ook wel dat als je echt wilt fokken met je hondje dit gewoon een onderdeel is dat ze goed moeten kunnen en vandaar waarschijnlijk de foto's die langskomen met danoontjes om het aan te leren, zo schattig is dat! :)

En als je er dus niet met heel jonge leeftijd mee begint, valt het volgens jullie dan alsnog goed aan te leren?

Dus eigenlijk gewoon even meer iets waar ik benieuwd naar was... :)
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Heej,

het is nog wel aan te leren hoor! Ben met Izzie ook pas begonnen toen ze al 1 was. En ook in de leer bij juf Toos geweest.

Komt goed!! :klasse:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Met Bob pas begonnen toen hij 13 maanden was. En is nog prima aan te leren hoor (ook bij juf Toos :D ).

Uiteraard wel makkelijker als je er vroeg mee begint, maar na een jaar kan het dus ook nog :)
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

toscak schreef:Met Bob pas begonnen toen hij 13 maanden was. En is nog prima aan te leren hoor (ook bij juf Toos :D ).

Uiteraard wel makkelijker als je er vroeg mee begint, maar na een jaar kan het dus ook nog :)
Oke, gelukkig, dus er is nog hoop..! 8)

Tot zondag!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Haha... ik herken je probleem.
Wij hebben net besloten om toch maar met het hele spul naar de kleine clubmatch van de NLV te gaan, ook met kleine Dazzeltje van amper 4 maanden. En die kan nog helemaal niet showen :? Ik begin altijd al heel jong met Zit en Kom voor en Apport en Los en Blijf, enz, enz. maar Mooi Staan, euuhhhh.. vind ik eigenlijk niet zo nodig voor zo´n klein ding :wink: .
Dus nu hebben we nog 4 weken om te oefenen. Het begint een ietsepietsie te dagen bij madammeke dat Sta niet hetzelfde is als Zit :D We oefenen stug door. En als het helemaal niet lukt, kan ik haar altijd nog ´biting´ voorbrengen, dat is knabbelend aan een brokje in je hand. Dan blijven ze meestal wel staan. Alleen presenteer je ze dan niet zo mooi, dus dat is echt voor uiterste noodzaak.

De aanhouder wint, zullen we maar denken :)

Hanneke
Bowy
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bowy »

Nou uit mijn eigen ervaring vind ik dat wel. Bowy heb ik pas met 1 jaar leren staan en die stond lang zo mooi en goed niet als Nova doet en die is het ook praktisch met de paplepel ingegoten. Nu oefen ik ook nooit meer met nova voor het staan want dat is gewoon niet nodig.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Met Bram ben ik als pup van net 10 weken al gaan oefenen. Hij deed z'n 1e show ook in de babyklasse op de NLV dag vorig jaar in Assen. Toen precies 13 weken.

Op advies van juf Toos, inderdaad met iets lekkers voor z'n snufferd.
En ik moet zeggen hij deed dit daardoor al vrij snel erg goed.

Nu bijna een jaar verder staat hij nog steeds redelijk goed. Alleen oefen te weinig met hem en dat merk je wel. Bram is dan ook geen echte showhond, maar zo af en toe toch meedoen, vinden we wel leuk.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

EricaM schreef:Met Bram ben ik als pup van net 10 weken al gaan oefenen. Hij deed z'n 1e show ook in de babyklasse op de NLV dag vorig jaar in Assen. Toen precies 13 weken.

Op advies van juf Toos, inderdaad met iets lekkers voor z'n snufferd.
En ik moet zeggen hij deed dit daardoor al vrij snel erg goed.

Nu bijna een jaar verder staat hij nog steeds redelijk goed. Alleen oefen te weinig met hem en dat merk je wel. Bram is dan ook geen echte showhond, maar zo af en toe toch meedoen, vinden we wel leuk.
Gewoon lekker oefenen en plezier maken. Succes!
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Gewoon lekker oefenen en plezier maken. Succes!

Dat is ook zo! Ook zijn wij helemaal niet van plan om alle shows af te lopen met Pien, maar buiten shows en vooral die van de NLV vinden we wel erg leuk om mee te doen en dan is het toch best fijn als ze het een beetje kan.. :wink:

Maar leuk om te horen allemaal! Ik denk inderdaad dat het zo is dat hoe vroeger je er mee begint, des te beter en sneller ze het leren. Maar inderdaad, aan de andere kant denk je daar misschien helemaal nog niet echt overna als je net een klein puppekind in huis hebt... :)
Plaats reactie