verharen
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Ook hier hebben we er last van. Ik heb zelfs de stofzuiger in de strijd gegooid! Mijn hemel, wat een haar ineens.. Ergens ook wel logisch, de tempraturen zijn ook bijna tropisch geweest..
Hier op het forum heb ik gelezen dat de ferminater een geweldige borstel is, maar ik heb er nog geen ervaring mee (ook deze mag je maar 1 keer in de week gebruiken!).
Zelf heb ik geinformeerd bij de trimsalon, het advies is om ong 1 keer in de week flink te borstelen. Eerst gebruikte ze deze
of anders kan je deze borstel
(de ijzeren "haartjes" moeten wel op een kussentje zitten) gebruiken, hiermee kan je alle richtingen mee op borstelen (dus niet alleen met de haargroeirichting mee) zodat je alle losse haren mee kunt nemen.
En daarna kan je het afmaken met een kam als deze
En waarom maar een keer in de week? Omdat je anders teveel haar eruit trekt waardoor de huid juist meer haar gaat produceren..
<plaatjes via google opgezocht>
Hier op het forum heb ik gelezen dat de ferminater een geweldige borstel is, maar ik heb er nog geen ervaring mee (ook deze mag je maar 1 keer in de week gebruiken!).
Zelf heb ik geinformeerd bij de trimsalon, het advies is om ong 1 keer in de week flink te borstelen. Eerst gebruikte ze deze
of anders kan je deze borstel
(de ijzeren "haartjes" moeten wel op een kussentje zitten) gebruiken, hiermee kan je alle richtingen mee op borstelen (dus niet alleen met de haargroeirichting mee) zodat je alle losse haren mee kunt nemen.En daarna kan je het afmaken met een kam als deze

En waarom maar een keer in de week? Omdat je anders teveel haar eruit trekt waardoor de huid juist meer haar gaat produceren..
<plaatjes via google opgezocht>
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Ik zal gelijk nog maar eens reageren, heb nl de borstel gehaald en bij Tabor haald ie niet echt veel uit kan ik je zeggen :S
Ik ben nu met een massageborstel te werk gegaan (is een rubberen borstel, werkt bij de paarden ook altijd zo lekker als ze aan eht verharen zijn) en daarmee ging het eigenlijk erg lekker!!!
zoeentje heb ik gebruikt. Daarna nog even nagekamt met laatste borstel en ik had weer een mooi hondje waar ik mn hand overheen kon halen zonder gelijk een stofwolk van haar te creeeren 
Ik ben nu met een massageborstel te werk gegaan (is een rubberen borstel, werkt bij de paarden ook altijd zo lekker als ze aan eht verharen zijn) en daarmee ging het eigenlijk erg lekker!!!
zoeentje heb ik gebruikt. Daarna nog even nagekamt met laatste borstel en ik had weer een mooi hondje waar ik mn hand overheen kon halen zonder gelijk een stofwolk van haar te creeeren -
Cindy
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Hier ook een zwarte lab vreselijk in de rui... Ga even kijken waar ik deze kan kopen..daantjuh85 schreef:Ik zal gelijk nog maar eens reageren, heb nl de borstel gehaald en bij Tabor haald ie niet echt veel uit kan ik je zeggen :S
Ik ben nu met een massageborstel te werk gegaan (is een rubberen borstel, werkt bij de paarden ook altijd zo lekker als ze aan eht verharen zijn) en daarmee ging het eigenlijk erg lekker!!!zoeentje heb ik gebruikt. Daarna nog even nagekamt met laatste borstel en ik had weer een mooi hondje waar ik mn hand overheen kon halen zonder gelijk een stofwolk van haar te creeeren
-
Jelmer-vr
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Met goed borstelen kan je volgens mij het verharen niet stimuleren. Die dode ondervacht moet er toch uit, dus met flink borstelen is de hond er eerder vanaf. Op een gegeven moment komen er steeds minder losse haren vanaf en merk je ook dat er weer meer glans op de hond komt. Dan is de nieuwe vacht aan het groeien en heb je het weer gehad voor een half jaar
Hanneke
Hanneke
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Brutus
-
Ellenn.
- Grote hondenneus

-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Ik heb gisteren zo'n furminator gekocht.
Kost een paar centen, maar ging helemaal super!
Niet te vaak gebruiken, heb ik gelezen. Paar keer per jaar, anders stimuleer je het verharen.
Wolven leven buiten, waar zomer en winter is, daarom verharen ze keurig 2x per jaar. Onze honden leven binnen, waar een "constante" temperatuur is van zo'n 20 graden. Schommelt een klein beetje met zomer en winter, maar lang niet zoveel als in de natuur. Daarom verharen onze honden ook het hele jaar door. De vacht is eigenlijk van slag.
Kost een paar centen, maar ging helemaal super!
Niet te vaak gebruiken, heb ik gelezen. Paar keer per jaar, anders stimuleer je het verharen.
Wolven leven buiten, waar zomer en winter is, daarom verharen ze keurig 2x per jaar. Onze honden leven binnen, waar een "constante" temperatuur is van zo'n 20 graden. Schommelt een klein beetje met zomer en winter, maar lang niet zoveel als in de natuur. Daarom verharen onze honden ook het hele jaar door. De vacht is eigenlijk van slag.