Ik schaam me kapot

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik schaam me kapot

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Vanmorgen met Dex zijn vaste uitlaatronde door het park aan het eind van onze straat, ik loop hier al een aantal weken met Dex iedere ochtend. Er is een kleine loslooproute dus goed om te oefenen :klasse:, als het erg druk is in het park laat ik hem niet loslopen i.v.m andere honden maar omdat het vanmorgen zo miezerde was er geen hond te bekennen dus ik dacht nou ik kan mooi even oefenen met loslopen. Dus ik maak Dex los die ging als een raket door het natte gras heerlijk rollen enzo zie ik in de verte een Turkse vrouw met 3 kleine kinderen aankomen. Oja de basisscholen zijn vast weer begonnen en aan de andere kant van het park ligt een basisschool daar had ik even niet aan gedacht(ik heb geen kinderen) Toen begonnen mijn alarmbellen al te rinkelen Dex is namelijk gek op kinderen. We hebben hem sinds hij bij ons is meegenomen naar iedere verjaardag en feestje dat we hadden dus hij heeft intussen al wat kindjes gezien en hij is er dol op :verliefd1: maar dat waren dus wel kinderen die niet bang zijn voor honden. Dex ziet dus de kindjes en ik probeer nog in een laatste wanhoopspoging zijn staart beet te pakken.... mis :twisted: en Dexie sukkelt met een kwispelende staart op de kinderen af. Ik brul Dex NEEEEE maar meneer gaat alleen maar harder rennen.. En ja hoor het kwaad is geschied één van de kinderen rent hysterisch krijsend en met maaiende armen weg.. ik schreeuw nog naar het meisje van een jaar of 6 blijf staan en niet rennen. Maar goed het arme kind was doodsbang en ik kan het me er eerlijk gezegd wel voorstellen als je al panisch bent voor honden en er komt een vrolijke labrador peuter van ruim 18 kilo op je af stormen :kots: Gelukkig kon ik Dex net op tijd pakken voordat hij het kind overlaadde met zijn kusjes. In mijn paniek en boosheid greep ik hem nogal hard beet en als reactie beet hij in mijn arm :oops: Nou wat ik toen over me heen kreeg. Of ik niet wijs was om een valse hond los te laten lopen. Ik zei nog heldhaftig hij is niet vals hoor gewoon een beetje jong en speels, maar het was duidelijk dat ze me niet geloofde :cry: Ik heb natuurlijk wel mijn excuses aangeboden, dit had niet mogen gebeuren. Jeetje ik kon wel door de grond zakken ik heb Dex aangelijnd en ben snel doorgelopen. Volgende keer maar wat kinderen optrommelen en dan eens te oefenen of Dex langs ze kan lopen zonder helemaal hyper te worden....
Lindsay88
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lindsay88 »

Jeetje ik snap wel dat, dat kindje schrok...maar dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren zeker in een losloopgebied. Tess lijn ik ook nog steeds aan als ik kinderen zie aan komen, je weet toch maar nooit... :)
Liefs, Lindsay & Tessa
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

oh gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem :oops:
borisboef

Ongelezen bericht door borisboef »

Bslou vind kinderen ook helemaal fantastisch en spurt er ook gelijk op af. meestal probeer ik hem snel aan te lijnen maar ja meestal is hij sneller.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik lijn roef ook nog steeds aan als ik kinderen zie, heel soms is roef enthousiast(als ze een bal hebben :oops: ) maar vaker de kinderen :roll: oohhhh lieve hond en ze rennen op hem af(ik heb toch geleerd om eerst te vragen of je mag aaien)
tja en dan gaat roef echt druk doen(springen en likken)
als ze het netjes vragen is het geen punt,roef gaat netjes zitten of af en dan mogen ze aaien en roef is dan wel rustig :verliefd1:

ik snap dat je je ongemakkelijk voelde hoor :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Jaaaa kinderen die met tennisballen en/ of voetballen spelen.. Daar spurt ie nog steeds op af. Vorige week kwam Max samen met onze logee heel trots terug met een frisbee en een soort rubberen disc. :D .. Dus ik weer terug, stonden er een stel kineren heel beteutert te kijken. Die met het lange haar (Golden) had de frisbee zo uit de lucht gepakt :D en die andere was met de disc ervandoor gegaan. Beide speeltjes maar weer terug gegeven, honden inmiddels aan de lijn en met schaamrood op mn kaken weer door gelopen. :oops:

Verder gaat het goed qua kinderen, alleen skateboards en van die akelige stepjes vind Max niet zo fijn..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Dat die vrouw zo reageert ligt niet aan jou, en niet aan Dex maar aan het eerlijke geval dat zij niet weet wat een hond is en hoe je er mee om moet gaan.

Een pup moet het nou eenmaal leren. Die van mij ook hoor gister. tegen een mevrouw opgesprongen met een mooie jas. Maar ja, we liepen in het losloopgebied, en ik was niet snel genoeg met vastpakken. Maar gelukkig toen de reactie, ach, ze moet het nog leren.

Als je van kleins af aan bang wordt gemaakt omdat een hond onrein zou zijn en je er NIETS mee te maken mag hebben... Ik snap dat je om bepaalde redenen niets met honden te maken wil hebben, maar het zou absoluut niet onaardig zijn om dit soort mensen wel eens een paar lesjes "hoe ga ik om met een hond die ik op straat tegenkom" te geven.

Ik heb het zelfs een keer gehad toen Cacao nog klein was dat ik een klein meisje met haar moeder (buitenlandse afkomst) tegenkwam en dat meisje begon in de lucht naar Cacao de schoppen. Gelukkig trok moeder haar snel weg er werd die wel boos, maar als dat kind mijn hond had geraakt had ik haar net zo'n trap onder dr kont gegeven.

Hier bij ons in het complex ook een gezinnetje met kids, waarvan ik weet dat ze echt met een GROTE boog om mij, Cacao en Cashew heen lopen als daar de mogelijkheid toe is. Maar daar hou ik dan ook maar rekening mee, geen zin in gedonder met mensen die in je eigen complex wonen. Die wil ik allemaal te vriend houden ;)
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Nathalie01 schreef:oh gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem :oops:
Nee hoor hier nog eentje die kinderen heel erg leuk vind.
Een tijdje geleden liep ik met een kennis in het losloopgebied,daar kwamen we een opa met z'n kleindochter tegen, nou je snapt wel wat er gebeurde Sennna en Noa als een speer op het meisje af die had ook nog een bal bij zich dus lekker spelen.
Maar het meisje was doodsbang en opa deed er nog een schepje bovenop door te zeggen dat het stoute honden waren.
En dat moet je niet zeggen als mijn kennis erbij is.
Die heeft toch wel even gezegd dat het een losloopgebied is en dat je daar dus loslopende honden kunt verwachten.
Toch wel onze excuses aangeboden maar dat was tegen een dove hij luisterde helemaal niet meer zo boos was hij.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Kirsten ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. Doordat het kind ging rennen en schreeuwen verergerde de situatie en zag Dex het als een spelletje. Maar om nou te zeggen dat het ok is dat je hond dat doet ? Dat vind ik niet helemaal als je je hond los laat lopen, ook al is het een losloopgebied, moet hij/zij wel onder appél staan en niet zomaar tegen alle mensen en kinderen die daar lopen opspringen. Natuurlijk moet hij het wel kunnen leren maar IK had op tijd moeten ingrijpen. Ongelukjes kunnen gebeuren en het is natuurlijk fijn als mensen daar begrip voor hebben in plaats van gaan schelden... :wink:
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Heel herkenbaar hoor.
Ik had laatst ook zo`n soortgelijk akkefietje...
Loop met Sem ( aangelijnd aan de flexilijn ) door de straat.
Hij liep keurig mee, tot er een voordeur open ging.
Sem bedenkt zich niet, en nog voor ik kon reageren stond meneer al bij die mensen in de hal.
Vrolijk te kwispelen terwijl die mevrouw moord en brand schreeuwde.
Nu was de lijn onder de deur blijven haken, dus ik kon hem ook zo snel niet terug halen.
Sem maar likken en kwispelen en die mevrouw maar gillen.
je kan begijpen dat dit de hele buurt overgegaan is...
"die mevrouw met die grote bruine hond die overal naar binnen loopt"
Hm..
Troost je dus, er zijn meer die blamages begaan hoor :wink:
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Nou Brent heeft ook de bekende banaantjes hoor als hij los is en iets errug interessants ziet. Ik schaam me dan ook behoorlijk, maar ja losloopgebied moet toch kunnen??

Hoe is het met je arm trouwens 8)
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Hahahha agghh die Dex :verliefd1: in zijn goedheid denkt hij lekker te gaan spelen :) snap heeeelemaal dat jij je schaamde, maar kan gebeuren! Mijn buuf loopt met een gat in dr tuniek door Guus :oops: (gelukkig wa verzekerd :))

Guus vindt kinderen suuuuuper fantastisch maar sinds hij het toverwoord (=kaas) geleerd heeft kan ik hem dan alsnog terug roepen. Echt de moeite waard om dat in te trainen, want ook hier kindjes die spontaan gaan fladderen als hij eraan komt :D
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Deze slechte hondenbaas had geen beloningsvoertjes bij zich :oops: en handelde ook eigenlijk beetje in paniek in plaats van logisch na te denken (ook al weet ik niet zeker of hij dan wel had geluisterd haha) Ik ga denk ik van de week even iets van een fluit kopen en als ik fluit belonen met iets heullll lekkers misschien dat dat werkt.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Niet zo lang geleden ook een dergelijk akkefietje met Keo gehad in het bos :oops:
In dit geval ging het om een volwassen vrouw.
Keo was lekker aan het zwemmen met een stel kinderen in het water. Die houdt zich wel bezig dacht ik nog, want hij is ook dol op kinderen.
Maar een eindje verderop stond een mevrouw op een papier te kijken. Keo ziet dit en wordt heeeeeeeeel nieuwsgierig. Zo gauw hij bij haar komt begint die mevrouw te gillen, springen, rondrennen, zwaaien met armen. Pure paniek. Ik riep Keo wel, maar ja.... in zijn ogen wou die leuke mevrouw natuurlijk spelen. Dus ik ga er direct naar toe om hem te pakken. Maar mevrouw blijft rondspringen en rennen, heel moeilijk om je hond zo te pakken, waardoor ze uiteindelijk ook nog over hem heen struikelt :( :oops:
Daarna was ze roetsjjj.... weg. Kon niet eens meer excuses maken.
Ik vond het zo'n rotsituatie en baalde enorm van mijn niet-luisterende hond. Hij is daarna een tijd niet meer los gemogen, want ik vertrouwde hem even niet.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Joni schreef:Heel herkenbaar hoor.
Ik had laatst ook zo`n soortgelijk akkefietje...
Loop met Sem ( aangelijnd aan de flexilijn ) door de straat.
Hij liep keurig mee, tot er een voordeur open ging.
Sem bedenkt zich niet, en nog voor ik kon reageren stond meneer al bij die mensen in de hal.
Vrolijk te kwispelen terwijl die mevrouw moord en brand schreeuwde.
Nu was de lijn onder de deur blijven haken, dus ik kon hem ook zo snel niet terug halen.
Sem maar likken en kwispelen en die mevrouw maar gillen.
je kan begijpen dat dit de hele buurt overgegaan is...
"die mevrouw met die grote bruine hond die overal naar binnen loopt"
Hm..
Troost je dus, er zijn meer die blamages begaan hoor :wink:

Whahaha :lol: :lol: Ook een leuk verhaal! Iz heeft ook altijd de neiging om ff binnen te kijken als ze aan de rolriem loopt :? Kon haar tot nu toe gelukkig tegen houden....
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Plaats reactie