Sommige mensen...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
LoveLab

Sommige mensen...

Ongelezen bericht door LoveLab »

Ik ben gister echt met stomheid geslagen...

Rond half 8 liep ik een ronde met Jones. Ik loop altijd langs het water, wat gister natuurlijk nog dicht zat met ijs. Normaliter mag Jones daar altijd los, maar met dit weer ben ik wat voorzichtiger, moet er niet aan denken dat ie me het ijs opschiet en nog erger erdoorheen zou zakken. Ik wil uberhaupt niet dat mijn hond op het ijs komt, maar goed.

Ik had m'n zakken vol lekkers gestopt, zodat ik Jones bij me in de buurt kon houden, maar dat ie toch ff z'n eigen gang kon gaan. Lekker wandelen is het niet, je bent constant aan het kijken waar ie uithangt, maar gelukkig vond Jones het ijs helemaal niet interessant!

Een stukje verder waren er kinderen op het ijs aan het spelen. Omdat Jones een hele nieuwsgierige hond is, besloot ik m maar alvast bij me te roepen en te laten volgen.

Ik moest echt 3x kijken voor ik het doorhad, maar ik viel bijna achterom van verbazing.. Kinderen met hun hond op het ijs.. Geen volwassene te bekennen.. Ik snap het echt niet hoor!!! :evil: Ze zagen Jones en begonnen te roepen omdat Jones normaal met dat hondje speelt. Ik heb ze vriendelijk verzocht om Jones niet te roepen, heb Jones aangelijnd, en ik heb ze gevraagd of ze wel wisten dat ijs gevaarlijk is voor de hondjes??

Maar van mama en papa mocht de hond mee het ijs op!! Want dat was zo grappig als ie ging glijden??? :shock:

Ik ben met enige verbazing verder gelopen, toen ik weer terug kwam, zo'n 3 kwartier later, stonden er wel volwassenen bij en er liepen 2 honden op het ijs... Die beesten gingen echt alle kanten op en lachen joh! Ik vond er niets aan.

Dat kinderen zich niet realiseren dat dit niet goed is voor die beestjes, ok. Maar dat je als volwassene er uitgebreid om gaat staan lachen omdat je hond niet fatsoenlijk kan bewegen op ijs vind ik ronduit dom! Dan hou ik mijn hondje maar aan de lijn!!
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Ben het helemaal met je eens. Wat een onverstandige mensen.... Hond zou iets breken of verrekken maar ach als de baasjes maar kunnen lachen :evil: :evil: .... Dom hoor....
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik begrijp ook gewoon niet wat er leuk aan is om je hond uit te zien glijden.. toppunt van onbenulligheid iig
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik snap ook niet dat mensen dat leuk vinden om te zien :evil:
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Ik denk dat ik ze zou aanspreken.... Ik zou daar echt heel boos over worden!
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Heel erg onverantwoord als die hondjes uit zouden glijden en een flinke smak maken! :evil:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Ongelofelijk dom. Ik ben zelf ook als de dood dat Bram het ijs op gaat dus hou hem aan de riem in de buurt van ijs. Vorig jaar even niet goed opgelet en tijdens het spelen het ijs opgegleden in het water. Dat dus nooit meer!! Maar heb wel gemerkt dat ook volwassenen niet begrijpen dat hij niet los mag in de buurt van ijs. Ik vertel ze dan ook waarom... Maar of het helpt?? Ben bang van niet, want mensen zijn nu eenmaal eigenwijs en weten het zelf meestal beter :(
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben niet eens zo bang voor uitglijden, al vind ik dat ook sneu, maar meer dat de hond door het ijs zakt.. brr
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Hier is een man die boos op zijn witte herder wordt als die niet op het ijs gaat :shock: Zijn vorige witte herder deed dit dus wel :?
Hij beweerde dat daar de hond wel mee kan omgaan met ijs :roll:
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Nee ik zal het mijn honden nooit leren! Simpelweg omdat een hond niet kan inschatten welk ijs goed is en wat niet, nog losstaand van het feit dat het niet bepaald gezond is om al bambi over het ijs te glijden...
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Mariska+Noa

Ongelezen bericht door Mariska+Noa »

Dat er zo'n onverstandige volwassenen zijn snap je toch echt niet.. en ho maar wanneer ze zelf op hun smoeltje gaan en iets breken!!!
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Hier is vrijdag een hond verdronken nadat hij door het ijs was gezakt.... :cry:
Nog een andere hond die ook erdoor was gezakt hebben ze wel kunnen redden. Het vrouwtje van de verdronken hond is onderkoeld geraakt toen ze hem probeerde te redden.
Kortom, bij mij geen hond op het ijs!!
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Lupos schreef:Nee ik zal het mijn honden nooit leren! Simpelweg omdat een hond niet kan inschatten welk ijs goed is en wat niet, nog losstaand van het feit dat het niet bepaald gezond is om al bambi over het ijs te glijden...
Ze vonden het juist zo grappig omdat ze zo op Bambi leken :confused: ...

Ik vind het doodeng. Je ziet die poten alle kanten opgaan en vooral nu, het ijs is zwakker en zo'n hond weet het verschil echt niet tussen het ijs van zaterdagavond en van nu. Je ziet overal de wakken verschijnen, zo'n dier zal er nu maar opspringen...

Brrr, moet er toch echt niet aan denken dat je zoiets overkomt en dan vooral niet als je het kan voorkomen..
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

Ik krijg al een hartverzakking als we gewoon op straat een ijsplek tegen komen en ik Joeki haar pootjes zie schuiven, laat staan ze op het ijs laten gaan.
Vorige week is madam ook op het ijs gegaan, tis te zeggen door het ijs, ineens de eerste keer in het water, ik heb nog nooit zo snel gelopen, maar het was maar 10 cm diep. Ze komt bij mij ook niet meer in de buurt, geen sprake van.
Plaats reactie