Ik ben blijkbaar een "kutwijf" en heb een "kuthond"

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik ben blijkbaar een "kutwijf" en heb een "kuthond"

Ongelezen bericht door Miske »

Vanmorgen vroeg met Olly een toer gaan doen van zo'n 16 km langs het kanaal.

Ik liep lekker dromerig met Olly aan de flexy die dan zo van links naar rechts loopt; zelf tik ik met mijn wit stokkie en ben ik in 't fluo gekleed. Als ik een fietser of jogger of iemand anders hoor aankomen, dan hou ik Ol natuurlijk korter of vraag ik haar links aan te houden (dat kent ze heel goed). Maar na een minuut of 10 kwam er een wielerterrorist :twisted: achter mij en ik had die echt niet gehoord. Een bel hangt precies tegenwoordig niet meer aan een fiets :confused: en men is blijkbaar te lui om iets te roepen :mad: . Komt ie er natuurlijk net aan toen Olly het ganse vaartpad innam met haar flexy.

Nou die wielerterrorist was niet zo'n klein beetje boos ... Ik was een kutwijf en had een kuthond die hij handmatig wou doen verdrinken :? . Dat vaartpad moet volgens die man volledig open zijn voor wielerfanaten op een zondagochtend en wandelaars horen daar niet in thuis :? :confused: :? :confused: .

Ik antwoordde heel rustig: "Wat een prachtige zondagmorgen; u hebt vast een slechte beurt gehad vanmorgen :lol: ???" Tsja sorry, het was het eerste wat in mij opkwam :wink: .

Maar ik stond wel op explosief, maar ik dacht: Rustig zijn Kimmy, want ik merkte dat ons Olly bang was van dat geroep van die man.

Gelukkig fietste die man verder, maar oh wat riep hij nog lang na: "kutwijf, kuthond, kutwijf, kuthond!"

Helaas pindakaas voor mij was Olly echt erg geschrokken; ze heeft heel haar wandeling naast mij gelopen en durfde niet meer te snuffelen of in 't water te duiken :cry: . Later nog wel een stukkie in tuig gelopen en toen had ze geen schrik meer van die terroristen hoor, maar toch, dat geroep is toch nergens voor nodig hé?

Gebruik je bel of roep iets of stop ff en vraag beleefd om de hond bij mij te houden, en dan doe ik dat met veel liefde en plezier. Ik zeg trouwens tegen alle fietsers/wandelaars die ik tegenkom een gemeende goeiedag, en dank hen altijd als ze gebeld/geroepen hebben of vriendelijk een goeiedag terugroepen. Maar met zo'n vieze reactie was mijn wandeling toch wel voor een stuk verziekt, helaas.

Wel kan ik een knop omdraaien en dit alles is straks helemaal vergeten hoor; hopelijk geldt dat ook voor Olly!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Sommige mensen :evil:
Hopelijk is Olly niet al te erg geschrokken!
Goed van je dat je zo rustig bleef, dat was mij waarschijnlijk niet gelukt :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Wat vervelend zeg!
Die wielerfanaten zijn echt hééél gevaarlijk, echt oppassen geblazen :evil:
Ik hoop dat Olly het snel vergeet.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door jose geurtse »

De wielermensen denken echt dat alles te kunnen doen, ook wij hebben op de zondagochtend problemen met hun, ook al ga je aan de kant staan met 3 honden, zij nemen geen moeite om achter elkaar te fietsen. Hans en ik hebben besloten gewoon te blijven lopen totdat ze bellen of roepen :mad:
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Wat een k*twielrenner ;)

Gelukkig haal jij je schouders op en gaat vrolijk verder :)
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Verschrikkelijk zeg! Ik heb altijd al een hekel gehad aan die wielerfanaten! Ze denken dat heel de weg voor hun is :mad:
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

Verschrikkelijk Kim zulke idioten. Van mij mogen ze van hun fiets afstorten :wink:

Zo rijd ik altijd links van het fietspad en jamie loopt ook links, omdat ie anders fietstassen tegen zijn hoofd aankrijgt. Die fietsers zijn te beroerd om even een beetje opzij te gaan.

Mijn vorige hond werd ook eens uitgescholden voor "kuthond" het enige antwoord wat ik kon verzinnen was: dat kan niet want hij is een reu ! :lol:
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ja ik was eigenlijk best wel boos op die man zijn extreme reactie! Kijk, ik snap dat je het erg vervelend vindt dat je plots niet meer kan doorfietsen, maar er zijn 5 seconden geduld nodig om dit op te lossen ... Blijkbaar maakt iemand dan liever 2 minuten van zijne tak dan 5 seconden te wachten. Ik probeer altijd een negatieve ervaring of iets negatief op een positieve manier op te lossen. Je voelt je toch een stuk beter dan, nietwaar?!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Vind dat je erg goed hebt gereageerd, Kim.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Nare mensen heb je toch......
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik heb al een hekel aan die wielrenners sinds mijn 16e en ze achter mij en mijn brommertje bleven hangen :evil:
Bah....vervelende ervaring voor jullie hoor!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Die wieler terroristen worden steeds gekker.. Die denken echt dat het hele bos, duin, recreatiegebied op zondagochtend voor hun is.. Hopelijk vergeet Ol snel wat er is gebeurd en die vent.. what goes around comes around. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Hier heb je ze ook hoor Kim. De mountainbikers . Sommige roepen nog vriendelijk Hallo hallo en daar ga je dan ook voor aan de kant.
Maar als er WEG WEG word geroepen dan denk ik ja aju paraplu en de groeten.

Buster heeft eens een rottrap gehad van zo,n fietser. Gewoon omdat hij in de weg liep .
Daarna werd hij altijd link als mountainbikers langs kwamen en probeerde ze ook te bijten .Net goed. Het bos is van ons allemaal.Iedereen een beetje delen.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Oh en trouwens Kim: Ik ben al jaren een kutwijf en ik heb ook een kuthond! Wat leuk! Misschien een vereniging oprichten? :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nou ik ga in ieder geval niet meer op een zondag wandelen langs dat kanaal (in mijn dorp en de 2 andere kanalen naar de andere dorpen) heerst er nog wel meer respect, en ik had gehoopt dat dat van Geel naar Herentals ook zo zou zijn, maar niets was minder waar :(. Heb ook aan ALLE mountainbikers die ik hoorde, een goeiedag gezegd, en er is GEEN ENKELE persoon die een goeiedag terugdeed. Enkel een paar zondagsfietsers en een paar oudjes hebben een lieve goeiedag teruggezegd, en 2 mannelijke fietsers hebben zelfs nog een stukje met me meegefietst; die hadden het ook niet begrepen op die mountainbikers.

Ik scheer ze niet over 1 kam hoor, want dat lijkt nu wel als ik dit zo schrijf en als ik mijn onderwerp van dit topic nog eens herlees, maar er zitten toch wel heel veel rare figuren tussen :roll: .
Plaats reactie