Vanmorgen met Dex zijn vaste uitlaatronde door het park aan het eind van onze straat, ik loop hier al een aantal weken met Dex iedere ochtend. Er is een kleine loslooproute dus goed om te oefenen

, als het erg druk is in het park laat ik hem niet loslopen i.v.m andere honden maar omdat het vanmorgen zo miezerde was er geen hond te bekennen dus ik dacht nou ik kan mooi even oefenen met loslopen. Dus ik maak Dex los die ging als een raket door het natte gras heerlijk rollen enzo zie ik in de verte een Turkse vrouw met 3 kleine kinderen aankomen. Oja de basisscholen zijn vast weer begonnen en aan de andere kant van het park ligt een basisschool daar had ik even niet aan gedacht(ik heb geen kinderen) Toen begonnen mijn alarmbellen al te rinkelen Dex is namelijk gek op kinderen. We hebben hem sinds hij bij ons is meegenomen naar iedere verjaardag en feestje dat we hadden dus hij heeft intussen al wat kindjes gezien en hij is er dol op

maar dat waren dus wel kinderen die niet bang zijn voor honden. Dex ziet dus de kindjes en ik probeer nog in een laatste wanhoopspoging zijn staart beet te pakken.... mis

en Dexie sukkelt met een kwispelende staart op de kinderen af. Ik brul Dex NEEEEE maar meneer gaat alleen maar harder rennen.. En ja hoor het kwaad is geschied één van de kinderen rent hysterisch krijsend en met maaiende armen weg.. ik schreeuw nog naar het meisje van een jaar of 6 blijf staan en niet rennen. Maar goed het arme kind was doodsbang en ik kan het me er eerlijk gezegd wel voorstellen als je al panisch bent voor honden en er komt een vrolijke labrador peuter van ruim 18 kilo op je af stormen

Gelukkig kon ik Dex net op tijd pakken voordat hij het kind overlaadde met zijn kusjes. In mijn paniek en boosheid greep ik hem nogal hard beet en als reactie beet hij in mijn arm

Nou wat ik toen over me heen kreeg. Of ik niet wijs was om een valse hond los te laten lopen. Ik zei nog heldhaftig hij is niet vals hoor gewoon een beetje jong en speels, maar het was duidelijk dat ze me niet geloofde

Ik heb natuurlijk wel mijn excuses aangeboden, dit had niet mogen gebeuren. Jeetje ik kon wel door de grond zakken ik heb Dex aangelijnd en ben snel doorgelopen. Volgende keer maar wat kinderen optrommelen en dan eens te oefenen of Dex langs ze kan lopen zonder helemaal hyper te worden....