Vrouwtje komt in opstand

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Vrouwtje komt in opstand

Ongelezen bericht door esmoezie »

Vanmiddag wou ik in de achtertuin het gras maaien.
Tot nu toe heb ik Keo altijd afgezonderd in de keuken als ik met iets dergelijks aan de gang ging, want hij valt de grasmaaier, bezem, hark... alles aan (zij het op een nog speelse manier).
Maar vandaag was ik het beu! :mad:
Ik denk nee, Keo is geen pupje meer, hij maakt gewoon deel uit van het huishouden hier en ik moet niet alles hoeven organiseren rondom hem.
Vroeger thuis konden onze honden ook overal bij aanwezig zijn zonder dat het in 1 grote chaos veranderde. Dan maar wat strakker optreden.
Strak optreden is helemaal niet ikke, maar ik denk ik moet hier even doorheen.
Toen ik de grasmaaier tevoorschijn haalde kreeg hij nog een pensstaafje. Ik denk laat maar even daar mee bezig zijn, want als hij de grasmaaier aanvalt vind ik toch een beetje eng. Toen het pensstaafje op was begon het gespring rond de grasmaaier. Verbaal heel duidelijk geweest en hem geblokt door voor de grasmaaier te gaan staan en hem terug te sturen. Natuurlijk kwam hij steeds terug en dan hetzelfde riedeltje.
Toen de hark. Meteen viel hij hem aan. Verbaal weer gecorrigeerd en hem op een plek laten liggen. Daar bleef hij natuurlijk niet lang, maar ik denk ik hou vol. Totdat hij op mijn wijzende vinger begon te grommen, toen heb ik hem even in de keuken afgezonderd, die strijd wou ik niet aangaan. Toen de bezem tevoorschijn kwam heb ik hem weer buiten gehaald. 1x blokkeren en wegsturen en ja hoor... hij was nog steeds te alert en niet rustig, maar hij hield afstand.
Toen ik de randjes bij ging knippen moest ik hem nog een paar keer wegsturen, maar een paar keer kwam hij mijn oren likken, was denk ik toch onder de indruk dat ik op hem gemopperd had.

Ik weet dat een roedelleider geen machtsstrijd aangaat (die maaien immers ook geen gras :D ), maar denk toch dat dit even nodig is. Als ik hem negeer is dat geen reden voor Keo om zich afzijdig te houden. Zeker niet als het de bezem betreft, want daar wordt hij wild van.
Ik heb niet de illusie dat het de volgende keer vlekkeloos zal verlopen. Maar er zal vast een dag komen dat hij er maar voor kiest om zich niet te komen bemoeien met mijn werkzaamheden op deze manier (hoop ik :wink: ) zodat hij gewoon overal bij kan zijn.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Haha heel herkenbaar hoor. Gewoon volhouden dan komt het wel goed :wink:
Max was vroeger ook zo'n ondeugd. Zich overal mee bemoeien.
en dan de tuin herinrichten als ik me even naar binnen begaf.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Hier gaat het hetzelfde met de dweil. Ik dweil Max gewoon omver. Dan gaat hij hordelopen over de dweil maar komt er niet aan. Hij wordt nu rustiger als ik dweil.

Mee en mee komt het wel. Die hondjes vinden het huishouden leuker dan wij :wink:.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

royenmarjolein schreef:Hier gaat het hetzelfde met de dweil. Ik dweil Max gewoon omver. Dan gaat hij hordelopen over de dweil maar komt er niet aan. Hij wordt nu rustiger als ik dweil.

Mee en mee komt het wel. Die hondjes vinden het huishouden leuker dan wij :wink:.
:D idd
nou, met dweilen wordt Keo toch echt naar buiten verbannen tot het droog is :)
groetjes Juliette

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Ik hoop dat het beter gaat de volgende keren!!

Enneh dweilen... Geen last van Foofer, die moet ik eerder een zetje geven, zo van hé ik moet dweilen daar waar jij ligt en hij kijkt dan terug of ik er niet even om heen kan 8)
Toch gaat hij wel aan de kanten en nu met mooi weer gaat hij uit zichzelf naar buiten en met wat minder weer gaat hij op de mat liggen waar ik toch om heen dweil :braaf:
stefmail

Ongelezen bericht door stefmail »

zo ontzettend herkenbaar :lol: :lol: :lol:
Bo doet het vrijwel niet meer...is er gewoon zo spontaan uitgesleten met het ouder worden...grasmaaien hoeven we niet meer maar die bezem...Tja, ook al ben je 9 jaar, hij is en blijft leuk zo op zijn tijd :hahaha:
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

och lieve keo je vermaken mag toch ook wel vrouwtje? :twisted:
Kom anders maar hier jongen 8)
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

luckylabrador schreef:och lieve keo je vermaken mag toch ook wel vrouwtje? :twisted:
Kom anders maar hier jongen 8)
:D Keo houdt nog genoeg tijd over voor clownstreken, geloof me,
dusse... nee hij blijft mooi hier. Kan hem niet missen :verliefd1:
groetjes Juliette

Plaats reactie