Een nieuwe uitdaging voor de honden en mij

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Een nieuwe uitdaging voor de honden en mij

Ongelezen bericht door Kay »

Ik heb nl een fiets gekocht om lekker te kunnen gaan fietsen met de honden en vandag ben ik begonnen met de eerste training !

Eerst ben ik met Daan geweest, eerst even rondlopen zodat hij de fiets (incl. bel) kon leren kennen en na een minuut of 10 dacht ik, eens kijken of die het al zou snappen, en mijn verbazing was ontzettend groot toen meneer gewoon keurig in een mooie draf naast de fiets liep alsof hij nooit anders had gedaan :shock: Hij liep keurig naast en trok geen enkele keer naar de groenstrook maar had alleen maar oog voor mij en de weg :applaus: Ben zo'n 2x het fietspad op en af gegaan hier in de wijk en toen zijn we samen weer naar huis gelopen... Een goede 1e keer dacht ik zo !!
Eenmaal thuis heb ik heerlijk zijn spieren gemasseerd om het relaxt af te sluiten en toen mocht meneer lekker gaan slapen en kon ik op pad met Kay

Met Kay werd het al wat lastiger en dat merkte ik al toen we warm aan het lopen waren..... want als die in zijn hoofd heeft dat hij perse op dat ene plekje wil snuffelen en hij heeft geen commando gehad :twisted:
Na de 2e keer dat ik bijna op de groenstrook lag (en we liepen alleen nog maar met de fiets in mijn linkerhand en Kay rechts) werd ik even pissig en gaf hem een duidelijk commando naast en toen had meneer door dat snuffelen geen zin had... Ok dan maar op de fiets proberen, riem in mijn hand en fietsen
In het begin wilde Kay graag mij een kusje komen geven wat resulteerde dat ik een paar keer het commando "LAAG" moest geven maar ook dit had hij na een paar keer door en liep ook eindelijk in draf mee :klasse:
Met Kay ook 2 x het fietspad gedaan en merkte dat hij het ontzettend leuk vind maar graag wel iets sneller wilde dan Daan wat op zich logisch is want Kay heeft veel meer ervaring in draf en ook dat daarna rennen komt en in zijn enthousiasme probeerde hij dat toch even :D
Gelukkig heeft mijn fiets goede remmen dus ook dat hebben we overleeft
Met Kay nog even een extra hindernis genomen door een brug onderdoor te fietsen maar gezien die weg opliep heb ik wel veel aan de remmen gezeten want dit ging me iets te hard (en het idee is natuurlijk dat de hond in draf meeloopt en niet wie het snelste thuis is)
De weg omhoog ging super, mooie belasting om omhoog te komen en keurig in draf !!
Ook Kay is verwend met een heerlijke massage nadat we het laatste stuk samen terug hebben gelopen en nu liggen beide honden lekker te slapen

Ik vind het super leuk om te doen, maar merk aan mezelf dat ik nog wel een beetje vertrouwen in mijn fiets en de honden moet krijgen, maar gelukkig kunnen we dit vaak gaan oefenen, dus over een tijdje heb ik 2 labbies met stevige mooie billen (en hoop dat het bij mij ook nog wat doet :eusashhh: )

Ja, ik vind het leuk en de honden ook... Dus we hebben weer een nieuwe hobby erbij !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

zo dus je hebt je zelf maar een ijzeren ros kado gedaan :D
fijn dat het zo goed ging :klasse:
hier zit nog steeds de springer op de fiets anders zit ik zo in china vrees ik :twisted:
nee hoor 99% van de keren gaat het heel goed,maar die ene procent he :roll:

en succes met de mooie stevige billen :D :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

roef schreef:zo dus je hebt je zelf maar een ijzeren ros kado gedaan :D
hier zit nog steeds de springer op de fiets anders zit ik zo in china vrees ik :twisted:

Doel je nu op die van mij ? :evil:

En tsja, heb ook even over een springer na zitten denken, maar ik wil ze toch het liefste gewoon in mijn hand vasthouden zodat ik meer contact met ze maak zeg maar.... Ach we zien het wel, eerst allemaal maar even wennen aan het fenomeen fietsen :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Kay schreef:
roef schreef:zo dus je hebt je zelf maar een ijzeren ros kado gedaan :D

Doel je nu op die van mij ? :evil:

En tsja, heb ook even over een springer na zitten denken, maar ik wil ze toch het liefste gewoon in mijn hand vasthouden zodat ik meer contact met ze maak zeg maar.... Ach we zien het wel, eerst allemaal maar even wennen aan het fenomeen fietsen :D
:twisted: :D
neejoh van kay en daan natuurlijk :engel: :eusawhistle:

als ik roef aan de fiets heb dan heeft hij én een tuig(aan de springer vast) én een riem om en die riem heb ik in de hand,zodoende kan ik roef nog beter corrigeren. deze tip kreeg ik van Olly :klasse:
dus gaat de kop richting groenstrook kant ik even een rukje geven en NEE zeggen en dan weet meneer weer wat de bedoeling is.
zonder de riem is ook een springer niet alles 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Mariska+Noa

Ongelezen bericht door Mariska+Noa »

Ik ga het binnenkort ook eens proberen.. lijkt me super!!
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

O,ik ben jaloers. :verliefd1:
Heerlijk lijkt me dat, fietsen met de hond.
Alleen ben ik bang dat ik met fiets en al op het fietspad lig, terwijl Joris verderop heerlijk aan het spelen is met een hond die hij natuurlijk in de verte al had gespot.
Nee , eerst maar eens goed naast lopen leren, maar dan...., dan gaan ook wij het proberen.
Heel veel fietsplezier.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Leuk als het allemaal lukt, Bommel sleurt met zelfs met springer naar China :D
Veel plezier, ik loop wel :cry:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wat goed zeg :applaus:
Ik ga binnenkort ook beginnen met fietsen samen met Noah, ik wil daarbij wel een springer gaan gebruiken omdat ik bang ben dat hij anders tegen de trappers aan loopt oid :oops:
Maar erg leuk om te lezen hoe jou mannetjes het hebben gedaan.
Enne met die stevige billen komt het vast goed :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Ik gebruik hierbij de flex ( die gebruik ik altijd..) Als hij ineens een plas of een poepje moet doen en je rijdt lekker heb je nog een beetje ruimte voordat je hem vooruit trekt.
Ik heb ook aan een springer gedacht, maar dan zal hij elke de penning doorbreken als hij even stopt.
Hij loopt mooi naast en ik geef het commando niet rennen, als hij dit wit doen, dan loopt hij een flink looppas
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sharon66057 schreef:Wat goed zeg :applaus:
Ik ga binnenkort ook beginnen met fietsen samen met Noah, ik wil daarbij wel een springer gaan gebruiken omdat ik bang ben dat hij anders tegen de trappers aan loopt oid :oops:
Vertrouwen hebben in je hond en zonder vooroordelen mee gaan fietsen, dat merkte ik aan mezelf heel erg.... Daan ging ik nog veel goede moed en toen dat zo goed ging bedacht ik me dat Kay misschien wel naar de zijkant zou kunnen trekken en gezien hij iets sterker dan Daan is zag ik allerlei taferelen voor me en dat resulteerde dus dat Daan beter mee liep dan Kay (eigenlijk dus mijn fout :twisted:)
Ik wilde het eerst zonder springer proberen omdat je in mijn ogen dan meer contact hebt met de hond en buiten dat kost het niets dan... Springer aanschaffen kan altijd nog, maar ik ga het niet doen en heb vertrouwen in dat ze het goed doen (en zondag ook in Kay !)

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Quasar schreef:Ik gebruik hierbij de flex ( die gebruik ik altijd..) Als hij ineens een plas of een poepje moet doen en je rijdt lekker heb je nog een beetje ruimte voordat je hem vooruit trekt.
Ik heb ook aan een springer gedacht, maar dan zal hij elke de penning doorbreken als hij even stopt.
Hij loopt mooi naast en ik geef het commando niet rennen, als hij dit wit doen, dan loopt hij een flink looppas
Ik ben bij controle over je hond totaal niet tevreden over een flexlijn, en buiten dat vind ik het handvat ontzettend onhandig vasthouden zeker op de fiets lijkt me....
Maar ik vind het wel leuk om ieder zijn ervaringen te lezen en er zo achter te komen hoe iedereen lekker bezig is met zijn/haar eigen manier van fietsen met de hond :klasse:

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Kay schreef:
sharon66057 schreef:Wat goed zeg :applaus:
Vertrouwen hebben in je hond en zonder vooroordelen mee gaan fietsen, dat merkte ik aan mezelf heel erg.... Daan ging ik nog veel goede moed en toen dat zo goed ging bedacht ik me dat Kay misschien wel naar de zijkant zou kunnen trekken en gezien hij iets sterker dan Daan is zag ik allerlei taferelen voor me en dat resulteerde dus dat Daan beter mee liep dan Kay (eigenlijk dus mijn fout :twisted:)
Ik wilde het eerst zonder springer proberen omdat je in mijn ogen dan meer contact hebt met de hond en buiten dat kost het niets dan... Springer aanschaffen kan altijd nog, maar ik ga het niet doen en heb vertrouwen in dat ze het goed doen (en zondag ook in Kay !)
Ik vind het ook moeilijk om me niet allemaal scenario's in mijn hoofd te halen hoor, maar het zal grotendeels wennen zijn denk ik dan maar...
Dan nog even een vraagje, lopen ze zonder springer dan niet de hele tijd tegen bv de trappers aan?
Noah zal namelijk niet zo snel trekken naar een andere hond toe als ik nee zeg, maar ik ben juist bang dat hij zich bezeerd aan de fiets.

Ik heb trouwens een K9 tuig voor Noah liggen, zou ik die kunnen gebruiken tijdens het fietsen?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hier liepen de honden niet tegen de trappers aan (ze hadden ook totaal geen interesse in de fiets zelf na een uitgebreide kennismaking)
Ik heb ook tuigjes, ik denk dat dat echt uitproberen is want ik denk dat dat per hond verschillend is !!

Ben benieuwd naar jouw ervaringen iedergeval, het is zo leuk :applaus:

renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wat leuk dat het de eerste keer al zo goed is gegaan.
Ik heb het met Basco ook op die manier gedaan. Ik heb de fiets gepakt, een stukje gelopen en daarna gingen we meteen fietsen. Dat ging ook vanaf het eerste moment goed.
Heel veel plezier en voor je het weet fiets je heel wat af met je duo :D
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Leuk he, fietsen! :) Wij vinden het ook heerlijk en, eerlijk is eerlijk :oops: , ik gebruik het fietsen ook wel eens als de honden toe zijn aan actie maar ik geen puf heb voor een urenlange wandeling.

Ik fietste eerst met springer maar Pandora wilde pertinent niet aan de springer terwijl ze met alleen een riem netjes meeloopt.
Ramses had ik in een tuig aan de springer en daarnaast nog aan een halsband met een lijn maar ik merkte bij toeval dat bij hem de Husky bovenkomt met dat tuig omdat hij dan flink kracht kan zetten terwijl hij met alleen een halsband en lijn vanzelf veel netter meeloopt zonder dat ik daar heel veel moeite voor moet doen.
Ramses vindt het helemaal fantastisch als we een stukje 'om het hardst' gaan, dan vliegen we 27 km per uur over een lang recht stuk en dan straalt de pret van zijn smoel af :schreeuw: Zo genieten vind ik dat :verliefd1:

Als ik de fiets uit de schuur haal staan ze bij de deur te dringen wie er als eerste mee mag. Dat is altijd Pandora maar Ramses is elke keer weer zwaar teleurgesteld dat hij niet als eerste mag :cry:

Fietsen? Helemaal top! :klasse:
Op 12 maart gaan we eens kijken wat het stel van steppen vindt :confused:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie