Ga wandelen met de honden, stukje waar ze losmogen los, voor de rest aangelijnd.
Keurig, zoals het moet.
Kom ik om de hoek naar een bosrand bij ons bij de woomwijk. De honden moeten daar vast, er staat een groot bord.
Mijn honden waren al vast. Ik ben nog niet ingedraaid, komt er in volle vaart een reusachtige langharige duitse herder op ons afgestormd. Er was maar een mogelijkheid, mijn honden loslaten. Dus dat deed ik. Want Toosje heeft een bloedhekel aan herders en Nino, die houd er echt niet van als er eentje op hem afgestormd komt.
Maar , zo indrukwekkend als hij eruit ziet, bij mij aangekomen vond de herder het toch wel "oeps, foutje" en rende hij achter mij weg richting een grote, drukbereden straat. Ja, en Nino erachteraan, want die wilde hem wel even een lesje leren.
Ik gaf een harde brul ( niks calm and assertive) "NINO HIER!!" en gelukkig hij luisterde voor de verandering ook eens braaf.
Dus mijn drie weer aangelijnd vast. Maar die herder luisterde niet en liep vlug het bospad in, in de hoop dat die herder achter mij aankwam. Dat deed hij ook, maar wel op afstand. Maar gelukkig was het gevaar met de straat geweken.
Ik brul ( nog steeds in de mood) tegen het vrouwtje: Honden moeten hier aangelijnd.
Het enige wat zij zegt is: Schreeuw niet zo en blijf staan, anders krijg ik mijn hond niet te pakken" .
Dat deed ik dus braaf, maar ondertussen vertelde ik wel even wat ik van haar dacht, want haar hond luisterde echt voor geen meter, echt helemaal niet!!
Zij loeikwaad op mij, omdat ik haar zo had aangebruld ( maar ik zag Nino door haar hond al over de drukke straat vliegen) en toen zei ze : '' Je mag wel opletten, want de volgende keer, al heb ik hem vast, zodra ik jou zie, laat ik hem los

Mens spoort dus duidelijk niet. Maar, dan laat ik die van mij niet meer los, laat hem maar komen, Nino maakt soepvlees van hem En Toosje helpt hem ermee.

Heeft een tijdje geduurt voor mijn Adrenaline weer gezakt was vanochtend, want de weg die ernaast loopt is een hele drukke weg en ze rijden daar echt harder dan 50 km per uur. En dan vliegen er twee honden uit de bosjes ( kreeg zowat een rolberoerte)