Mijn kleine kanjer!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Mijn kleine kanjer!

Ongelezen bericht door Pandora »

Zo klein als ze is... Pandora is toch een kanjer!

Vandaag hebben we weer een serie Snuffelcollege's afgerond. Een bijzondere serie deze keer: We waren uitgenodigd in een bovenbouwgroep met een paar hele bange kinderen waarvan er ééntje echt panisch was voor honden. Op verzoek van haar moeder waren we gekomen om Snuffelcolleges te komen verzorgen omdat de angst steeds extremere vormen begon aan te nemen.
Het was een grote klas maar wel een leuke, ze waren heel geinteresseerd en leergierig dus ze zaten boordevol vragen (en verhalen). Ze hebben veel gevraagd en geleerd over waarom sommige honden bijten, het verschil tussen bijten en waarschuwen, over hondentaal, over dat een hond nooit zomaar bijt, over hoe een hond ongeveer denkt en vooral over hoe ze zich moeten gedragen in het bijzijn van honden.
Door alle informatie werden ze al wat minder bang en toen Pandora de tweede les mee kwam en zich van haar beste kant liet zien waren ze uiteindelijk allemaal dapper genoeg om haar te komen aaien of een snoepje te geven want 'ze had van die lieve, zielige oogjes' :D
Het hele bange meisje wilde erg graag over haar angst heen stappen en vroeg een vriendinnetje mee om Pandora te gaan aaien, een hele goede oplossing voor haar probleem. Waar haar moeder verwacht had dat ze verstijft in de klas zou zitten en alles zou doen om weg te kunnen en wij (haar juf en ik) verwacht hadden dat ze nog een derde les nodig zou hebben om misschien te durven aaien was er toch een klein wondertje geschied.
Het lieve snuitje van Pandora was ontwapenend genoeg om niet heel bang te zijn :)

Deze laatste les was niemand meer bang, in ieder geval niet voor Pandora, en was het bangste meisje moedig genoeg om een kadootje van Pandora aan te pakken: een fotolijstje met een foto van Pandora.

Afbeelding

Ze was er super blij mee!

Pandora en ik kregen nog een leuk afscheidskadootje: een boekje met briefjes en tekeningen over hoe leuk ze het hadden gevonden en een pakje hondenkoekjes.
Ook toen stond ze vrij ontspannen naast Pandora en mij omdat het haar taak was om dit te overhandigen.

Het was een topdag en mijn kleine toppertje heeft het weer fantastisch gedaan! :klasse:

Heel leuk waren de verhalen over hoe de kinderen het geleerde in de praktijk hadden gebracht en ontdekten dat stilstaan zonder oogcontact echt werkt. Er was één hondje wat desondanks toch nog was opgesprongen, heel jammer, maar ik heb ze de tip gegeven om bij deze 'domme hondjes' zich om te draaien met de rug naar de hond.

Als extra toetje voor deze leuke klas heb ik buiten Ramses nog geintroduceerd en daar waren ze ook niet bang voor. Ik had verwacht dat Ramses misschien wat 'verlegen' zou zijn maar ik had me voor niks zorgen gemaakt: hij vond het reuze gezellig. Dit geeft mij dan weer het vertrouwen dat hij binnenkort wellicht ook klaar is om zijn debuut te maken bij het Snuffelcollege :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

Super zeg !!!

Denk echt dat het heel waardevol is om kinderen een goede uitleg te geven over hondengedrag. Zo weten ze dat honden helemaal niet eng zijn en hoe ze er goed mee om moeten gaan.

Veel succes bij volgende colleges !

groeten,

Joost
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Lijkt me heel leuk ! Moeten wij denk ik toch maar beter niet doen Joost, met Enzo en Chester.. :wink: die zijn wel lief, maar een beetje drukjes.. :D
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat een super verhaal zeg! :klasse:
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

kristies schreef:Lijkt me heel leuk ! Moeten wij denk ik toch maar beter niet doen Joost, met Enzo en Chester.. :wink: die zijn wel lief, maar een beetje drukjes.. :D
Nee, met Dip en Dap dat gaat hem niet worden..... :wave:
Bedoel voornamelijk dat het heel goed is dat er mensen (met honden) zijn die er tijd voor vrij maken om het te doen, omdat veel kinderen het van huis uit niet geleerd wordt.
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Lekker wijffie is het ook , die kleine zwarte van jou.
Heerlijk, van dit soort verhalen kan ik alleen maar genieten.
Geef haar maar een dikke knuf, heeft ze hartstikke verdiend. :klasse:
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Wat mooi dat Pandora samen met jou op deze manier de angst voot honden kan wegnemen en straks Ramses ook :klasse:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

weer mooi beschreven brigitte :klasse:
leuk om te lezen hoe de zwarte dame het weer doet :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

:applaus: Knappe Pandora. Wat een mooi verhaal zeg.
Erg leuk dat je dit zo doet met je black beauty. :klasse:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Jullie doen er heel goed werk mee! Er zijn (lijkt het wel) steeds meer kinderen -en volwassenen- bang van honden. Zo jammer. :(
Maar nu is er weer een hele klas over die angst heen geholpen.
Toppie. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Goed werk geleverd dames zou ik zeggen! :klasse: :applaus: :klasse:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Pandora
Speurneus
Speurneus

@ Joost en Kristy: Het is zeker heel nodig want je komt heel veel kinderen (volwassenen ook) tegen die óf heel bang zijn óf helemaal niet bang zijn maar ongevraagd bovenop iedere hond duiken.
Met mafkees&mafkees is het misschien niet zo'n briljant idee om te doen, hoewel ze vreselijk lief zijn (vinden ze zelf ook :lol: ), maar Pandora is gelukkig heel geschikt :D

@ Dorette: Die kleine zwarte heb ik platgeknuffeld. Het is zo genieten om dit met haar te doen :verliefd1:

@ Elisabeth: Het is een eer om dit te mogen doen met kinderen die zich openstellen voor wat je komt doen en met zo'n geweldige hond die er voor geboren lijkt om angstige kinderen gerust te stellen :)

@ Charella, Roef, Erica en Saskia: Bedankt voor het compliment :)

We beginnen zolangzamerhand wel Bekende Rotterdammers te worden (en dat als geboren en getogen Grunningse) :D We stonden niet alleen in het plaatselijke suffertje maar deze keer ook in de Telegraaf en we komen in het Rotterdams Educatief Magazine 8)
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

miranda schreef:Goed werk geleverd dames zou ik zeggen! :klasse: :applaus: :klasse:
Thanx, collega! :)
Afbeelding
Plaats reactie