Tot nu toe heb ik Keo altijd afgezonderd in de keuken als ik met iets dergelijks aan de gang ging, want hij valt de grasmaaier, bezem, hark... alles aan (zij het op een nog speelse manier).
Maar vandaag was ik het beu!

Ik denk nee, Keo is geen pupje meer, hij maakt gewoon deel uit van het huishouden hier en ik moet niet alles hoeven organiseren rondom hem.
Vroeger thuis konden onze honden ook overal bij aanwezig zijn zonder dat het in 1 grote chaos veranderde. Dan maar wat strakker optreden.
Strak optreden is helemaal niet ikke, maar ik denk ik moet hier even doorheen.
Toen ik de grasmaaier tevoorschijn haalde kreeg hij nog een pensstaafje. Ik denk laat maar even daar mee bezig zijn, want als hij de grasmaaier aanvalt vind ik toch een beetje eng. Toen het pensstaafje op was begon het gespring rond de grasmaaier. Verbaal heel duidelijk geweest en hem geblokt door voor de grasmaaier te gaan staan en hem terug te sturen. Natuurlijk kwam hij steeds terug en dan hetzelfde riedeltje.
Toen de hark. Meteen viel hij hem aan. Verbaal weer gecorrigeerd en hem op een plek laten liggen. Daar bleef hij natuurlijk niet lang, maar ik denk ik hou vol. Totdat hij op mijn wijzende vinger begon te grommen, toen heb ik hem even in de keuken afgezonderd, die strijd wou ik niet aangaan. Toen de bezem tevoorschijn kwam heb ik hem weer buiten gehaald. 1x blokkeren en wegsturen en ja hoor... hij was nog steeds te alert en niet rustig, maar hij hield afstand.
Toen ik de randjes bij ging knippen moest ik hem nog een paar keer wegsturen, maar een paar keer kwam hij mijn oren likken, was denk ik toch onder de indruk dat ik op hem gemopperd had.
Ik weet dat een roedelleider geen machtsstrijd aangaat (die maaien immers ook geen gras

Ik heb niet de illusie dat het de volgende keer vlekkeloos zal verlopen. Maar er zal vast een dag komen dat hij er maar voor kiest om zich niet te komen bemoeien met mijn werkzaamheden op deze manier (hoop ik