hoeveel geld zou je nodig moeten hebben voor de basics?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

hoeveel geld zou je nodig moeten hebben voor de basics?

Ongelezen bericht door Marlyn »

In Jullie krijgen wij een pup.
Nu is de bedoeling dat ik de meeste begin kosten ga betalen :wink:
Ik heb dan op internet rond gesurft en zie dan wel wat maar het komt niet vaak uit eigen ervaring.

Nu vroeg ik mij af hoeveel jullie nou ongeveer kwijt zijn/waren aan de pups basics.

dus de dingenzoals:
bench
voerbak
kleed
speeltjes
antivlooien

en dat soort dingen.
En als jullie het misschien nog weten hoeveel de dierenarts in 1 jaar ongeveer heeft gekost.

Alvast heel erg bedankt ben al bezig met sparen.
(heb nu 600 zou dat al aardig in de buurt komen? (voor de basics dan he ;) )
Jazzy (L)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Re: hoeveel geld zou je nodig moeten hebben voor de basics?

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Marlyn schreef:In Jullie krijgen wij een pup.
Ik heb dan op internet rond gesurft en zie dan wel wat maar het komt niet vaak uit eigen ervaring.

Nu vroeg ik mij af hoeveel jullie nou ongeveer kwijt zijn/waren aan de pups basics.

dus de dingenzoals:
bench
voerbak
kleed
speeltjes
antivlooien

en dat soort dingen.
En als jullie het misschien nog weten hoeveel de dierenarts in 1 jaar ongeveer heeft gekost.

Bench kun je misschien gunstig van markplaats halen , of misschien lenen bij iemand die hem tijdelijk niet nodig heeft.
Vooral bij de kringloopwinkel, ik weet niet of ze zoiets hebben bij jou in de buurt, hebben ze vaak hondenbakken en slaapzakken.
De slaapzakken gebruik ik nu in de auto , maar in het begin in de hondenmand. Sommige honden maken dekjes stuk. Bij de kringloopwinkel heb je vaak heel veel mooie slaapzakken voor heel weinig geld. Voordeel: Als ze stuk gaan gooi je ze weg. Hetzelfde met speelgoed. Ik kocht daar wel eens knuffels, maar die kreeg de hond alleen als ik er ook bij was.
Op de markt kun je vaker goedkoper kluifjes halen.
Dan moet je er over nadenken hoe je de hond gaat voeren: vers of brokken. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Daar is het best wel goed om prijsvergelijkingen te doen.
Antivlooien , teken spul ect. , af en toe zijn er bij goede internet winkels reclame artikelen. Gewoon even internet afstruinen.
Je hond inenten kost het eerste jaar zo rond de 100 Euro ( schat ik)
Maar ik heb hier een site voor je die ook het bestuderen waard is:

http://www.drwoof.nl/index.php?page=tarieven" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel veel plezier met de voorpret, volgens mij ben jij goed bezig!!
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Ik weet niet of ze bij jouw in de buurt een asiel hebben? En of daar een winkeltje bij zit? Zo ja kijk daar ook eens voor een gebruikte bench of een drink/eetbak standaard zien er vaak nog super uit en scheelt echt en je steunt ook het asiel er nog mee!

Heel veel plezier!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: hoeveel geld zou je nodig moeten hebben voor de basics?

Ongelezen bericht door Lupos »

Marlyn schreef:In Jullie krijgen wij een pup.

dus de dingenzoals:
bench
voerbak
kleed
speeltjes
antivlooien

en dat soort dingen.

Met 600 euro kom je een flink eind in de richting hoor!
Een bench haal ik meestal van marktplaats voor maximaal E25,- en dan heb ik gewoon een grote bench. Voor de kleden had Nino&Toosje al een goede tip van de kringloop, maar een normaal hondenvetbed kost ook niet zo heel veel. Je moet dan denken aan ongeveer E12,-
Een voerbak kost ongeveer E5,-
Speeltjes kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb hier knuffels, die ik krijg of koop (bij IKEA kun je soms leuke vinden) maar dan moet je geen sloper hebben. Ook de hoeveelheid speeltjes is afhankelijk van wat je zelf wilt. Weet je wat een hond leuk vind? Een oud laken knip je stroken van, en die ga je in elkaar vlechten. Heb je een stevig en leuk flostouw :wink:
Antivlooienmiddelen; ook hier ligt het weer aan wat je zelf wilt, ik heb nu een scaliborband voor mijn ene hond (daar kan ik de teken niet zo goed vinden omdat zij zo'n hele dikke vacht heeft) van E33,- en voor de anderen gebruik ik frontline pipetten en die kosten rond de E25,- voor de zomer.
De dierenarts kost je 2x enting en check-up als pupje reken maar op zo een E120,-. Mits er niets raars is natuurlijk he ! Dus gewoon de standaard enting. Wil je een verzekering voor de ziektekosten dan ben je ongeveer E22,- per maand kwijt.
En dan als laatste vaste kosten is je voer. Een goede voeding is vaak wat duurder, dus ook hier kun je weer kiezen wat jij goed en handig vindt :wink:

Succes!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Plaats reactie