Ga jij maar ff aan de kant, Pietertje
-
- Hele grote hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
Bedoel je met apporteerofeningen een stok of bal gooien? Dat is J oep na 2 x al zat en staat ie me aan te kijken met een air van; 'deze is voor jou vrouwtje!' voordat ie achteloos een andere kant op loopt.marron schreef:Tja ondanks het lachwekkende van de situatie, moet je je niet laten ontmoedigen hoor, gewoon loslaten, anders loop je straks helemaal verkrampt met een gefrustreerde labberd aan de riem, en daarom ga je niet wandelen op die weggetjes toch, dat moet ontspannen zijn.
Omdat hij het zeg je geproeft heeft wil nog niet zeggen dat ie het blijft doen he![]()
Het is heel simpel, maak jezelf leuk heel leuk voor hem, ja je loopt voor jan met de korte achternaam soms, zie je zwanen lijn je hem aan, en zet hem onder appel, doet ie het goed dan issie braaffffffffffffff brokje magen wat ik doe met als ik jong spul heb, is veel apporteeroefeningetjes, juist in zulke gebieden zodat ze het verschil leren tussen er zo maar wild op afgaan, of ze te negeren en alleen naar jouw te luisteren. Dat kan je uitbouwen naar zwemmende zwanen en je apportje gooien uiteindelijk. Houd vertrouwen in je hondje en blijf relaxed!
Of bedoel je gewoon zit/af/naast/hier/blijf/wacht oefeningen zodat zijn aandacht bij mij blijft en hij buiten beter gaat luisteren (naar mij

-
- Speurneus
pfffffffft hier ook een slootspringer vanmiddag
Keo kreeg zijn gekke 5 minuten en de riem schoot uit mijn hand. Als een bezetene rondjes rennen om uiteindelijk de half bevroren sloot in te plonzen. En er niet uitkomen he
Grrrrrrrrrrrr.... soms zou je ze........

Keo kreeg zijn gekke 5 minuten en de riem schoot uit mijn hand. Als een bezetene rondjes rennen om uiteindelijk de half bevroren sloot in te plonzen. En er niet uitkomen he
Grrrrrrrrrrrr.... soms zou je ze........
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

Ik kan mij zo voorstellen dat de mannelijke wandelaar een ander rondje kiest in het vervolg, om zo de onbekend gebleven dame en het bruine monster (of was het toevallig het onbekende monster en de bruine lab wiens naam begint met J en eindigd op oep?)

ik leef me je mee, ga zelf altijd incognito de hond uitlaten

-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
het zit af en dergelijkedinodap schreef:Bedoel je met apporteerofeningen een stok of bal gooien? Dat is J oep na 2 x al zat en staat ie me aan te kijken met een air van; 'deze is voor jou vrouwtje!' voordat ie achteloos een andere kant op loopt.marron schreef:Tja ondanks het lachwekkende van de situatie, moet je je niet laten ontmoedigen hoor, gewoon loslaten, anders loop je straks helemaal verkrampt met een gefrustreerde labberd aan de riem, en daarom ga je niet wandelen op die weggetjes toch, dat moet ontspannen zijn.
Omdat hij het zeg je geproeft heeft wil nog niet zeggen dat ie het blijft doen he![]()
Het is heel simpel, maak jezelf leuk heel leuk voor hem, ja je loopt voor jan met de korte achternaam soms, zie je zwanen lijn je hem aan, en zet hem onder appel, doet ie het goed dan issie braaffffffffffffff brokje magen wat ik doe met als ik jong spul heb, is veel apporteeroefeningetjes, juist in zulke gebieden zodat ze het verschil leren tussen er zo maar wild op afgaan, of ze te negeren en alleen naar jouw te luisteren. Dat kan je uitbouwen naar zwemmende zwanen en je apportje gooien uiteindelijk. Houd vertrouwen in je hondje en blijf relaxed!
Of bedoel je gewoon zit/af/naast/hier/blijf/wacht oefeningen zodat zijn aandacht bij mij blijft en hij buiten beter gaat luisteren (naar mij)?

-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
-
- Middelgrote hondenneus
Haha Saskia, het was wel heel komisch gezicht hoor (het eerste half uur dan) dat bruine snoetje net boven water achter 2 zwanen aan. En heel af en toe nog een blafje, zo van; 'kijk mij es, cool he?!!'
Maar ik heb em de rest van die middag wel genegeerd, was toch wel des duivels
dat ie niet luisterde.
De volgende dag zag ik dat schattige koppie
weer met z'n bekende apenstreken binnenshuis en ging meteen weer door me knieen! 
Maar ik heb em de rest van die middag wel genegeerd, was toch wel des duivels

De volgende dag zag ik dat schattige koppie