Marlyn schreef:In Jullie krijgen wij een pup.
Nu is de bedoeling dat ik de meeste begin kosten ga betalen
Ik heb dan op internet rond gesurft en zie dan wel wat maar het komt niet vaak uit eigen ervaring.
Nu vroeg ik mij af hoeveel jullie nou ongeveer kwijt zijn/waren aan de pups basics.
dus de dingenzoals:
bench
voerbak
kleed
speeltjes
antivlooien
en dat soort dingen.
En als jullie het misschien nog weten hoeveel de dierenarts in 1 jaar ongeveer heeft gekost.
Alvast heel erg bedankt ben al bezig met sparen.
(heb nu 600 zou dat al aardig in de buurt komen? (voor de basics dan he

)
Met 600 euro kom je een flink eind in de richting hoor!
Een bench haal ik meestal van marktplaats voor maximaal E25,- en dan heb ik gewoon een grote bench. Voor de kleden had Nino&Toosje al een goede tip van de kringloop, maar een normaal hondenvetbed kost ook niet zo heel veel. Je moet dan denken aan ongeveer E12,-
Een voerbak kost ongeveer E5,-
Speeltjes kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb hier knuffels, die ik krijg of koop (bij IKEA kun je soms leuke vinden) maar dan moet je geen sloper hebben. Ook de hoeveelheid speeltjes is afhankelijk van wat je zelf wilt. Weet je wat een hond leuk vind? Een oud laken knip je stroken van, en die ga je in elkaar vlechten. Heb je een stevig en leuk flostouw

Antivlooienmiddelen; ook hier ligt het weer aan wat je zelf wilt, ik heb nu een scaliborband voor mijn ene hond (daar kan ik de teken niet zo goed vinden omdat zij zo'n hele dikke vacht heeft) van E33,- en voor de anderen gebruik ik frontline pipetten en die kosten rond de E25,- voor de zomer.
De dierenarts kost je 2x enting en check-up als pupje reken maar op zo een E120,-. Mits er niets raars is natuurlijk he ! Dus gewoon de standaard enting. Wil je een verzekering voor de ziektekosten dan ben je ongeveer E22,- per maand kwijt.
En dan als laatste vaste kosten is je voer. Een goede voeding is vaak wat duurder, dus ook hier kun je weer kiezen wat jij goed en handig vindt
Succes!