Pus-penis

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Pus-penis

Ongelezen bericht door Tess »

Ik kwam al een tijdje wat geelgroenige vlekjes tegen op de vloer.
Blijkt dus dat het van Bailey vandaag komt. Hij heeft de zogenaamde 'puspenis'. Vanochtend de dierenartsassistente gebeld en zij deelde mij mee, dat het heel vaak voorkomt bij nog ongecastreerde reuen, door het teveel aanmaken van hormonen. Ze had het ook over de mogelijkheden om dit te voorkomen, doormiddel van een chemische castratie of permanente castratie. Nu vind ik Bailey - hij is nog geen jaar - te jong om te laten castreren. Vanavond heb ik een afspraak bij de DA om het schoon te maken en we krijgen iets mee, zodat we het thuis ook kunnen doen en dit moeten we 2x per week blijven doen, want het gaat niet weg.

Nu is mij vraag of jullie hier ook ervaring mee hebben en of castreren hier bij helpt?
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Mellow had dit heel erg, vanaf t begin al.
als je keek zat er pus.
Dus met de anderhalf hebben we Mellow gecastreerd, en nu hebben we nergens meer last van, is helemaal weg gegaan.

Weet wel dat een DA je nooits zal garanderen dat de pus helemaal weggaat, want dit is ook zo.

Je kunt chemische castratie uitproberen om te kijken hoe je hond hier op reageert natuurlijk.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Toen Keo 1,5 jaar oud was is dit vanzelf overgegaan :confused:
Daarvoor idd overal groene druppels.

Inmiddels heeft Keo een implantaat, dus nog steeds geen druppels meer gezien :)

Ik zou het zelf geen reden vinden om hem te castreren overigens.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Gewoon commando aanleren voor het schoon te maken, hier kunnen beide mannen "poetsen".

En als het te erg is, maak ik het een paar dagen schoon en dan is het weer voor een tijdje klaar. Ook ik vind het geen reden voor een castratie 8)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hier krijgen de mannen silicea D12 als het de spuigaten uitloopt.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Het is zeker geen reden voor castratie. Zoals Kim ook al aangeeft, kan je heel goed aanleren dat ze zelf goed poetsen.
Max is wel gecastreerd, maar om andere :wink: medische redenen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anca »

Bodi had dat ook heel erg toen hij jong was. We hebben hem met een jaar laten castreren omdat er ook niet te lopen was met hem door mijn jongens. Na de castratie waren de druppels gelijk weg en luisterde hij weer ontzettend goed.

Voor ons was de castratie dus belangrijk omdat hij daarvoor in het gezin niet meer te handelen was en daarna wel :)
Groetjes Anca

Afbeelding
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Brellow schreef:Mellow had dit heel erg, vanaf t begin al.
als je keek zat er pus.
Dus met de anderhalf hebben we Mellow gecastreerd, en nu hebben we nergens meer last van, is helemaal weg gegaan.

Weet wel dat een DA je nooits zal garanderen dat de pus helemaal weggaat, want dit is ook zo.

Je kunt chemische castratie uitproberen om te kijken hoe je hond hier op reageert natuurlijk.
Mellow kent het commande schoon, maar geloof me t was niet te doen :-).
De castratie heeft ook verder geen nadelige effecten op zn leven gehad, teminste van waar ik t natuurlijk kan beoordelen.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

roef schreef:hier krijgen de mannen silicea D12 als het de spuigaten uitloopt.
Wat is silicea D12? En ik lees verder ook even mee, Foofer heeft er ook veel last van... En nu ik weer bij mijn ouders woon vind ik het extra vervelend omdat ze al helemaal niet gewend zijn aan een hond in huis laat staan aan dit...
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Sinds Brent een implantaat heeft is het hele groene gebeuren verleden tijd gelukkig. Het implantaat heeft hij gekregen vanwege de onrust in zijn lijf door hormonen en niet voor die piemel maar het was wel een mooie bijkomstigheid. Afgelopen maandag weer nieuw implantaat laten zetten want dat doet mijn mannetje echt goed. Hij heeft nu veel meer rust en aandacht voor de wereld om hem heen.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel heeft er ook last van. Maar hoe kun je het goed schoonmaken?? En zo'n implantaat hoe lang werkt deze?? Voor de rest luister ie wel aardig en ik kan niet zeggen dat zijn hormomen op de hobbel zijn. Ook niet als er een loops teefje is, merken we het niet heel erg. Of er zijn hier niet zoveel loopse teefjes in de buurt en park :?
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

corretje schreef:Diezel heeft er ook last van. Maar hoe kun je het goed schoonmaken?? En zo'n implantaat hoe lang werkt deze?? Voor de rest luister ie wel aardig en ik kan niet zeggen dat zijn hormomen op de hobbel zijn. Ook niet als er een loops teefje is, merken we het niet heel erg. Of er zijn hier niet zoveel loopse teefjes in de buurt en park :?
Zo'n implantaat werkt ongeveer een half jaar. Brent heeft er een goed resultaat bij. Schoonmaken van de piemel lukte mij niet zo goed en zelf kon hij het ook niet echt schoon houden helaas.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel had er ook heel erg veel last van, niets hielp hij kon het zelf niet schoonhouden en had er zelfs pijn van als hij moest plassen.
Na zijn castratie was het over. Maar dat was niet de enige reden om te castreren :wink:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Berdien schreef:Zo'n implantaat werkt ongeveer een half jaar. Brent heeft er een goed resultaat bij. Schoonmaken van de piemel lukte mij niet zo goed en zelf kon hij het ook niet echt schoon houden helaas.
Schijnbaar zijn ze er tegenwoordig ook van 1 jaar.
Na het implantaat hier ook geen pus meer.
En ik kan me best voorstellen dat een chronische puspiemel voor sommigen een hele goede reden is om een castratie of een implantaat te doen.
Ook al zijn sommigen het hier niet mee eens.
Lekker doen wat je zelf wilt. :)
klaartje

Ongelezen bericht door klaartje »

Duke heeft donderdag een spuit gekregen, chemisch castratie dus. Tot nu toe zie ik nog geen verschil, heeft iemand ervaring in hoe lang het duurt voor het werkt? Ik overweeg om hem te laten castreren, omdat ie ons de straat over trekt (en hij heeft echt wel een paar gehoorzaamheidscursussen gehad...), alles sloopt en ook heel veel groene druppels produceert. Maar eerst dit even afwachten.
Silicea D12 had bij ons geen enkel effect. En ook prepusol (van DA) maakte weinig uit.
:zwartpootje:
Plaats reactie