Toch weer een haar-topic

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Jo-Ann

Toch weer een haar-topic

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

We hebben een probleempje....
Aangezien Kyra bij Bianca halve dagen buiten zat had Kyra een prachtige vacht, en omdat ze zoveel buiten zat verhaarde ze dus ook niet.
Maar................. nu is ze bij ons heel veel binnen natuurlijk. En haar vacht valt uit. Heel jammer.
Maar ik vind het nu toch wel een beetje raar worden. Ze haart echt zo erg, elke dag hebben we een tapijt in de kamer liggen. Als je haar 1x aait heb je echt bossen haar in de hand.
Ik heb haar zelf gekamt met de nep-furminator, maar dat had totaal geen nut, want ze bleef maar haren. Dus, ik denk dan probeer ik de trimmer. Daar is ze vorige week geweest, die heeft ook heel veel haar uit haar gehaald, maar het is nog steeds niet over.
Dan kan ik natuurlijk wel doorgaan met de furminator, maar dan haal je toch ook de goede vacht, die niet uit gaat vallen weg?
Ze haart nu al meer dan een maand echt zo erg.
En het ergste is nog dat het lijkt alsof ze kaal wordt. (Zie foto) Op haar rug en been heeft ze een plek waar de hele ondervacht weg is lijkt wel.
Nou is het ook zo dat Kyra bij Bianca op vers stond, maar hier krijgt ze Prince brokken. Kan dat er ook nog mee te maken hebben?
Afbeelding

Ik zat al te denken om naar de dierenarts te gaan, maar ik dacht, vraag het eerst ff hier....
Ik weet echt niet wat ik hier nou aan kan doen.....
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik denk dat het wel degelijk met de omslag van het eten te maken heeft
maar de honden zijn nu ook in de rui dus het is volgens mij een samenloop van omstandigheid
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Met de furminator mag je ook niet te vaak kammen hoor........... en verharen hoort er bij nu eenmaal. Lina heeft ook enorm verhaart de laatste weken, maar nu wordt het weer minder gelukkig. :)

Misschien alleen een poosje met de rubber borstel het ergste ervan af halen? Zo een met van die nopjes bedoel ik. :) En extra stofzuigen maar. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is, nieuw huisje, meer binnen, ander eten en de ruiperiode !

En ik heb hier een blondje rondlopen die er ook zo uitzag, en heel lang verhaard heeft ondanks dat hij op vers staat Ben 2 weken geleden begonnen met schapenvet met zeewier te geven en ik moet zeggen dat het nu echt bijna klaar is. Zijn bonbons van biofood. Maar of het hier aan ligt is natuurlijk lastig te zeggen want hij was ook al heel veel haren kwijt ! Maar ik ga er toch nog maar even mee door :wink:

Ik borstel trouwens met de Kong zoom groom, echt een ideaal ding, ziet er bijna hetzelfde uit als zo'n rubber borstel met nopjes, maar werkt toch echt veel beter !!
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Jo-Ann

Ja, die bonbons krijgt Kyra ook wel, maar het helpt (nog) niet.

Ik heb ook niet teveel met de furminator gedaan, omdat ik dan volgens mij de goede haren ook weghaal, of anders de hele ondervacht.
Ik weet dat haren erbij hoort, maar dit is echt zo extreem! Zelfs de trimmer had dit nooit eerder gezien.
Vandaar ook dat ik begon me zorgen te maken omdat het echt lijkt alsof ze kaal wordt. Die plek op haar rug is dus de ondervacht weg, maar de buitenste stugge haren vallen ook nog uit...
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

-kim- schreef:Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is, nieuw huisje, meer binnen, ander eten en de ruiperiode !

En ik heb hier een blondje rondlopen die er ook zo uitzag, en heel lang verhaard heeft ondanks dat hij op vers staat Ben 2 weken geleden begonnen met schapenvet met zeewier te geven en ik moet zeggen dat het nu echt bijna klaar is. Zijn bonbons van biofood. Maar of het hier aan ligt is natuurlijk lastig te zeggen want hij was ook al heel veel haren kwijt ! Maar ik ga er toch nog maar even mee door :wink:

Ik borstel trouwens met de Kong zoom groom, echt een ideaal ding, ziet er bijna hetzelfde uit als zo'n rubber borstel met nopjes, maar werkt toch echt veel beter !!
Dat krijgen de dames hier ook! En niet alleen in de rui periode hoor.

Als je het niet vertrouwd zou ik toch advies vragen bij de DA......... al was het maar voor je eigen geruststelling. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Mijn Max is bezig om van brok naar vers te gaan en verhaart ook veel meer dan anders. Ook bij hem zie ik hele dunne plekken momenteel, al komt er wel een mooie vacht voor in de plaats.
Ik gebruik de furminator 1x per week en laat hem verder dagelijks zwemmen tegen de jeuk en de losse haren.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Joppe

Ongelezen bericht door Joppe »

Joppe verhaart op dit moment ook verschrikkelijk.
Het zijn vooral de dunne ondervacht haren. Hij lijkt hier en daar ook bijna kaal te worden, maakte me ook al zorgen, maar ben nu wel weer gerustgesteld nu ik lees dat er meer zijn die dit nu hebben.
Joppe krijgt ook altijd zalmbonbons, en verder geen ander voer of andere omstandigheden die anders zijn, of het moet het weer ook al zijn, alhoewel ik het nu niet echt zomers vind tot nu toe :D
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Tyson is ook al weken enorm zijn jasje aan het uiggooien, gisteren heb ik de furminator erdoor gehaald eris een enorme vracht afgekomen, ik geef hem nu gedurende twee weken al een voedingssuplement vanbij de DA
mijn andere 4 mannen zijn momenteel niet in de rui
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Als je je er echt heel erg zorgen om maakt kun je toch ook altijd even contact met Bianca opnemen!? Zij helpt altijd graag en heeft vaak hele goede adviezen :D
Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik vermoed ook dat het een samenloop van omstandigheden is! Hopelijk is Kyra snel uit de ruiperiode uit!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
toos

Ongelezen bericht door toos »

Allereerst ga ik met Marlotte mee, Biancaatje even bellen of mailen maar...Die griet had zo'n dikke vacht dat het heel normaal is hoor dat ze zo verharen. Neelix heeft ook zo'n dikke vacht en nu is ie bijna klaar maar ok al ruim 7 weken bezig en dus ook bijna net zo kaal als Rebel.
Jo-Ann

Oud topic... maar wilde ff melden dat Kyra alweer een poosje heel mooi in haar vacht zit :-)
Het was inderdaad een samenloop van omstandigheden. Nieuw huis, meer binnen en ander voer.
Ze heeft nu weer een heerlijk zachte vacht :verliefd1:
Plaats reactie