Plas opvangen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Plas opvangen

Ongelezen bericht door hobie »

Omdat Joeki haar plasgedrag veranderd is, en ze meer plast, soms zelfs in bench, gaan we straks naar de dierenarts. Ook op de hondenschool dachten ze aan een beginnende blaasontsteking. Dus wil ik al wat plas meenemen om te laten onderzoeken.
Bij Tipsy lukte dit zeer eenvoudig door een pollepel onder haar te schuiven als ze plaste. Ik heb dit nu ook geprobeerd met Joeki, maar die zit veel lager bij de grond als ze plast, en ze springt telkens weg, dus ik heb maar een paar druppels kunnen vangen. Iemand een goede tip hiervoor?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Een plastic handschoen aantrekken, spuitje mee ( heel goedkoop bij de apotheek verkrijgbaar) urine met je hand opvangen, in spuitje en klaar. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

pff, ze vind mijn hand nog meer reden om weg te springen, en ze denkt dat het een leuk spelletje is, dus resultaat is nog minder dan met de pollepel.
Iemand een gouden tip :confused:
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Probeer er een spons onder te schuiven en die dan leeg knijpen.
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

t voordeel van een hond die op commando piest en/of poept. De DA zei lachend: dat moet eigenlijk iedere hond leren :D
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
dabbertje

Ongelezen bericht door dabbertje »

Een koelkastbakje van vleeswaren is best wel plat, of plastic verpakking van gesneden kaas. Past heel goed onder een teefje tijdens het plassen. Ik heb het wel een met succes toegepast.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Het is dan toch gelukt met de pollepel. :D
Morgen de uitslag. Ze plast wel onmiddellijk als ik zeg plasje, maar ze stopt ook onmiddellijk als er iets interessanters is, bv baasje die probeert urine op te vangen.
Marinka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marinka »

Ziba heeft ook een aantal blaasontstekingen gehad, plast ook laag bij de grond. Ik schoof er gewoon een schoteltje onder!
Plaats reactie