Poten houding bij zit

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik vind Guus netjes lopen hoor voor zover op het filmpje te zien is, Noah liep toen echt niet zo soepeltjes met zijn ED :wink:
Wel heel goed van je dat je er zo op let, en als je zelf twijfelt kan je er altijd naar laten kijken toch :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Linnie schreef:Kay, ik heb nu 3 foto's geplaatst waar hij zo zit, maar ik heb ze ook met twee rechte poten :) Het is dus dat hij ze gewoon iedere keer anders zet en het is maar net hoe hij aan komt lopen. Hij wiegt absoluut niet met z'n kop tijdens lopen, als je hem van de zijkant ziet is het één rechte lijn tijdens het lopen. Gister met de trainster hebben we hem volgens mij wel 10 x achter elkaar in de zit gezet en iedere keer zet ie z'n poten weer anders :? Dus zij zei al van maak je nou maar geen zorgen want hij is niet aan het ontlasten, maar ja.. wilde het toch hier nog even voorleggen :oops:

Tosca, thanx, ik ben blij dat jij ook echt niks zag aan zijn loopje en het filmpje is van voor onze wandeling ;) Zit Bob wel altijd goed recht met zn poten? En altijd gedaan ook?
Ja, Bob zit altijd echt kaarsrecht met zijn poten. Heel af en toe een hele kleine afwijking, maar dan heb ik het over een centimer.
Maar hij zit weer heel graag als een pup en ligt nooit als een kikker, iets waar ik me ooit zorgen over maakte. De foto's hebben mij toen helemaal gerust gesteld met HD A en norbergwaarde 40, maar pfff ik werd toen aangesproken op straat door die kikkerhouding en maakte me echt zorgen :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Mexx zit bijna altijd kaarsreht, maar kan ook soms heel raar scheef zitten met zijn voorpoten of half gedraaid, hij is ED vrij ! Ligt heel vaak als een kikker en is ook HD vrij.

Bear zit altijd recht op zijn kont, poten dus naast zich, en voorpoten recht. Ook hij is helemaal goedgekeurd.

Zolang het niet altijd dezelfde houding is en hij niet mankt, zou ik me geen zorgen maken :wink:

Het is wel een knapperd :verliefd1:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Bedankt voor de geruststellende woorden :)

Guus gaat wel op de foto als hij een jaar is, maar dan hoef ik nu niet meer met een bonkend hart rond te lopen ;)
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Wat kun je je dan druk maken hé :(

Maar Guus loopt en rent als een zonnetje dus het zal wel goedkomen :)

Trouwens wat is de beste leeftijd om foto's te maken, ik dacht 12 maanden maar las hierboven ergens 18 maanden :confused:
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Heb het laatst gevraagd toen we van onze guusje foto's liet maken en daar zeiden ze dat het niets uitmaakt met een jaar of wachten tot 18 maanden.
Ik zou dus als je je zo ongerust maakt gewoon met een jaar gaan,anders blijf je kijken of de kleine niet gaat manken ofzo (ik ken het :wink: )
Een goeie orthopeed zit trouwens dacht ik in Almkerk, daar hebben wij onze Golden laten opereren
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Linnie

Ja ik ga gewoon maart/april foto's maken dan, dan kan ik het ook uit mn hoofd zetten. Ik ga gelijk even kijken naar die da in Almkerk, dank je wel!
marleen_vb

Ongelezen bericht door marleen_vb »

Beste Linnie,

Onze Blaize is aan LPC behandeld bij Marcel Reijers in het Dierenziekenhuis (DAP) in Dordrecht. Het is ons erg goed bevallen. Het is een zeer kundige orthopeed en oprecht begaan met de hond.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Marleen
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Ons wobbetje heeft volgens mij nog nooit normaal gezeten. Hij drukt zijn billetjes altijd tegen zijn lichaam.... zo heeft hij precies x-billetjes.... tis geen gezicht...... Hij zit nooit ontspannen. Heb mij daar in het begin ook zorgen om gemaakt.... maar volgens DA was er niks abnormaals. Hij is nu 9,5 en zit nog zo, voor de rest heeft hij geen last van zijn poten.

Groetjes

Martine
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

marleen_vb schreef:Beste Linnie,

Onze Blaize is aan LPC behandeld bij Marcel Reijers in het Dierenziekenhuis (DAP) in Dordrecht. Het is ons erg goed bevallen. Het is een zeer kundige orthopeed en oprecht begaan met de hond.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Marleen
Marcel Reijers is geen orthopeed. 8)
Maar zou verder niet weten hoe hij is qua opereren e.d.

@Linnie: hij heeft idd wel behoorlijke franse stand met z'n voorpootjes, maar dat zegt eigenlijk niet veel hoor. Veel honden met ED zitten zo, maar mijn Yaartje heeft ook ED en heeft weer helemaal nooit een franse stand gehad.
Zolang ie niet stijf is of mankt of wat ook, zou ik me geen zorgen maken.
En foto's maken zou ik gewoon met een jaar doen en dan wel bij voorkeur bij een orthopeed, zodat er ook gelijk goed gevoeld kan worden e.d.
Niet teveel stressen hoor meis! :wink:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Dana zit al van pup af meestal als een "kikker". Haar heupen zijn volgens de foto's prima in orde dus ik zou me niet direct zorgen maken...
Linnie

Thanx weer voor de berichtjes. Ik ga het dus gewoon uit m'n hoofd zetten en straks in maart/april op de foto en hopelijk kan ik het dan gewoon vergeten ;) Ik ben blij dat eigenlijk iedereen zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken nu :)
Plaats reactie