Ik had echter geen zin in getrek (naar boompjes) en oponthoud (door zijn gesnuffel en gelik aan boompjes/grassprietjes), dus ik zet er een flinke pas in.
Normaal loop ik eigenlijk te "toeristisch", beetje rondkijken, op het gemakkie.
Maar nu zonder aarzeling vooruit en blijven lopen.
Keo zat aan de flexlijn en ik had zoiets van als de lijn op is, als hij blijft hangen, dan wordt hij dus meegetrokken (behalve als hij aan het plassen/poepen is, dan wacht ik en dan direct weer door).
Nou... het ging fantastisch!
Blijkbaar heeft hij dit echt nodig, een beetje tempo/actie.
Dus vanochtend hetzelfde tempo gelopen en we kwamen tussen de weilanden waar we dagelijks wel een keer lopen.
Ik liet hem daar nooit meer los, omdat er veel honden komen ligt er veel poep. Maar aangezien hij nog nauwelijks poep eet (sinds zijn hormonen zijn gaan werken) en ik me, door mijn snelle pas, zelfverzekerd genoeg voelde, dacht ik ach... ik laat hem gewoon los!
Natuurlijk eerst gekeken of er geen honden of verkeer aankwamen. En ja hoor, ging ook super. Hij bleef het grootste deel van de tijd zelfs netjes naast me lopen
Eigenlijk wist ik wel dat Keo alles het liefst in hoog tempo doet. Op cursus doet hij zijn opdrachten altijd supersnel (zoals voorkomen).
Maar ik ben blij met mijn ontdekking.
Nu dus voortaan wandelingen in hoog tempo. Is voor het vrouwtje ook wel goed, die mag wel wat kilootjes kwijt raken