kan dit met haar anaalklieren te maken hebben dat die vol zitten

ik vind het ook niet mooi om te zien en heb al met de furminator geborsteld er komt wel dood haar uit.
dat zit niet op de staartaanzet, maar op een derde vanaf boven gezien.miranda schreef:Het Wolfsteken op de staart.
Met het wolfsteken wordt een kliergebied bedoeld dat op eenderde afstand van de aanzet van de staart, op de bovenkant, voorkomt. Het wolfsteken wordt niet in de rasstandaard beschreven daar niet alle Ridgebacks deze "staartvlek" vertonen en het geen specifiek kenmerk van het ras is. Het wolfsteken komt zowel bij hond- als katachtige voor. Bij veel hondenrassen is veelal alleen het wolfsteken ontwikkeld. Bij veel Ridgebacks, zowel reuen als teven, is een donker wolfsteken te zien op de bovenzijde van de staart. Het wolfsteken bestaat uit twee onderdelen, de klier en de wolfsvlek. De zogenaamde "vioolklier", het feitelijk kliergebied in de huid, is bij de wilde hondachtigen, zoals de vos en de jakhals regelmatig gevormd. De klier vervult bij deze dieren een rol in samenhang met sexuele activiteit (geur en horrmoonproductie). Bij de meeste hondenrassen is het wolfsteken niet meer te herkennen. Het ongeveer driehoekig teken ontstaat door de haren in de buurt van de vioolklier. Deze haren onderscheiden zich door hun kleur en aard van de verdere haargroei op de staart, doordat de haren donkerder, borsteliger of schaarser zijn. De klier en het wolfsteken kunnen ook onafhankelijk ven elkaar voorkomen. Een volledig gevormd wolsfteken met een uiterlijke zichtbare functie is bij de Rhodesian Ridgeback niet gevonden.
[/b]Dit kwam ik tegen op het hondenforum
Als het echt aan het begin van de staartaanzet zit deze plek dan kan het zijn dat je hond een lage staartaanzet heeft of dat er misschien toch iets anders aan de hand is,ik ben (gelukkig) ook niet alwetend!
Misschien heeft iemand anders hier een verklaring voor??
nee een hotspot is het niet dat weet ik zeker zelf heeft ze er totaal geen last van ik vind het gewoon een raar gezicht met de wintervacht valt het ook niet zo op maar zomers zie je het dan weer heel goed dan is haar vacht weer dunner dus laat de wintervacht maar komenmiranda schreef:Succes bij de D.a. je kunt maar beter duidelijkheid hebben van wat het nu kan zijn.
Misschien is het ookwel een "hotspot".