Eerst ben ik met Daan geweest, eerst even rondlopen zodat hij de fiets (incl. bel) kon leren kennen en na een minuut of 10 dacht ik, eens kijken of die het al zou snappen, en mijn verbazing was ontzettend groot toen meneer gewoon keurig in een mooie draf naast de fiets liep alsof hij nooit anders had gedaan
Eenmaal thuis heb ik heerlijk zijn spieren gemasseerd om het relaxt af te sluiten en toen mocht meneer lekker gaan slapen en kon ik op pad met Kay
Met Kay werd het al wat lastiger en dat merkte ik al toen we warm aan het lopen waren..... want als die in zijn hoofd heeft dat hij perse op dat ene plekje wil snuffelen en hij heeft geen commando gehad
Na de 2e keer dat ik bijna op de groenstrook lag (en we liepen alleen nog maar met de fiets in mijn linkerhand en Kay rechts) werd ik even pissig en gaf hem een duidelijk commando naast en toen had meneer door dat snuffelen geen zin had... Ok dan maar op de fiets proberen, riem in mijn hand en fietsen
In het begin wilde Kay graag mij een kusje komen geven wat resulteerde dat ik een paar keer het commando "LAAG" moest geven maar ook dit had hij na een paar keer door en liep ook eindelijk in draf mee
Met Kay ook 2 x het fietspad gedaan en merkte dat hij het ontzettend leuk vind maar graag wel iets sneller wilde dan Daan wat op zich logisch is want Kay heeft veel meer ervaring in draf en ook dat daarna rennen komt en in zijn enthousiasme probeerde hij dat toch even
Gelukkig heeft mijn fiets goede remmen dus ook dat hebben we overleeft
Met Kay nog even een extra hindernis genomen door een brug onderdoor te fietsen maar gezien die weg opliep heb ik wel veel aan de remmen gezeten want dit ging me iets te hard (en het idee is natuurlijk dat de hond in draf meeloopt en niet wie het snelste thuis is)
De weg omhoog ging super, mooie belasting om omhoog te komen en keurig in draf !!
Ook Kay is verwend met een heerlijke massage nadat we het laatste stuk samen terug hebben gelopen en nu liggen beide honden lekker te slapen
Ik vind het super leuk om te doen, maar merk aan mezelf dat ik nog wel een beetje vertrouwen in mijn fiets en de honden moet krijgen, maar gelukkig kunnen we dit vaak gaan oefenen, dus over een tijdje heb ik 2 labbies met stevige mooie billen (en hoop dat het bij mij ook nog wat doet
Ja, ik vind het leuk en de honden ook... Dus we hebben weer een nieuwe hobby erbij !