kussentje door de midden

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Marieke schreef:Heel eerlijk gezegd.. Zou ik er heel weinig mee doen... Een schoentje werkt denk ik niet, omdat het dat hoge kussentje is (mijn schoentjes komen niet zo hoog).. En weken in de soda om het schoon te houden houdt het ook erg week.. Ik zou er zelf buiten niets om doen.. Thuis even afspoelen met gewoon kraanwater, laten drogen en verder het lichaam het lekker zelf laten oplossen.. Dan is het voor je het weet dicht... Ook zou ik Basco er niet zelf aan laten likken..

Succes en beterschap voor het mannetje!!
Hey Marieke bedankt voor je antwoord.

met het wandelen buiten loopt hij overal doorheen ( vuil ,zand, modder, waterplassen ) en ook plast hij nog steeds als een teefje met gevolg dat hij tegen zijn eigen voorpoten plast ( heerlijk ventje :oops: ). Dat lijkt mij toch niet goed als dat allemaal in die wondjes komt te zitten.

Basco mag er ook niet aan likken maar zodra ik me omdraai zit hij eraan. Alleen wanneer hij bij mij op schoot ligt dan blijft hij eraf. Het nadeel is ook dat Ghost ( hoe lief hij het ook bedoeld ) er ook aan begint te likken. Hij ruikt het bloed van Basco en gaat het verzorgen ( doet hij ook wanneer wij wondjes hebben ) en dan zitten ze er samen aan te likken :?
Binnen ben ik hem steeds aan het corrigeren en Ghost ook zodat ze ervan af blijven.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

De dierenarts zei toen tegen mij dat ze er best even aan mocht likken bv als we buiten geweest waren om het droog/schoon te likken, maar niet obsessief. Hoe meer badjes, zalfjes ed, hoe meer het likken wordt gestimuleerd volgens hem. Dat is immers lichaamsvreemd (ik vond het wel aannemelijk deze theorie).
Dana was wel makkelijk te corrigeren, ik liet haar even likken en daarna stopte ze ook als ik het zei., maar zodra ik ernaar gekeken had of eraan gezeten had wilde ze weer even likken.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

de kussentjes zijn al ver genezen :eausadance:
Het is nog niet helemaal over maar het doet hem niet meer zeer. We doen er al een paar dagen niks meer aan ( vanaf het moment dat het ver dicht was ).
Er zitten nog kleine stukjes los maar die haalt hij er vanzelf wel vanaf.

Allemaal nogmaals bedankt voor de adviezen :klasse:
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Fijn te lezen dat het bijna genezen is!
Plaats reactie