verharen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
borisboef

verharen

Ongelezen bericht door borisboef »

Balou is verschrikkelijk aan het verharen, borstel hem elke dag en kan drie keer per dag stof zuigen. Wat kan ik hier verder nog aan doen. Dacht dat het een periode was maar deze duurt wel erg lang. Ook heeft hij elke keer jeuk door zijn losse haren.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Je vraag staat in het verkeerde topic, dat als eerst..
Maar wat je nog kunt proberen is vis olie.. de Omega-3, wordt heel veel gebruikt bij honden die erg verharen ;)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ook hier hebben we er last van. Ik heb zelfs de stofzuiger in de strijd gegooid! Mijn hemel, wat een haar ineens.. Ergens ook wel logisch, de tempraturen zijn ook bijna tropisch geweest..
Hier op het forum heb ik gelezen dat de ferminater een geweldige borstel is, maar ik heb er nog geen ervaring mee (ook deze mag je maar 1 keer in de week gebruiken!).
Zelf heb ik geinformeerd bij de trimsalon, het advies is om ong 1 keer in de week flink te borstelen. Eerst gebruikte ze dezeAfbeelding of anders kan je deze borstel Afbeelding (de ijzeren "haartjes" moeten wel op een kussentje zitten) gebruiken, hiermee kan je alle richtingen mee op borstelen (dus niet alleen met de haargroeirichting mee) zodat je alle losse haren mee kunt nemen.
En daarna kan je het afmaken met een kam als deze Afbeelding
En waarom maar een keer in de week? Omdat je anders teveel haar eruit trekt waardoor de huid juist meer haar gaat produceren..
<plaatjes via google opgezocht>
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ik zal gelijk nog maar eens reageren, heb nl de borstel gehaald en bij Tabor haald ie niet echt veel uit kan ik je zeggen :S
Ik ben nu met een massageborstel te werk gegaan (is een rubberen borstel, werkt bij de paarden ook altijd zo lekker als ze aan eht verharen zijn) en daarmee ging het eigenlijk erg lekker!!! Afbeelding zoeentje heb ik gebruikt. Daarna nog even nagekamt met laatste borstel en ik had weer een mooi hondje waar ik mn hand overheen kon halen zonder gelijk een stofwolk van haar te creeeren :D
Cindy

Ongelezen bericht door Cindy »

Ik heb pas ergens gelezen dat je een hond in de rui niet te vaak moet borstelen omdat dat het verharen zou verergeren.
volgens mij stond het in de Labrador post

groet Cindy
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

daantjuh85 schreef:Ik zal gelijk nog maar eens reageren, heb nl de borstel gehaald en bij Tabor haald ie niet echt veel uit kan ik je zeggen :S
Ik ben nu met een massageborstel te werk gegaan (is een rubberen borstel, werkt bij de paarden ook altijd zo lekker als ze aan eht verharen zijn) en daarmee ging het eigenlijk erg lekker!!! Afbeelding zoeentje heb ik gebruikt. Daarna nog even nagekamt met laatste borstel en ik had weer een mooi hondje waar ik mn hand overheen kon halen zonder gelijk een stofwolk van haar te creeeren :D
Hier ook een zwarte lab vreselijk in de rui... Ga even kijken waar ik deze kan kopen..
Jelmer-vr

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Wij hebben ook zo'n rubberen.. En een borstel speciaal voor de ondervacht.
De borstel van de ondervacht mag je maar een paar keer per jaar gebruiken.

De rubberen borstel werkt perfect vind ik..
Je kan er elke week zowat een trui van maken :lol:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Met goed borstelen kan je volgens mij het verharen niet stimuleren. Die dode ondervacht moet er toch uit, dus met flink borstelen is de hond er eerder vanaf. Op een gegeven moment komen er steeds minder losse haren vanaf en merk je ook dat er weer meer glans op de hond komt. Dan is de nieuwe vacht aan het groeien en heb je het weer gehad voor een half jaar :D

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ook ik heb het artikel gelezen dat borstelen het verharen juist verergerd.

2 keer per jaar goed uitborstelen met furminator, of naar de trimmer. En veel meer niet doen.

Kijk maar in de Labradorpost van de vereniging
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Brutus

Ongelezen bericht door Brutus »

Sinds ik Brutus elke dag een blokje schapenvet voer is hij een stuk minder gaan verharen! Nog steeds pak ik elke dag de stofzuiger, maar het haar wat er op de grond ligt is aanzienlijk minder :)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ellenn. schreef:Je vraag staat in het verkeerde topic, dat als eerst..
;)
Dit is toch een topic over verzorging! Dan staat hij toch wel goed lijkt me.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Roxy11 schreef:
Ellenn. schreef:Je vraag staat in het verkeerde topic, dat als eerst..
;)
Dit is toch een topic over verzorging! Dan staat hij toch wel goed lijkt me.
Ja klopt, maar dacht echt dat hij eerst verkeerd stond.. misschien goed gezet? Of ik misschien niet goed gekeken!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik heb gisteren zo'n furminator gekocht.
Kost een paar centen, maar ging helemaal super!

Niet te vaak gebruiken, heb ik gelezen. Paar keer per jaar, anders stimuleer je het verharen.
Wolven leven buiten, waar zomer en winter is, daarom verharen ze keurig 2x per jaar. Onze honden leven binnen, waar een "constante" temperatuur is van zo'n 20 graden. Schommelt een klein beetje met zomer en winter, maar lang niet zoveel als in de natuur. Daarom verharen onze honden ook het hele jaar door. De vacht is eigenlijk van slag.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie