Omdat Joeki haar plasgedrag veranderd is, en ze meer plast, soms zelfs in bench, gaan we straks naar de dierenarts. Ook op de hondenschool dachten ze aan een beginnende blaasontsteking. Dus wil ik al wat plas meenemen om te laten onderzoeken.
Bij Tipsy lukte dit zeer eenvoudig door een pollepel onder haar te schuiven als ze plaste. Ik heb dit nu ook geprobeerd met Joeki, maar die zit veel lager bij de grond als ze plast, en ze springt telkens weg, dus ik heb maar een paar druppels kunnen vangen. Iemand een goede tip hiervoor?
pff, ze vind mijn hand nog meer reden om weg te springen, en ze denkt dat het een leuk spelletje is, dus resultaat is nog minder dan met de pollepel.
Iemand een gouden tip
Een koelkastbakje van vleeswaren is best wel plat, of plastic verpakking van gesneden kaas. Past heel goed onder een teefje tijdens het plassen. Ik heb het wel een met succes toegepast.
Het is dan toch gelukt met de pollepel.
Morgen de uitslag. Ze plast wel onmiddellijk als ik zeg plasje, maar ze stopt ook onmiddellijk als er iets interessanters is, bv baasje die probeert urine op te vangen.