Buitenhok/ ren, alleen thuis

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Merel

Ongelezen bericht door Merel »

Ik werk 2 dagen en ik heb nog wel een hele jonge pup (14 weken)

Gijs gaat op de dagen dat ik werk naar de dagopvang, die ligt op de route naar mijn werk en hij vind het er super! Op deze manier vinden wij het prima geregeld, ik kan rustig werken zonder me te moeten haasten want ik heb alle tijd om na mijn werk de kinderen op te halen bij de opvang en daarna pikken we Gijs weer op, de opvang is tot 19.00 open dus alle tijd. Gijs krijgt daar ook de beweging en uitdaging die hij nodig heeft.

De dagen dat ik thuis ben moet ik ook wel eens weg, m,n oudste peuter gaat 2x per week naar 't peuterschooltje en ik doe natuurlijk ook wel eens boodschappen maar dat uurtje uiterlijk 2 kan hij prima thuis zijn.

Een volwassen hond zou je wel een dag alleen kunnen laten, met een plas en poep rondje. Maar een pup is zoals eerder gezegd een ander verhaal. In de eerste weken stonden wij (voor mijn gevoel) meer buiten dan binnen omdat hij zeker om het uur moest plassen/poepen.
Riann

Ongelezen bericht door Riann »

Bedankt voor al jullie antwoorden, ik kan er zeker wat mee. Morgen gaan we ook nog bij een kennel kijken, daar kan ik ook nog wat vragen stellen. Kan dan ook overwegen of het een puppy of een herplaatser wordt. We gaan in ieder geval niet over een nacht ijs!
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

King is ook een herplaatser. Wel jammer dat ik zijn schattige pup tijd heb gemist maar de andere kant was hij al goed opgevoed toen wij hem kregen!
Bedenk dat je veel tijd en energie in het opvoeden moet steken. Zindelijkheidstraining gaat niet over één nacht tijs.. ;)

Bij ons komt het ook wel eens voor dat King 8 uur alleen is. Gelukkig werken mijn vriend en ik onregelmatig dus overlapt het elkaar vaak,
Ik denk dat je voor jezelf de afweging moet maken hoeveel tijd je in je hond kan steken. Niemand is graag hele dagen alleen, een hond dus ook niet. Maar is het 1 of twee dagen per week, moet het vast lukken, vooral wanneer je voor een herplaatser kiest.
Weet wel waar je een herplaatser vandaan haalt en wat de reden is voor herplaatsing!

succes :)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Plaats reactie