Kom maar met een datum, hahahaLupos schreef:misschien wordt het eens tijd voor een flashmob actie bij de tweede kamer

Ergens moeten ze toch los kunnen lopen even zonder commando's? Dit hebben ze gewoon nodig als ik ze dan op die gebieden ook onder commando moet houden of af en toe aanlijnen dan zijn ze toch nog niet vrij. Als andere daar wandelen en dit niet fijn vinden moeten ze maar naar de VELE gebieden waar geen honden mogen lopen. Toch?!royenmarjolein schreef:Hoi Hanneke,
Dat is balen, zeg. Helaas doen die mensen nou eenmaal ook hun werk.
Ik vind het ook jammer dat er steeds minder gebieden zijn waar de hond los mag. Bij ons in Kerkrade alleen de hondenuitlaatplaatsen in de wijkenIn geen enkel bos mogen ze los, maar uiteraard houden maar minder weinig mensen daar rekening mee. Ik ook niet..... Kom op: ze moeten zich toch ergens lekker kunnen uitleven en als je een beetje oplet hoeft niemand last te hebben van de hond. Max blijft goed bij ons, maar heeft kroketten in de oren als hij een andere hond ziet, dus wij lijnen hem aan als wij iemand van ver af zien naderen. Ik kom echter ook vaak honden tegen die braaf naast de baas blijven lopen. Die veroorzaken geen overlast voor wandelaars of andere honden en voor deze mensen wordt de situatie wel verpest door al die bekeuringen.
Laboriginals schreef:Vandaag dus maar naar het dichtstbijzijnde officiële hondenlosloopbos, 11 km rijden verderop. De losloopzones hier in het dorp zijn geen optie, inderdaad net wat iemand anders hier al schreef, allemaal groenstrookjes langs fietspaden. Wie dat verzonnen heeft![]()
Mijn man zei gisteren trouwens nog, dat het best mogelijk is dat er echt iemand heeft geklaagd over de vele loslopende honden op dat terrein en dat ze daarom een tijdje extra surveilleren. Als dat zo is, waait het vanzelf wel weer over en kan ik er over een paar maanden weer gewoon lekker lopen. Straks als de bomen en struiken in blad zitten, ga ik het gewoon weer proberen. Nu kijkt surveillerende politie helemaal over het kale terrein heen, maar over een maand of twee kan ik wel een strategische route nemen, zodat ik niet vol in het zicht loop![]()
En anders.... ik heb vanaf 1983 labradors en dit is mijn eerste bekeuring (wel twee eerdere waarschuwingen). 70 euro voor 28 jaar los laten lopen vind ik heel acceptabelHopelijk kan ik nu weer 28 jaar vooruit
![]()
Hanneke