Ontdekking gedaan

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ontdekking gedaan

Ongelezen bericht door esmoezie »

Gisterenavond kwam ik thuis van het werk en natuurlijk wordt er dan gewandeld met Keo.

Ik had echter geen zin in getrek (naar boompjes) en oponthoud (door zijn gesnuffel en gelik aan boompjes/grassprietjes), dus ik zet er een flinke pas in.
Normaal loop ik eigenlijk te "toeristisch", beetje rondkijken, op het gemakkie.
Maar nu zonder aarzeling vooruit en blijven lopen.
Keo zat aan de flexlijn en ik had zoiets van als de lijn op is, als hij blijft hangen, dan wordt hij dus meegetrokken (behalve als hij aan het plassen/poepen is, dan wacht ik en dan direct weer door).
Nou... het ging fantastisch! :applaus: Hij hield me veel beter in de gaten, bleef meer bij me lopen.

Blijkbaar heeft hij dit echt nodig, een beetje tempo/actie.

Dus vanochtend hetzelfde tempo gelopen en we kwamen tussen de weilanden waar we dagelijks wel een keer lopen.
Ik liet hem daar nooit meer los, omdat er veel honden komen ligt er veel poep. Maar aangezien hij nog nauwelijks poep eet (sinds zijn hormonen zijn gaan werken) en ik me, door mijn snelle pas, zelfverzekerd genoeg voelde, dacht ik ach... ik laat hem gewoon los!
Natuurlijk eerst gekeken of er geen honden of verkeer aankwamen. En ja hoor, ging ook super. Hij bleef het grootste deel van de tijd zelfs netjes naast me lopen :schreeuw: . Een keer bleef hij hangen bij een struikje en ben ik zonder aarzeling verder gelopen. Hij kwam er uiteindelijk vanzelf aangesprint.

Eigenlijk wist ik wel dat Keo alles het liefst in hoog tempo doet. Op cursus doet hij zijn opdrachten altijd supersnel (zoals voorkomen).
Maar ik ben blij met mijn ontdekking.
Nu dus voortaan wandelingen in hoog tempo. Is voor het vrouwtje ook wel goed, die mag wel wat kilootjes kwijt raken :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Hier merk ik ook verschil of ik langzamer loop of flink doorstap.
Mexx is ook van de actie, dan let hij veel beter op.

Mijn mam wacht altijd op ze als ze achterblijven snuffelen, en dat weten ze heel goed. Ik loop altijd door en dan komen ze altijd snel achter me aan :lol:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

King houdt om die reden ook van fietsen: alles gaat snel, hij moet mij in de gaten houden, en het is nog heel goed voor hem ook!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

Lany houd idd ook van snel lopen blijft dan veel beter bij me op cursus kreeg ik dit ook regelmatig te horen dat ik sneller moest lopen.
en ja als ik de fiets pak dan is het feest :feest3: dan is ze niet meer te houden staat te springen en om me fiets heen te rennen
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Hier net zo, als ik treuzel gaat Max klieren aan de lijn. Loop of fiets ik door dan is er niks aan de hand. Dan kijkt ie heel trots: zo van kijk mij eens knap zijn :D
En het grootste voordeel is dat ie dan ook niet lastig is naar andere honden (reuen) toe :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Lache!!! :D .... Guus begint altijd aan de riem te trekken, en dan kijkt hij met zo kop van .. HALLO :shock: WE GAAN TOCH LOPEN OF NIET SOMS !!!! Super..... en goed voor onze conditie :wink:

wandel ze!!! :D
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat goed zeg! :D
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ja, met Bob moet ik ook door lopen hoor. Anders gaat hij lopen kl**ien... :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
kvankleef
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door kvankleef »

Hier hetzelfde verhaal. Ik laat Baco altijd even snuffelen en als hij dan alles heeft gedaan, gaat het tempo flink omhoog en kliert hij ook minder! :wink:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Knappe Keo :applaus:

Ik merk het bij Bram ook zo vaak. Als ik flink doorstap en tegen hem blijf praten, loopt hij zo braaf mee :D Alleen ook ik loop meestal wat relaxter en wordt, als hij aan de riem loopt, van links naar rechts gesleurd :mad: Heb er gewoon niet altijd zin in om snel te lopen, maar inderdaad het helpt wel. 8) Want ze weten het donders goed, wat de bedoeling is. Ze vinden het gewoon leuk om ons uit te proberen. :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Plaats reactie