roos

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

roos

Ongelezen bericht door milo »

King heeft nooit echt last van roos.
Hij krijgt ook prima voer, RC.
Nu kom ik terug van een maand vakantie (buren hebben voor hem gezorgd) en heeft hij last van roos op zijn rug. Ik denk zelf dat het misschien door het koude weer en de verwarming komt, maar nu lees ik op internet dat ik het beste met hem naar de DA kan om op mijten te laten testen. Sja, ik moet voor alles naar de DA, dus wil ik wel zeker weten of het nodig is..
Hij heeft er geen jeuk aan, het ontstaat ook het meest wanneer ik hem kriebel op zijn rug.

Ik ga wel alvast viscapsules kopen gezien daar actieve omega 6 inzit, wat goed is voor de vacht.

Weten jullie hoe en wat? Ga ik me zorgen maken om iets wat meer voorkomt of is het niet goed?

Bedankt alvast!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke »

Jayla heeft het momenteel ook hoor!
Komt ook omdat sommige honden alweer in de rui zitten.
Geef haar vaak een rauw ei door de brokken heen.
En even geduld hebben, want vaak gaat het zo weer vanzelf weg.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

veel honde n gaan nu in de rui en dan komen er ook huidschilfers los. Als hij weer goed in vacht is over een maand of 2/3 zijn de schilfers ook weer weg. Visolie is altijd goed.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
ursulinda

Ongelezen bericht door ursulinda »

Luuk heeft het in de winter ook meer door de verwarming. Goede luchtvochtigheid is belangrijk, af en toe een rauw eitje idd. Af en toe even zachtjes met een rosborsteltje en als het sneeuwt de hond daar lekker in laten rollen of even inpeperen :D . Dit doet altijd wonderen voor Luuk zijn vacht.
Maar het hoort een beetje bij de lab hoor dat ze een keertje roos krijgen. Vaak niks ernstig. Suc6
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Dank jullie wel voor de geruststelling, ik hopte al dat mijn vermoedens klopten.
Niks aan het handje dus :bedankt:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Lina (ook zwart, dus dan zie je het ook erger he) heeft het ook gehad. Ik ben toen van RC afgestapt. Nu krijgt ze half FF en half KVV en ik ben schapenvet gaan geven. Nu is het -ondanks de rui- bijna weg. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
corry

Ongelezen bericht door corry »

ja mijn dame had er ook last van en ben begonnen met half RK en half kvv te geven en weg is de roos en ze glanst ook geweldig
Daphne1990

Ongelezen bericht door Daphne1990 »

Boris heeft het momenteel ook, dierenarts zei dat het geen kwaad kon en het wel vaker bij puppy's voorkwam ook.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Schilfers in de vacht kunnen ook veroorzaakt worden door stress. Wij merkten dat bij onze overleden Mellow altijd heel goed. Als die bijv. naar de dierenarts was geweest, zat ze meteen weer onder de schilfers. Die was er extreem gevoelig voor. Misschien is het bij King dus een reactie op jouw maand afwezigheid?
Wat de oorzaak ook is, visolie door het voer helpt super!

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ik heb inmiddels visolie en de roos lijkt minder geworden te zijn. Wie weet was het stress, of een combinatie van allerlei dingen.

Honden.. Hoeveel middeltjes en spulletjes ik wel niet heb, en DA bezoekjes :)
Lola 96

Ongelezen bericht door Lola 96 »

Laboriginals schreef:Schilfers in de vacht kunnen ook veroorzaakt worden door stress. Wij merkten dat bij onze overleden Mellow altijd heel goed. Als die bijv. naar de dierenarts was geweest, zat ze meteen weer onder de schilfers. Die was er extreem gevoelig voor. Misschien is het bij King dus een reactie op jouw maand afwezigheid?

Hanneke

De schilfers komen door de verharing en de verharing komt door de stress. Visolie is idd de beste en goedkoopste oplossing.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Lola 96 schreef:
Laboriginals schreef:Schilfers in de vacht kunnen ook veroorzaakt worden door stress. Wij merkten dat bij onze overleden Mellow altijd heel goed. Als die bijv. naar de dierenarts was geweest, zat ze meteen weer onder de schilfers. Die was er extreem gevoelig voor. Misschien is het bij King dus een reactie op jouw maand afwezigheid?

Hanneke

De schilfers komen door de verharing en de verharing komt door de stress.

Wat denk je van wisseling van winter- naar zomervacht en omgekeerd :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie