Pus-penis
-
Tess
- Middelgrote hondenneus

Pus-penis
Ik kwam al een tijdje wat geelgroenige vlekjes tegen op de vloer.
Blijkt dus dat het van Bailey vandaag komt. Hij heeft de zogenaamde 'puspenis'. Vanochtend de dierenartsassistente gebeld en zij deelde mij mee, dat het heel vaak voorkomt bij nog ongecastreerde reuen, door het teveel aanmaken van hormonen. Ze had het ook over de mogelijkheden om dit te voorkomen, doormiddel van een chemische castratie of permanente castratie. Nu vind ik Bailey - hij is nog geen jaar - te jong om te laten castreren. Vanavond heb ik een afspraak bij de DA om het schoon te maken en we krijgen iets mee, zodat we het thuis ook kunnen doen en dit moeten we 2x per week blijven doen, want het gaat niet weg.
Nu is mij vraag of jullie hier ook ervaring mee hebben en of castreren hier bij helpt?
Blijkt dus dat het van Bailey vandaag komt. Hij heeft de zogenaamde 'puspenis'. Vanochtend de dierenartsassistente gebeld en zij deelde mij mee, dat het heel vaak voorkomt bij nog ongecastreerde reuen, door het teveel aanmaken van hormonen. Ze had het ook over de mogelijkheden om dit te voorkomen, doormiddel van een chemische castratie of permanente castratie. Nu vind ik Bailey - hij is nog geen jaar - te jong om te laten castreren. Vanavond heb ik een afspraak bij de DA om het schoon te maken en we krijgen iets mee, zodat we het thuis ook kunnen doen en dit moeten we 2x per week blijven doen, want het gaat niet weg.
Nu is mij vraag of jullie hier ook ervaring mee hebben en of castreren hier bij helpt?
-
Brellow
- Kleine hondenneus

Mellow had dit heel erg, vanaf t begin al.
als je keek zat er pus.
Dus met de anderhalf hebben we Mellow gecastreerd, en nu hebben we nergens meer last van, is helemaal weg gegaan.
Weet wel dat een DA je nooits zal garanderen dat de pus helemaal weggaat, want dit is ook zo.
Je kunt chemische castratie uitproberen om te kijken hoe je hond hier op reageert natuurlijk.
als je keek zat er pus.
Dus met de anderhalf hebben we Mellow gecastreerd, en nu hebben we nergens meer last van, is helemaal weg gegaan.
Weet wel dat een DA je nooits zal garanderen dat de pus helemaal weggaat, want dit is ook zo.
Je kunt chemische castratie uitproberen om te kijken hoe je hond hier op reageert natuurlijk.

Met heel veel dank aan Sarah!
-
esmoezie
- Speurneus

-
-kim-
- Speurneus

Gewoon commando aanleren voor het schoon te maken, hier kunnen beide mannen "poetsen".
En als het te erg is, maak ik het een paar dagen schoon en dan is het weer voor een tijdje klaar. Ook ik vind het geen reden voor een castratie
En als het te erg is, maak ik het een paar dagen schoon en dan is het weer voor een tijdje klaar. Ook ik vind het geen reden voor een castratie
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Els
- Speurneus

-
Anca
- Speurneus

- Contacteer:
Bodi had dat ook heel erg toen hij jong was. We hebben hem met een jaar laten castreren omdat er ook niet te lopen was met hem door mijn jongens. Na de castratie waren de druppels gelijk weg en luisterde hij weer ontzettend goed.
Voor ons was de castratie dus belangrijk omdat hij daarvoor in het gezin niet meer te handelen was en daarna wel
Voor ons was de castratie dus belangrijk omdat hij daarvoor in het gezin niet meer te handelen was en daarna wel
Groetjes Anca

-
Brellow
- Kleine hondenneus

Mellow kent het commande schoon, maar geloof me t was niet te doenBrellow schreef:Mellow had dit heel erg, vanaf t begin al.
als je keek zat er pus.
De castratie heeft ook verder geen nadelige effecten op zn leven gehad, teminste van waar ik t natuurlijk kan beoordelen.

Met heel veel dank aan Sarah!
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

Wat is silicea D12? En ik lees verder ook even mee, Foofer heeft er ook veel last van... En nu ik weer bij mijn ouders woon vind ik het extra vervelend omdat ze al helemaal niet gewend zijn aan een hond in huis laat staan aan dit...roef schreef:hier krijgen de mannen silicea D12 als het de spuigaten uitloopt.
- Berdien
- Middelgrote hondenneus

Sinds Brent een implantaat heeft is het hele groene gebeuren verleden tijd gelukkig. Het implantaat heeft hij gekregen vanwege de onrust in zijn lijf door hormonen en niet voor die piemel maar het was wel een mooie bijkomstigheid. Afgelopen maandag weer nieuw implantaat laten zetten want dat doet mijn mannetje echt goed. Hij heeft nu veel meer rust en aandacht voor de wereld om hem heen.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Diezel heeft er ook last van. Maar hoe kun je het goed schoonmaken?? En zo'n implantaat hoe lang werkt deze?? Voor de rest luister ie wel aardig en ik kan niet zeggen dat zijn hormomen op de hobbel zijn. Ook niet als er een loops teefje is, merken we het niet heel erg. Of er zijn hier niet zoveel loopse teefjes in de buurt en park 
- Berdien
- Middelgrote hondenneus

Zo'n implantaat werkt ongeveer een half jaar. Brent heeft er een goed resultaat bij. Schoonmaken van de piemel lukte mij niet zo goed en zelf kon hij het ook niet echt schoon houden helaas.corretje schreef:Diezel heeft er ook last van. Maar hoe kun je het goed schoonmaken?? En zo'n implantaat hoe lang werkt deze?? Voor de rest luister ie wel aardig en ik kan niet zeggen dat zijn hormomen op de hobbel zijn. Ook niet als er een loops teefje is, merken we het niet heel erg. Of er zijn hier niet zoveel loopse teefjes in de buurt en park
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

Schijnbaar zijn ze er tegenwoordig ook van 1 jaar.Berdien schreef:Zo'n implantaat werkt ongeveer een half jaar. Brent heeft er een goed resultaat bij. Schoonmaken van de piemel lukte mij niet zo goed en zelf kon hij het ook niet echt schoon houden helaas.
Na het implantaat hier ook geen pus meer.
En ik kan me best voorstellen dat een chronische puspiemel voor sommigen een hele goede reden is om een castratie of een implantaat te doen.
Ook al zijn sommigen het hier niet mee eens.
Lekker doen wat je zelf wilt.
-
klaartje
Duke heeft donderdag een spuit gekregen, chemisch castratie dus. Tot nu toe zie ik nog geen verschil, heeft iemand ervaring in hoe lang het duurt voor het werkt? Ik overweeg om hem te laten castreren, omdat ie ons de straat over trekt (en hij heeft echt wel een paar gehoorzaamheidscursussen gehad...), alles sloopt en ook heel veel groene druppels produceert. Maar eerst dit even afwachten.
Silicea D12 had bij ons geen enkel effect. En ook prepusol (van DA) maakte weinig uit.

Silicea D12 had bij ons geen enkel effect. En ook prepusol (van DA) maakte weinig uit.