Ik heb en goldenretriever gehad met een cronisch voorhuids onstekking. Spoelen hielp niet meer.
En mijn huis zat onder de groene spetters die bijna niet weg te krijgen waren. De hond had er zelf ook erg veel last van.We hebben hem eerst chemisch gecatreerd. Toen dat werkte hebben we hem laten helpen.En hoera de hond had er geen last meer van.
En mijn huis was weer zonder groen spetters.
Sorry dat ik het vraag maar wat houdt chemisch castreren in? Mijn vriend vindt dat we Balou straks ook moeten laten castreren, al ben ik het hier zelf niet mee eens, hij vindt dat een hond er rustiger door wordt en dat de 'groene' spetters wegblijven.. Dit komt omdat zijn ouders 2 honden hebben waar dit ook echt het geval was, maar dit (lijkt mij) niet bij alles honden te helpen.. Wat is jullie idee hierover?
Wij hebben toevallig vorige week een gesprak gehad met de da over castratie. Sem rijd nogal veel op zijn kussen en sloopt zijn kussen, een gedragstherapeut heeft ons toen aangeraden sem te castreren. Wij wilden hier niet meteen aan dus zijn advies gaan vragen, de da raadde af om Sem nu te castreren vanwege gedrag omdat je kunt grotendeels kan voorkomen dat hij dominant gedrag gaat vertonen. We hebben het toen ook over de groene druppels gehad omdat spoelen hier ook niet werkt. De da gaf aan dat bij 90% van de honden de groene druppels inderdaad weg zijn, chemisch castreren kan dit effect oook hebben maar het is nooit 100% zeker te zeggen of chemisch en echt castreren hetzelfde effect hebben.
Ik zou in elk geval niet zomaar laten castreren want het is ook niet zeker dat hij rustiger word. Wij hebben besloten te wachten tot Sem wat ouder is en als de groene druppels erger worden om dan chemisch te castreren.
Balou vertoond het zelfde gedrag als Sem, maar dan met een olifant.. De trainer heeft gezegt dat dit nog niet erg is, aangezien dit betekend dat hij wil laten zien dat het van hem is..
Ik wil ook graag wachten tot dat Balou ouder is, hij is dan nu een half jr.. ik zou sowieso willen wachten tot dat hij anderhalf is, wanneer het noodzakelijk is.. en nog heeel veel informatie inwinnen...
Ik wordt helemaal gek van de groene druppels. Speciaal spul ervoor helpt ook niet, ik spoel veel maar het wordt niet minder.
Castreren wil ik niet voor King, dus er zit niets anders op dan hopen dat het op een dag (DA noemde 5 jaar) vanzelf weggaat...
Na 5 jaar weg vergeet het maar. mijn golden retriver was 7 jaar toen hij werd geholpen. om dat we gek werden van de groene druppels.
chemische catratie is een injectie die bepalde hormonen onderdrukt.
Ik herken het probleem, hier zit ook alles onder de groene druppels!
Onze DA vertelde dat dit een voorhuidonsteking was, niks ernstigs voor de hond maar wel voor de eigenaren :p
Heb vandaag een voorhuidcleaner meegekregen en zal het daarna ook prostaatvocht zou zijn..
Hier een stukje van internet over voorhuidonsteking: " Voorhuidontsteking (of balanopostitis) is een veel voorkomend probleem bij reuen. De reu verliest hierbij steeds enkele druppeltjes pus uit z'n geslachtsopening. De hond zelf heeft er nauwelijks hinder van, goed blijven schoonmaken. Ik heb op internet (hondenfora's) gelezen dat vitamine C ook schijnt te helpen! Onze DA zei trouwens niks over dat dit maar zijn omgeving vaak des te meer.
De oorzaak is een infectie van de voorhuid (= preputium). Dit treedt heel makkelijk op omdat de omstandigheden binnen de voorhuid ideaal zijn voor bacteriën. Het is er warm, vochtig en ook aan voedsel in de vorm van urine is geen gebrek. Daarbij komt dat de penis nooit wordt schoongemaakt.
Behandeling
De behandeling bestaat uit het bestrijden van de infectie. Dit kan door in de voorhuid desinfecterende vloeistof of zalf aan te brengen (de z. g. voorhuidcleaners) of door een penicilline-kuur. Het vervelende is alleen dat na het stoppen van de behandeling de klachten vroeg of laat weer terugkeren. Als laatste mogelijkheid is er nog het castreren van de hond. Dit is in ongeveer 80 % van de gevallen voldoende om de kwaal definitief te verhelpen. In de overige 20 % worden de klachten meestal wel veel minder. "
Wij vinden dit trouwens geen reden om Dango gelijk te castreren & de DA vond het ook onzin om te doen als het alleen om die druppels gaat. Hoop alleen dat wel minder word, kan het bijna niet bijhouden met schoonmaken!
Linnie schreef:Hier ook groen/witte druppeltjes, de ene dag wel en de andere dag niet. Ik geef hem vitamine C op natuurlijke basis en dat heeft het wel verminderd, maar misschien is dit toeval?!
als je lang vitamine c geeft stopt je hond met vitamine c aanmaken heb ik gehoord. Dus volgens mij is het niet aan te raden om het langdurig te geven, weet niet of dat je geadviseerd is?
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)